KezdőlapTEREPRALLYMarokkóban tesztelt a Dacia, októberben jöhet a bemutatkozás

Marokkóban tesztelt a Dacia, októberben jöhet a bemutatkozás

-

A Dacia Sandrider közel 500 km-t tett meg az olykor 50 fokos hőségben, a jövő évi Dakarra készülő autó októberben a Marokkó Rallyn mutatkozik be élesben.

Fontos mérföldkövéhez érkezett a Dacia 2023 év elején bejelentett Dakar-programja. Amint arról beszámoltunk, a Renault tulajdonában levő márka 2025-től indul a Dakar Rallyn, tavaly januárban be is mutatta a Sandridert, az Ultimate T1+ kategóriás versenyautót. A csapat három tapasztalt versenyzőt, Sebastien Loeböt, Nasser Al-Attiyah-t és Cristina Gutiérrezt szerződetette a projektre.

A Dacia és a Prodrive közös projektjében elkészült autó korábban már két teszten is részt vett, május 6-9. között négy napot töltött a walesi Sweet Lamb tesztkomplexumban. Ezután a csapat a franciaországi Chateau de Lastours-ba utazott, ahol a hónap végén újabb négy nap intenzív tesztelés következett. Ezen mindhárom versenyzőpáros kipróbálta a BF Goodrich gumiabroncsokkal felszerelt Sandridert nehéz, sziklás terepen.

A közelmúltban Marokkóban tesztelték az autót, a Sandrider olyan terepviszonyok között bizonyíthatott, mint amilyenekkel a Dakaron, 2025. január 3. és 17. között Szaúd-Arábiában is találkoznak. A kéthetes teszten 50 fokos hőségben is autóztak, közel 500 km-t tettek meg, így rengeteg tapasztalatot szereztek, erről Tiphanie Isnard csapatfőnök beszélt a DirtFishnek.

„A tesztelés eddig elég simán ment – magyarázta Isnard. – Nem voltak komolyabb problémáink az autóval, csak a műszerfalon módosítottunk, mert a pilóták nem látták rendesen, és úgy érezték, hogy ezen javítanunk kell, ezért elvégeztük ezt a fejlesztést. De ez volt az egyetlen dolog, amin változtattunk az európai és a marokkói tesztelés között.”

Isner a marokkói tesztelés konkrét céljáról is beszélt.

„Marokkóban a fő célunk az volt, hogy teljes mértékben az autó megbízhatóságára koncentráljunk. A pilótáink visszajelzései pozitívak voltak, elégedettek a kezelhetőséggel és az általános teljesítménnyel, de ez nem olyan, mint egy pályaautó, nincsenek referenciáink, amelyekhez hasonlíthatnánk magunkat – mondta a csapatfőnök. – Idővel reméljük, hogy tudunk majd valami hasonlót csinálni, hogy lássuk, optimális-e a teljesítmény vagy sem, de Marokkóban a semmi közepén vagyunk. Kényelmesen érezzük magunkat az autónkkal, de még nem vagyunk száz százalékig biztosak a tempónkban, ezért úgy döntöttünk, hogy egyelőre a megbízhatóságra koncentrálunk, és a többit majd meglátjuk a Marokkó Rallyn.”

A Dacia Sandrider előre tervezetten az október 7. és 11. közötti Marokkó Rallyn versenyez először.

Friss