Jari-Matti Latvala márciusban borult fel a Toyota Celicájával a Tuuri Rallyn. A Toyota WRC csapatának vezetője újjáépítette az autót, és az a terve, hogy megszerezze vele a Historic Eb bajnoki címét.
Az talán nem is volt kérdés, hogy miután a nagymamája birtokán át vezető pályán felborult Latvala a Toyotával, az autót újjáépíti. Az viszont már meglepetés, hogy az eddigi évi 4-5 verseny helyett újra élesben akar majd csatázni egy FIA sorozatban, ráadásul a bajnoki cím lesz a célja. Az, hogy pontosan mikor, a szabályozástól függ.
„Várjuk, hogy megtudjuk, milyen lesz a szabályozás. Arra számítunk, hogy a következő szabályrendszer 1996-ig engedi majd az autókat, de még nem tudjuk, hogy 2025-ben vagy 2026-ban jönnek-e ezek a szabályok” – mondta a 18-szoros WRC futamgyőztes.
„Tuuri után inkább egy teljesen új autón dolgoztunk a bajnokságra. Ez már készen van, de idén nem fogom vezetni – 2025-re tartogatjuk. A fehér autó összetörése nem volt olyan rossz, mert most már többet dolgozunk rajta. Eredetileg egy N csoportos futómű volt alatta, amivel egy kicsit nehezebb. Mi A csoportosra építettük, levettük a tetőt, kicseréljük a bukókeretet, és még sokkal több munkát végzünk el” – részletezte az építési folyamatot Latvala.
Latvala a szabályok frissítéséig az ST185-tel csak murvás versenyeken akar indulni, itt azt várja, hogy a csökkentett súly miatt versenyképesebb lesz. Ugyanakkor a jövőbeli EHRC indulás nem lesz összeférhetetlen a csapatfőnöki munkával sem.
„Nyilvánvaló, hogy mindig a Toyota Gazoo Racingre és a WRC-csapatunkra koncentrálunk, de emlékeztek, amikor Akio először beszélt velem arról, hogy vállaljam el ezt a csapatfőnöki munkát – azt mondtam neki, hogy továbbra is versenyezni akarok. Ebben megegyeztünk. Csináltam néhány versenyt, de mindig is többet akartam” – mondta Latvala, aki eddig hétszer nyerte meg a finn EHRC fordulót, a Lahti Historic Rallyt, ráadásul a Toyotán kívül Ford Escort RS1800-zal és Audi Quattroval is diadalmaskodott.