Roger Benoit, a veterán svájci F1-es újságíró felidézte, hogy Ken Tyrrell milyen csapatfőnök volt valójában. Ebből kiderült, hogy Bernie Ecclestone sikeresen lefizette őt egy csínytevés érdekében, és az is, hogy milyen furcsa szokásai voltak.
A Forma–1-nek nem csupán legendás pilótái voltak, illetve vannak, hanem nagy formátumú csapatfőnökök is időről időre feltűnnek. A mostani mezőnyből leginkább a Mercedest irányító Toto Wolffot és a Red Bull vezérét, Christian Hornert lehet ebbe a kategóriába sorolni. Ugyanakkor egyikükről sem lehet elképzelni, hogy olyat tegyenek, amit kollégáik néhány évtizeddel ezelőtt megengedtek maguknak.
Roger Benoit, a svájci Blick veterán újságírója nemrég felidézte, hogy kik voltak a legőrültebb csapatfőnökök, akikkel hosszúra nyúlt pályafutása során találkozott a paddockban. Ken Tyrrell a sikeres vezetők közé tartozik, hiszen csapata két egyéni és egy konstruktőri világbajnoki címet nyert. Mindez azonban nem jelentette azt, hogy nem voltak mai szemmel nézve furcsának tűnő tulajdonságai, illetve tettei.
„Ami Buenos Airest és az igazi versenyzőket illeti, Ken Tyrrell azonnal eszembe jut – idézte fel Benoit a 2001-ben elhunyt csapatfőnököt, akit némi pénzért rá lehetett venni egy kis mókára. – Az Argentin Nagydíjon [Bernie] Ecclestone száz dollárt ajánlott neki, ha Colin Chapman urat és a ruháit a medencébe dobja. Tyrrell természetesen megtette.”
Vesztegetés is szerepet játszott Piquet első vb-címében, és lehet, ez volt Ecclestone kisebbik bűne
A néhai brit üzletember meglehetősen szigorúan bánt a pilótáival, akiknek be kellett tartaniuk az általa megszabott szabályokat. Például azt, hogy a szex korlátozva volt. „Sir Jackie Stewart mondta el egyszer ezt nekem – árulta el Benoit. – A versenyzők nem szeretkezhettek a futam előtti éjszakán. Azonban Tyrrellnek más furcsaságai is voltak.”
Valóban, Tyrrellnek voltak különös szokásai, például az sem volt mindegy, hogy a versenyzők hogyan jelennek meg a pályán, és ha nem feleltek meg az előírásainak, akkor nemes egyszerűséggel visszaküldte őket a hotelbe. Az biztos, hogy a mai mezőnyből akad, aki nem felelt volna meg ezeknek a szabályoknak akkoriban.
„Ha egy pilóta borotválatlanul vagy rövidnadrágban érkezett meg a versenypályára, visszaküldte a szállodába – idézte fel Benoit. – Tyrrell alatt Valtteri Bottast visszaküldték volna néhányszor. Egyszer Anderstorpban Martin Brundle-lal vacsoráztam, aki pályafutása elején a Tyrrellnél versenyzett. Pontban este tízkor Tyrrell odajött hozzánk, és azt mondta Brundle-nak, hogy most már aludnia kell. Felállt és szépen elment aludni.”
Ez azonban még nem minden: Gregor Foitek tehetségesebb versenyző volt annál, mint amit végül kihozott a pályafutásából. Egy ponton felmerült, hogy a svájci pilóta a Tyrrellhez igazoljon, de az istálló első embere meglehetősen furcsa feltételt szabott. Végül nem is jött össze a szerződés, és Foitek hamarosan kihullott a sorozatból.
„Tyrrell legbelül lágyszívű volt, de egyébként kemény – folytatta Benoit. – Gregor Foitek szintén megtapasztalhatta ezt. Egyszer azt mondta nekem, hogy »ha leigazolom őt, a szerződésben benne kell lennie, hogy az apjának minden futamon legalább húsz kilométerre kell lennie a versenypályától. Különben mindig beleszól.«”