Számos opció terítéken van az Alpine-nál arra, hogy soha többet ne ütközzenek egymással a versenyzők, sajtóhír szerint pedig Esteban Ocon eltiltását sem lehet kizárni.
A Monacói Nagydíjon a jelek szerint betelt a pohár Bruno Faminnál, az Alpine csapatfőnökénél, aki érthető módon nagyon dühös volt amiatt, hogy versenyzői összeütköztek az első körben, aminek eredményeként Esteban Ocon nem tudta folytatni a versenyt. A francia szakember egyértelműen a Pierre Gasly-nak elég helyet nem hagyó Ocont tette felelőssé az ütközésért, majd a Canal+-nak adott interjúban (másnak nem nyilatkozott) közölte, hogy lesznek következményei a történteknek.
Az angol sajtóban elterjedt az is, hogy Famin azt mondta, „drasztikus döntést fogunk hozni”, de a francia „trancher dans le vif” kifejezésnek nincs egy az egyben megfelelője, és leginkább azt jelenti, hogy rögtön a tárgyra fognak térni, és kifejezetten arra irányuló lépést hajtanak végre, hogy az ilyesmi ne történhessen meg a jövőben.
Az Autosport ezzel együtt úgy tudja, Famin nagyon dühös, és ez volt nála az utolsó csepp a pohárban, az Alpine az idei helyzete miatt ugyanis Bahrein óta tisztában van vele, hogy minden adódó lehetőséget ki kell használnia a pontszerzésre, ezért a kezdetektől fogva arra utasította a versenyzőit, hogy fokozott óvatossággal versenyezzenek egymás ellen.
Ehhez képest már a Miami Nagydíjon is nagyon agresszívan gyepálták egymást a nyitókörben, és csak a szerencsének köszönhették, hogy nem ütköztek már ott össze. A csapat ezután nyomatékosította, hogy ilyesmit a jövőben nem akar látni, Monacóban viszont nemhogy ilyet látott, de ott már ütközés is történt, Gasly ráadásul azt állítja, a verseny előtt azt az utasítást kapták, hogy a hátrébb kvalifikáló autónak, azaz ez esetben Oconnak a csapattársat kell segítenie.
Ehhez képest Ocon már szinte rögtön a rajt után, az egyes kanyart követő emelkedő tetején, a Massenet-kanyar bejáratán megtámadta Gasly-t, és megpróbált bebújni mellé a külső íven. Persze Gasly-t sem kell félteni, rögtön rálegyezett a csapattársára, a falhoz passzírozva Ocont. Csak a szerencsén múlt, hogy nem ütköztek már itt össze (videó ITT). Gasly ezután kanyarokon át Alex Albonnal csatázott, majd miután a Williams pilótája visszaelőzte őt, érkezett Ocon a Portier belső ívén, és tisztán bebújt a csapattársa mellé. Gaslynak itt megvolt a lehetősége, hogy az ütközést elkerülve a fékre lépjen, és a kijáraton maga elé engedje Ocont, de természetesen esze ágában sem volt ilyesmit tenni, és ott tartotta az autóját, miközben Ocon nem hagyott neki elég helyet és összeértek.
A Mercedesnél bevált módszert alkalmaznak?
Az Autosport szerint egyelőre nem született döntés arról, hogy milyen szankcióval vegyék elejét a jövőben a hasonló eseteknek, de Famin akár drasztikus döntést is hajlandó hozni, ha ez kell ahhoz, hogy a versenyzők megértsék, a csapat az első. Ez Ocon egyversenyes padoztatását jelentené a Kanadai Nagydíjra, ahol így vélhetően Jack Doohan, az Alpine tartalék- és tesztpilótája venné át a helyét.
Emellett viszont enyhébb következmények is elképzelhetők a pénzbüntetéstől a csapatutasításig, ami a folytatásban megtiltaná, hogy a két pilóta a versenyek bármely szakaszában csatázzon egymással. Az Autosport pedig megemlíti azt is, hogy az Alpine akár a Mercedes által a Rosberg–Hamilton érában bevezetett szabályzatot is létrehozhat. A brackley-i istálló akkor részletesen leírta, hogy a versenyzőknek miként kell viselkedniük a pályán egymással, és kikötötte, hogy amennyiben ezt a belső szabályzatot valamelyikük megszegi, automatikusan ki fog hagyni egy futamot.
Drasztikus megoldáshoz folyamodott a Mercedes Hamilton és Rosberg legnagyobb ütközése után