KezdőlapF180-as évek újratöltve – ilyen egy 1982-es F1-es autóval versenyezni 2024-ben (videó)

80-as évek újratöltve – ilyen egy 1982-es F1-es autóval versenyezni 2024-ben (videó)

-

Már önmagában az nem mindennapi élmény, ha az ember rendszeresen száguldozhat egy Forma–1-es autóval, ám az, ha ezt egy 1982-es Brabham-Cosworth-tal, más, korabeli F1-es torpedókat vezetők ellen teheti, még elképesztőbb lehet.

Nemrég rendezték meg a történelmi spái 6 órás autóversenyt, amelyen korabeli sportautókkal vehetnek részt a pilóták. A hétvége része volt emellett a Masters Racing Legends sorozat is, amelyben 1966 és 1985 közötti szívómotoros F1-es autók versenyeznek egymással. Olyan nevek autói tűnnek fel a széria futamain, mint Jackie Stewart, Emerson Fittipaldi vagy Niki Lauda, ráadásul mindegyiket korhű festéssel kell versenyeztetni, hogy minél teljesebb legyen a múltidézés.

Brabham BT49D
Akcióban az 1982-es Brabham BT49D Spában / Fotó: Masters Historic Racing

És nemcsak az említett világbajnokok, hanem Riccardo Patrese egyik korábbi versenygépe, az 1982-es Brabham BT49D-je is feltűnt a legendás, jelenleg is az F1-es naptár részét képező helyszínen. Ezt az autót a 256 nagydíjrajtjával sokáig F1-es csúcstartónak számító olasz a 82-es szezon öt futamán vezette, a Brabham ugyanis idény közben bevetette a már a BMW turbómotorjával hajtott BT50-est. A még a Cosworth V8-as DFV-motorja által repített BT49D-vel Patrese ebben az évben megszerezte élete első futamgyőzelmét a kaotikus Monacói Nagydíjon, ám egy ideig nem tudta, hogy ő nyert. Erről a versenyről ITT írtunk bővebben.

Noha az idén már 42 éves autót nem Patrese, hanem Werner d’Ansembourg vezette Spában, a YouTube-csatornáján közzétett videó így is lélegzetelállító, és valamennyire visszaadja azt, hogy milyen volt 1982-ben – persze a jelenlegi spáinál jóval veszélyesebb pályákon és nagyobb tempóban – versenyezni a Forma–1-ben. Mint ahogyan az a rajt utáni felvételekből is látszik, d’Ansembourg a korábbi F1-es pilóta, az 1990-es Magyar Nagydíjat megnyerő Thierry Boutsen ellen is versenyezhetett – a belga pilóta Shadow-ja éppen előtte tűnik fel.

A videó leírásából kiderül, hogy a 26 fős mezőnyben 6. helyről rajtoló pilóta másodikként végzett, miután már a felvezető körben elromlott a kuplungja. Az autó ugyanakkor enélkül is ment, viszont nagyon oda kellett figyelnie a visszaváltásokra.

Milliók szeme láttára kezdte el püfölni barátját a világbajnok, aki előző nap elhányta magát a pályán

Friss