A rally világbajnokság történetének egyik leghíresebb pillanata, amikor Colin McRae a 2001-es Brit Rallyn levágott egy „ne vágd le”-t. Az eredmény egy emberes hempergés lett, a világbajnoki címet pedig ezzel Richard Burns szerezte meg. A Ford Focus WRC-t később újjáépítették és most eladóvá vált.
Colin McRae 1999-ben rekord fizetésért, 6 millió angol fontért szerződött az M-Sport csapatához, így az addigi legjobban kereső rallyversenyző lett. A skót azonban az első két évben nem tudott vb címért harcolni, azonban 2001-ben három versenyt is megnyert és egészen a szezonzáró Brit Rallyig volt esélye, hogy 1995 után ismét világbajnok legyen.
Hatalmas presztízsharc folyt a világbajnoki címért a két brit versenyző, McRae és Burns között, a Brit Rallyt pedig nemzeti ünnepnapként kezelték a brit motorsport szurkolók. McRae volt a gyorsabb, de Burns volt a megfontoltabb, így teljesen nyitott volt a verseny közöttük.
Egészen a verseny negyedik szakaszáig, amikor is McRae levágta azt a bizonyos kanyart, amit nem lett volna szabad és kiesett.
„Kb. tíz mérföld/órával mentünk gyorsabban, a kelleténél, és Colin egy pár centivel jobban vágta le a kanyart, mint kellett volna. Nekimentünk a partoldalnak és csak annyit láttam: út, fák, ég, út, fák, ég… arra gondoltam, te jó ég, hol fogunk megállni” – mesélte a balesetről Nicky Grist.
Burns végül a két peugeot-s, Marcus Grönholm és Harry Rovanperä mögött harmadik lett a Subaruval, de így is elegendő pontot szerzett ahhoz, hogy két pont előnnyel megnyerje a világbajnokságot.
A rommá tört Fordot az M-Sport újjáépítette, majd privát versenyzőkhöz került. Az autót 2006-2007 során Paul Benn, majd 2008 és 2011 között Hugh Hunter használta brit versenyeken.
A Ford Focus ezt követően teljesen fel lett újítva, és vissza lett állítva a 2001-es állapotába, márciusban pedig az Egyesült Királyságban árverésre bocsátják.
Az autó a drive.com.au oldal szerint 300 000 és 350 000 angol font (kb. 128,1–149,5 millió Ft) áron kelhet el. A vevő pedig az Y4 FMC alvázszámú autó mellé megkapja a jármű teljes dokumentált történetét, beleértve az FIA homológizációs papírjait, és az M-Sport által kiadott részletes beállítási útmutatóját is.