Lehet még fokozni azt, ami a Las Vegas-i Nagydíj első edzésnapján történik, mert miután az első szabadedzést 20 perc után leintették, a második pedig több mint 2 órát csúszik, kiderült, hogy nézők és VIP-vendégek nélkül rendezik meg azt….
Noha Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke igyekezett elbagatellizálni azt, hogy a Forma-1-nek több mint félmilliárd dollárjába kerülő, hatalmas csinnadrattával beharangozott Las Vegas-i Nagydíj több mint 6 km hosszú aszfaltcsíkja nem lett megfelelően felkészítve – ami miatt egy meglazult csatornafedő komoly károkat okozott Carlos Sainz Ferrarijában és Esteban Ocon Alpine-jában – tényleg eléggé kínos, ami a kaszinóvárosban zajlik.
Óriási blamával indult a Las Vegas-i Nagydíj – 20 perc után véget ért az első szabadedzés
Ugyanis miután felfedezték, hogy a teljes pályát át kell vizsgálni, majd nekiláttak cementtel kiönteni a levált fedő helyét, a helyi idő szerint éjfélre, magyar idő szerint reggel 9 órára meghirdetett második szabadedzést előbb kettő, majd újabb fél órával tolták el, így helyi idő szerint hajnali fél 3-kor veheti csak kezdetét. Ez már önmagában komoly fennakadást okoz, hiszen eredetileg hajnali 4 kor kellene megnyitni a pályát az utcai forgalom előtt, hogy a munkába igyekvő lakosoknak ne okozzon fennakadást a verseny, ám a késlekedés miatt ezt reggel 6 előtt nem fogják tudni megtenni. Mivel 2 órát vesz igénybe a művelet, hajnali 4-nél tovább nem is húzhatták volna a második edzés megrendezését.
Az X-en eközben dühös szurkolók számoltak be arról, hogy már este 7 órakor sem tudtak eljutni abba a szurkolói zónába, ahová a jegyük szólt, mert le kellett zárni az egyik gyalogos hidat, ami hatalmas tumultushoz vezetett. Ekkor viszont még aligha gondolták volna, hogy a kitartásuknak nem lesz meg a gyümölcse, és hiába akarnák megvárni a második edzés hajnali fél 3-as kezdését, a szervezők még ezt megelőzően kiürítik a teljes pályát, azaz a szurkolóknak a lelátókat és a szurkolói zónákat is el kell hagynia logisztikai okokra hivatkozva (bizonyára nem tudnák elég gyorsan kiüríteni a helyszínt, mielőtt a megállapodás értelmében vissza kell adni az utakat az autósoknak).
És nemcsak az egyébként igencsak borsos áron belépőhöz jutó „mezei drukkereknek”, hanem a paddockban vendégeskedő VIP-vendégeknek és a többek között az ő szórakozásukat biztosító személyzetnek is mennie kellett. Így a második szabadeszét üres lelátók előtt, vagyonokat fizető VIP-ek nélkül rendezik meg…
A VIP-vendégeknek is mennie kellett:
Paddock Club emptied of staff and paying VIP guests just before the cars finally return to the track: pic.twitter.com/cryZzoCTSg
— Adam Cooper (@adamcooperF1) November 17, 2023
És ha még ez sem lenne elég, a felügyelők közben elutasították a Ferrari azon kérelmét, hogy Carlos Sainz autójába a felhasználható kereten kívül eső, új akkumulátort szerelhessenek be büntetlenül, így a spanyol pilóta 10 helyes hátrasorolással néz majd szembe a versenyre…