Legkorábban csak a februári bahreini teszten kaphatunk némi képet arról, hogy milyen erőviszonyok várhatóak az idén a Forma–1-ben, de Jake Dennis, a Red Bull szimulátorpilótájának jóslata alapján nem fogjuk lerágni a körmünket.
Max Verstappen és a Red Bull elképesztő dominanciája tavaly unalomba fullasztotta a Forma–1-es idényt, így a bikások riválisainak szurkolói mellett a semleges drukkerek is abban reménykednek, hogy a Ferrari/Mercedes/McLaren/Aston Martin négyesből legalább egy valakinek sikerül annyira felzárkóznia az energiaitalos csapatra, hogy szorossá tegyen a bajnoki címekért zajló küzdelmet.
A Red Bullt 2018-óta szimulátorpilótaként segítő, mellette a Formula E-ben versenyző Jake Dennis szavai azonban nem sok reményt adnak erre. „Arra számítok, hogy ismét bajnokok leszünk, hacsak valamelyik olyan csapat, mint a Ferrari vagy a Mercedes nem talált valahogy egyik napról a másikra egy másodpercet. Szerintem eléggé unalmas idény lesz, és Max valószínűleg ismét dominálni fog” – idézi a Daily Mirror a 28 esztendős versenyzőt.
Dennis szerint ennek egyik oka, hogy a tavalyi előnye okán a Red Bull nagyon hamar átállt 2024-es versenygépe, az RB20-as fejlesztésére. „Hazudnék, ha az mondanám, hogy nem fordítottuk meglehetősen korán a 2024-es autóra a figyelmünket. A 2023-as autót Szingapúr után már nem fejlesztettük” – mutatott rá a negyedik Formula E-szezonját Mexikóban 9. hellyel kezdő versenyző.
Az Andretti Global pilótája kicsit haza is beszélt, és elmondta, hogy míg Verstappen és a Red Bull dominanciája a Forma–1-nek nem, a Formula E-nek jót tehet.
„Max jelenleg annyira dominál, hogy ez új nézőket hoz a Formula E-nek. Ez pedig életre kelti a bajnokságunkat, mert nálunk nincs ilyen. Ez egy elképesztően nehéz és szoros bajnokság. Bizonyos pályákon 20 autó van 2-3 tizeden belül, ami sokkal izgalmasabb és élvezetesebb a szurkolóknak. Csak nagyobb közönséget kell elérnünk és nagyobb megjelenést kapnunk, mert ez kell ahhoz, hogy a sorozat a következő szintre lépjen” – mondta az idén is 16 versenyből álló, a július 21-i London E-Prix-vel záruló 2024-es szezonról.
A Red Bull már a 2025-ös autóján dolgozik, az elbukott töréstesztnek pedig semmi jelentősége