2023. december 07. 14:02
KezdőlapF1Hiába a roncsderbiző amerikai, a Williamsnek továbbra sem kell Mick Schumacher

Hiába a roncsderbiző amerikai, a Williamsnek továbbra sem kell Mick Schumacher

-

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke adatokkal is igyekezett meggyőzni James Vowles-t, hogy Mick Schumachert ültesse a sorozatos baleseteket produkáló Logan Sargeant helyére, de volt alkalmazottja inkább egy másik tesztpilótát szemelt ki, amennyiben le kell váltani az újonc versenyzőjét.

Logan Sargeant a hétvégi Japán Nagydíjon újabb költséges balesetet szenvedett, amikor az időmérő edzés első szakaszában a falhoz csapta a Williams-t. Emiatt teljesen újra kellett építeni az autóját, ráadásul a csapat hibázott a folyamat közben, ami miatt az amerikai 10 másodperces büntetéssel kezdhette meg a bokszutcából a versenyt, amelyen újabb balesetet szenvedett, amikor nekiment Valtteri Bottasnak. Később a padlólemez sérülése miatt inkább a futam feladására kötelezte a csapat.

Az időmérős baleset:

Ennek láttán már több neves szakértő is azt a véleményt fogalmazta, meg, hogy ez tarthatatlan, és az amerikai újoncnak legkésőbb a szezon végén mennie kell. Dave Robson, a Williams járműteljesítményért felelős vezetője azonban a verseny előtt az Autosportnak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy egyrészt Sargeant szombati hibája nagyon apró volt, csak a következményei voltak nagyok, másrészt a balesete ellenére az újonc versenyző folyamatosan fejlődik.

„Elkerülhetetlen, hogy ezek a dolgok uralják a szalagcímeket, nem igaz? Ez kissé elhomályosította az állandó teljesítményét, ez a hétvégéje pedig igazán jól alakult. Ez egy nagyon nehéz pálya, ő pedig nagyon jól ment pénteken, amire épített szombaton, aztán a legelső körének utolsó kanyarjában elveszítette az uralmat az autó felett… igazán apró hibát vétett, mindössze az a helyzet, hogy amint abban a kanyarban megérinted a füvet, jókora bajba kerülsz. Igazán sajnálatos volt. De igen, mondhatjuk, hogy a Zandvoort óta történt balesetek elfedték az egyértelműen folyamatos fejlődését” – mondta a mérnök.

Logan Sargeant, Williams, Japán Nagydíj
Nagy a nyomás az amerikain / Fotó: Williams Racing

Robson ezután kifejtette, a sok baleset miatt lehet, hogy Sargeantnek régebbi specifikációjú alkatrészekkel kell majd beérnie, mert ha valamiből elfogy a legújabb fejlesztés, már nincs idő újat gyártani, de azt tagadta, hogy a 2024-es fejlesztéseiket befolyásolná a sok törés.

„Valószínűleg nem igazán lesz hatással a következő évre, mert szerintem van elég alkatrészünk. Mindössze a logisztikát nehezíti meg kissé, hogy hány elemet akarunk elutaztatni a versenyekre, mit küldünk a következőre, és mit küldünk vissza az Egyesült Királyságba. És nem gondolom, hogy túlságosan pánikolnánk. Meg kell javítanunk a megrongálódott kasztnit, ami némi időbe fog telni a gyárban, de van elég alkatrészünk a folytatásra.”

Ki jöhetne, ha mégis lecserélik?

A Sargeant leváltásáról szóló pletykák természetesen addig nem fognak elcsitulni, amíg be nem jelentik, hogy az amerikai megy vagy marad, az ugyanakkor igen valószínűnek tűnik, hogy a Williamsszel már több ízben összeboronált Mick Schumacher nem megy a helyére. Pedig a Mercedes tartalékját Toto Wolff nagyon szerette volna 2024-re F1-es üléshez juttatni, és mivel a grove-iaknál a korábban a Mercedest 2010-es visszatérése óta egészen a tavalyi idény végéig segítő James Vowles lett a csapatfőnök, a személyes kapcsolat is adott volt.

Kategóriát vált és apja után Mick Schumacher is elindul a legendás versenyen?

Az F1-Insider.com értesülései szerint azonban még az is kevésnek bizonyult, hogy Wolff átadta volt kollégájának Mick Schumacher szimulátoros adatait, mert a Williams csapatfőnöke azok tanulmányozása után inkább úgy döntött, hogy nem kell neki a német. A svájci Blick úgy tudja, hogy Schumacher helyett egy másik tesztpilóta, az Aston Martinnál szolgálatot teljesítő, 2022-ben Forma-2-es bajnoki címet nyerő Felipe Drugovich a jelölt arra az esetre, ha Sargeant megy, és a brazil már két hete tárgyal James Vowles csapatfőnökkel. Ennek oka, hogy Vowles őt jobbnak tartja Schumachernél, de bizonyára az általa hozott 15 millió dolláros szponzorpénz is pluszpontot jelent.

Az F1-Insider szerint az október 22-i USA Nagydíj előtt biztosan nem döntenek a jövő évi felállásról a Williamsnél.

Friss