Lewis Hamiltonnak mindössze néhány száz méter után véget ért a Katari Nagydíj, miután az első kanyarban nekiment a csapattársának. A hétszeres világbajnok ezért az esetért nem kapott utólagos büntetést, más miatt azonban igen.
A dobogós helyezésekért szállt harcba a két Mercedes a Katari Nagydíjon, de Lewis Hamilton már az első kanyarban elvette ennek a lehetőségét azzal, hogy nem hagyott elég helyet George Russellnek, amikor kívülről próbálta megelőzni őt. A hétszeres világbajnok jobb hátsó felfüggesztése azonnal eltört az ütközéstől, majd a W14-es a kavicságyba pörgött és ott is ragadt.
Hamilton a csapatrádióban még Russellt hibáztatta, majd az interjúk során finomított, és versenybalesetnek minősítette a történteket, végül pedig a visszajátszás megtekintése után a közösségi médiában ismerte be, hogy 100%-ban ő volt a hibás. A felügyelők az esetet utólag kivizsgálták, és bár ők is úgy látták, hogy „túlnyomórészt” Hamiltont terheli a felelősség, nem osztottak ki büntetést a hétszeres világbajnoknak, mivel tipikus első körös balesetnek ítélték azt meg, ezek pedig enyhébb elbírálás alá esnek.
Drama from the get-go in Lusail 😵#F1 #QatarGP pic.twitter.com/1ZM9na9CIi
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Egy megrovást és egy büntetést azonban így is kiosztottak neki 50 ezer euró értékben, de befizetnie „csak” 25 ezer eurót (közel 10 millió forint) kell, a maradék 25 ezret ugyanis a szezon hátralevő részére felfüggesztették. Ezt a büntetést azért kapta Hamilton, mert a baleset után gyalog átment a pályán.
„Miután kiesett az első körben, a 44-es rajtszámú autó pilótája otthagyta az autóját a kavicságyban és visszafutott a bokszba. Ennélfogva keresztezte a pályát, amelyen zajlott a verseny (a live track kifejezésnek magyarul nincs pontos megfelelője – a szerk.), és csak másodpercekkel azelőtt érte el a pálya belső oldalát, hogy a 63-as rajtszámú autó (Russell) nagy sebességgel megérkezett a bokszutcából. Ezután a pálya szélén sétált, miután végül elhagyta azt” – olvasható a felügyelők indoklásában.
„A meghallgatás során a 44-es autó vezetője nagyon bocsánatkérő magatartást tanúsított, és rájött, hogy a helyzet nagyon veszélyes lehetett volna rá és a közeledő versenyzőkre nézve. A felügyelők megerősítették, hogy egy nem lezárt pálya keresztezése elképesztően veszélyes szituációkat idézhet elő, és a versenyzőknek nagyon óvatosnak kell lenni ezzel kapcsolatban” – zárult a közlemény ezen része.