back to top
2024. november 22. 15:39

KezdőlapF1Ennyi ideje van megmenteni Forma-1-es karrierjét az újonc pilótának

Ennyi ideje van megmenteni Forma-1-es karrierjét az újonc pilótának

-

A Williams csapatfőnöke elmondta, mikor döntenek arról, lecseréljék-e jövőre az újonc versenyzőjüket.

Rengeteg kritika érte és éri az idei szezonban a Williams újoncát, Logan Sargeantet, hiszen az amerikai pilóta számos alkalommal törte már össze az autóját, miközben rendre elmarad a nála jóval rutinosabb Alex Albontól. Emiatt aztán többször is felmerült, hogy a grove-iaknak nem kellene őt megtartani a következő szezonra, James Vowles csapatfőnök azonban minden alkalommal védelmébe vette a 22 esztendős versenyzőt.

Az viszont tény, hogy Sargeantnak nincs szerződése 2024-re, és mindenképpen javulnia kell ahhoz, hogy legyen. A Williams és Vowles ugyanakkor minden lehetőséget megad neki, ezért csak a szezon végeztével fognak döntést hozni. „Nem, gyanítom, hogy a szezon végén lesz ez esedékes – idézi a Motorsport Week Vowles azon kérdésre adott válaszát, hogy hamarosan eldőlhet-e Sargeant sorsa. – Már elköteleztük magunkat a követett irány mellett, neki megvannak a céljai ehhez, és nem lenne helyes szembemenni ezzel a döntési időponttal. Úgyhogy év végén [hozunk döntést].”

Hiába a roncsderbiző amerikai, a Williamsnek továbbra sem kell Mick Schumacher

Vowles ezután elmondta, miben vár javulást az amerikaitól. „Hetente legalább egyszer beszélünk, ha nem többször. A tempója megvan. Ez az a dolog, amit nem tudnánk helyrehozni vagy megjavítani. Amikor azonban kiélezetté válik a helyzet, megjelennek következetlenségi tényezők, ebből pedig olykor baleset lesz.”

Ilyen balesetet szenvedett Sargeant a Japán Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában azután, hogy ledolgozta tetemes pénteki lemaradását Alex Albonnal szemben. „Szuzukában a köre a telemetrián egy az egyben megegyezett Alex körével, de aztán belerondított, hogy az utolsó kanyarban messze túl agresszívan bánt a gázpedállal, aminek komoly baleset lett az eredménye” – mondta Vowles.

„Amin dolgozunk vele, az valójában az a fejlődés, amit addig a pontig elért. Két másodpercre volt Alextől, és onnan jutott el oda, hogy a harmadik szabadedzésen már csak egy tized volt a lemaradása, sőt, tulajdonképpen gyorsabb volt a harmadik edzésen. Azt próbáljuk elérni, hogy megtartsa ezt a hozzáállást.”

Vowles kiemelte, hogy a jelenlegi újoncoknak nagyon nehéz a dolga, Sargeant ráadásul még korábbi F1-es autóval sem teljesített tesztprogramot a bemutatkozása előtt, mint tette azt például Oscar Piastri. „Felelősségünk van – és ezt már nyíltan kimondtam korábban –, invesztálni az újonc pilótákba. Beültettük [Sargeantet] az autóba, és szinte semennyit sem tesztelt. Én 30 ezer km-hez vagyok szokva, nem 850-hez. Azt akarjuk látni, hogy folyamatosan fejlődik, és most arra fókuszál, hogy megtartsa a következetességet, ami aztán eredményekben mutatkozik meg.”

Logan Sargeant, Williams, Katari Nagydíj
Fotó: Williams Racing

A csapatfőnöktől megkérdezték azt is, hogy szerinte a frusztráció is szerepet játszhat-e Sargeant hibáiban, mire közölte, hogy az amerikai már jó ideje frusztrált, ami annak tükrében, hogy a szezon elején fals benyomása lehetett arról, hogy milyen nehézségekkel kell megküzdenie, nem is csoda.

„Szerintem a frusztráltság már hónapok óta ott van benne. Bahreinben alighanem a legrosszabb dolog történt meg vele. Odament, és tartotta a lépést Lando [Norrisszal] a Q1-ben, és talán azt gondolta, hogy nem annyira jelentős az előtte álló kihívás, mint amit ezután láttunk… Alex pedig fejlődött a szezon során, a különbség pedig elkezdett nőni és lett egy frusztrált pilótánk, akinek a normális rendelkezésre álló eszközei nem produkálják azt a köridőt, amit korábban.”

„Tudja, hogyan kell nyerni. Nyert a Forma-3-ban, Forma-2-ben, de az, hogy ezt a Forma-1-ben alkalmazza és nem ér el vele eredményt, egyre nagyobb frusztrációt eredményez, ez pedig végül oda vezet, hogy túlfeszíti a húrt. Ezt kell most visszafogni.”

Friss