back to top
2024. november 22. 05:41

KezdőlapF1Még az ág is húzza Hamiltont, aki pályafutása leggyengébb szezonrajtján van túl

Még az ág is húzza Hamiltont, aki pályafutása leggyengébb szezonrajtján van túl

-

Lewis Hamiltonnal még soha nem fordult elő, hogy egy idény első három futamának egyikén sem végzett a legjobb hatban. A hétszeres világbajnok ugyan bizonyos szempontból lehet optimista a javulást illetően, de nemrég egy újabb rossz hírt kapott.

Lewis Hamilton csalódást keltően kezdte az idei szezont. Bár az elmúlt két idényben sem rajtolt valami fényesen, a 2024-es eredményei azokat is alulmúlják, legalábbis ami az első három versenyt illeti. Az Ausztrál Nagydíjon bekövetkezett kiesése után pedig súlyos megállapítást tett. Ez az eddigi legrosszabb szezonkezdetem – nyilatkozta. – Rosszabb, mint a 2009-es.”

Valóban, sokáig egyértelműen a 2009-es idény eleje volt Hamilton karrierjének mélypontja. Akkor a melbourne-i kizárása mellett csupán egy hetedik, illetve egy hatodik pozíciót gyűjtött be az első három fordulóban. Akkor viszont egyértelműen rá lehetett fogni az autóra a kudarcot, amit az is bizonyít, hogy csapattársát, Heikki Kovalainent stabilan verte.

Persze a kocsival idén is vannak gondok, ám egyelőre az istállón belüli párharcban is alulmarad George Russell-lel szemben, akitől mindhárom időmérőn kikapott, átlagosan 143 ezreddel. Ráadásul a nyolcadik helynél előrébbről egyszer sem rajtolhatott, aminek következményeként először fordult elő vele, hogy egyszer sem végzett az első hatban. Ráadásul ha figyelembe vesszük, hogy a 2009-es Ausztrál Nagydíjon valójában közvetlenül a dobogósok mögött ért célba, akkor az előző mondat az első néggyel is igaz. Emellett a 15 évvel ezelőtti szezon után másodszor esett meg vele, hogy az első három verseny egyikén sem állt dobogóra.

Persze azt sem lehet mondani, hogy Hamiltonnak szerencséje lett volna az eddigi három futamon. Bahreinben neki és Russellnek is vissza kellett vennie, mert gond volt az autók hűtésével, míg Szaúd-Arábiában egyértelműen rossz stratégiát kapott, ezért csak kilencedikként futott be. Melbourne-ben az első kiállása után a végül hatodikként rangsorolt Lance Strollt üldözte, vagyis minden bizonnyal bőven szerzett volna pontot, mielőtt technikai hiba miatt kiesett. Persze Hamiltonnak nyilvánvalóan nem a pontszerzés jelenti a motivációt.

Ralf Schumacher: Hamilton fantasztikus, de nem olyan jó, mint Verstappen

„Mindenkinek a lelkivilágát nagyon megviseli a csapatl, amikor látjuk, hogy mennyi munka folyt a tél folyamán – fogalmazott. – Az ember izgatottan és motiváltan érkezik, azzal a gondolkodással, hogy a győzelemért fog harcolni, de nyilvánvalóan nem ez a helyzet. Aztán úgy gondolja, hogy »rendben, talán a második vagy a harmadik helyért harcolunk«. Nem, nem így van. Aztán még tovább romlik a helyzet, és az ember már csak végigmegy a folyamaton. Kihívás, de még mindig inspirálnak azok az emberek, akikkel együtt dolgozom. Továbbra is igyekeznek felmutatni valamit, és ez a legfontosabb dolog.”

Hamilton számára azért is lehet kifejezetten elkeserítő a kezdés, mert a szezon előtt kifejezetten optimisták voltak. Úgy tűnt, hogy megoldották a tavaly nagy gondot jelentő hátsó stabilitást, az üléspozícióját pedig 10 centiméterrel hátrébb tették, így ő maga is optimista volt. A pályán azonban egy másik régi problémával, a pattogással szembesültek, főleg a dzsiddai hétvégén.

Ausztráliában ráadásul az is megtörtént vele, hogy miután a harmadik szabadedzésen negyedik lett, alig elmaradva az élen záró Charles Leclerc-től, az időmérőn csak szenvedett, és a Q3-ba sem jutott be. Három egymást követő évben hasonló az érzés – jelentette ki. – Aztán jönnek ezek a tüskék, hogy »ez jó lehet«, de utána eltűnnek. Ha megtaláljuk a módját, hogy [megőrizzük] az autó jó tulajdonságát, kiegyensúlyozottabbá téve, akkor talán versenyképesebbek lehetünk.”

Hamilton amiatt talán optimista lehet, hogy az év közepére tendenciózusan javul a teljesítménye. Az viszont egy újabb csapás számára, hogy a Mercedes vizsgálata alapján kiderült, a melbourne-i motorja használhatatlanná vált. Az Autosport szerint a minőségbiztosításban bekövetkezett figyelmetlenség okozta a hibát, amelynek következtében a 39 éves versenyző elbukott egy erőforrást, így minden bizonnyal a későbbiekben rajtbüntetéssel kell szembenéznie.

Hamilton számára elkeserítő felfedezést tett a Mercedes

Friss