2024. április 30. 01:46

KezdőlapF1A Red Bull már a 2025-ös autóján dolgozik, az elbukott töréstesztnek pedig...

A Red Bull már a 2025-ös autóján dolgozik, az elbukott töréstesztnek pedig semmi jelentősége

-

A Red Bull egyik vezető beosztású szakembere olyan kijelentést tett, amitől a riválisok biztosan nem lesznek nyugodtabbak.

Miközben mindenki abban reménykedik, hogy az idei Forma–1-es szezon jóval több izgalmat tartogat majd, mint a tavalyi, a realitás azt mutatja, hogy a Red Bull előnye nem fog eltűnni, és 2024-ben is az energiaitalos csapat lesz majd az, amelyiket le kell győznie annak, aki nyerni akar. Persze az előny mértéke változhat, a szabályok állandósága pedig előbb-utóbb ehhez vezet, ám a Red Bullnak közben a tavalyi hatalmas fölényéből fakadóan megvolt rá a lehetősége, hogy mindenkinél korábban álljanak át a 2024-es autó fejlesztésére.

Ezt meg is tették, és a jelek szerint ezt az előnyt igyekeznek továbbvinni 2025-re is.

„Tisztában vagyunk vele, hogy a [2023-as] RB19-esnek voltak jelentős hiányosságai. Ha visszagondolunk Szingapúrra, láthattuk, hogy ott ezek a gyengeségek előtérbe kerültek –utalt Ben Waterhouse, az istálló vezető teljesítménymérnöke a Racecar Engineeringnek a tavalyi egyetlen olyan futamra, amelyet nem nyertek meg. – Vannak területek, amelyeken fejlődni akarunk, legyen az a nagysebességű vagy a lassabb kanyarokban mutatott teljesítmény. Eközben az autónak voltak egyértelmű erősségei, amelyeket tovább akarunk erősíteni, miközben próbáljuk orvosolni a kritikus gondokat.”

Nemhogy visszafogta, még segítette is a Red Bullt a tavalyi szabályváltozás

Waterhouse ezután elárulta, hogy kicsit kevesebb mint két hónappal az idei szezon kezdete előtt már a 2025-ös autón (is) dolgoznak. „Az RB20-as már legalább 6 hónapos, és már elkezdtük a figyelmünket az RB21-esre irányítani, még ha az idei szezon nem is kezdődött el.”

Persze ez nem jelenti azt, hogy az RB20-ast nem fogják fejleszteni, erről természetesen szó sincs, de mivel nagyon korán hozzáláttak, vélhetően előrehaladottabb fázisban tartanak vele, mint sok más csapat az idei konstrukcióval. Az orrkúp frontális töréstesztjén elsőre ugyan nem mentek át, ám ez tényleg semmit nem jelent, és miként azt Helmut Marko, a bikások tanácsadója az F1 Insidernek nyilatkozva elmondta, „pont, hogy az lett volna a probléma, ha átmegyünk az első törésteszten, mert akkor nem végeztünk volna elég jó munkát.”

Hogy miért mondott ilyet a három éves szerződést aláíró, azaz még legalább ennyi időn át a Red Bullnál maradó osztrák? Azért, mert a csapatok igyekeznek a lehető legkönnyebbre gyártani a tesztelt elemeket, és elérni, hogy azok a legkisebb ráhagyással menjenek át a törésteszten. Amikor pedig mondjuk az orrkúp elsőre nem megy át, megerősítik azt, majd újra próbálkoznak. Ezért az is előfordul, hogy egy csapat adott eleme több törésteszten is elhasal, mielőtt sikerrel teljesít egyet, és hacsak emögött nem alapvető strukturális probléma áll, nincs miért aggódni.

Nemcsak a Ferrari, hanem az Aston Martin is radikális változásra készül 2024-ben?

Friss