back to top
2024. december 18. 07:56

KezdőlapF1Verstappen már egyeztet a Mercedessszel? – Montoya a holland csapatváltásáról beszélt

Verstappen már egyeztet a Mercedessszel? – Montoya a holland csapatváltásáról beszélt

-

Noha Max Verstappen végül nem igazolt át a Mercedeshez 2025-re, az továbbra is kérdéses, hogy kitölti-e 2028 végéig szóló szerződését a Red Bull-lal. Juan Pablo Montoya lát esélyt rá, hogy nem.

Miután az idei szezon elején ritkán látott botrány rázta meg a Red Bullt, Max Verstappen esetleges távozása is előtérbe került, és hónapokon át rendre felmerülő téma volt, főleg, hogy Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is locsolta rendesen az olajat a tűzre azzal, hogy nem titkoltan a holland megszerzését hajtotta. Aztán végül elültek a Verstappen bizonytalan jövője körüli hangok, a Mercedes pedig Andrea Kimi Antonelli mellett döntött, ezzel lezárva a 2025-ös évet érintő találgatásokat.

Itt az első beismerés Verstappenéktől arról, hogy Max tényleg a Mercedeshez igazolhat

Az energiaitalos csapatba pedig szépen lassan visszatért a normalitás – a zaklatási botrány után összebalhézó Christian Horner és a rendre a Red Bull széteséséről nyilatkozó Jos Verstappen Max közbenjárásával kibékültek, és a bikások osztrák anyacége, illetve az F1-es istálló közötti hatalmi harcokat is sikerült visszaszorítani a négy fal közé. Így aztán érthető, hogy az idén zsinórban negyedik világbajnoki címét nyerő Verstappen is tovább folytatja 2028 végéig tartó szerződésének kitöltését.

„Szerintem minden évben átfutnak gondolatok az agyunkon: meddig akarjuk még ezt csinálni? Hol akarjuk ezt csinálni? Hogyan akarjuk ezt csinálni? A magánéletünkben és a versenyzői karrierünkben is történnek dolgok, amikkel meg kell birkóznunk, amik elgondolkodtatnak, és ez teljesen rendben is van. Ugyanakkor én nem olyasvalaki vagyok, aki drasztikus döntéseket szokott hozni. Elégedett vagyok a mostani helyzetemmel. Nagyon lojális vagyok a csapathoz. Természetesen nagyra értékelem, amit értem tettek, hogy felkaroltak az F3-ban és F1-es ülést adtak nekem, hogy aztán ennyi érzelmen menjünk keresztül az évek során a csapattal” – nyilatkozta Las Vegasban, a vb-cím bebiztosítása után arról, hogy közel állt-e az idén a csapatváltáshoz.

Ezután elmondta, hogy „a nehéz időkben könnyű minderről megfeledkezni és búcsút inteni”, de szerinte sokkal fontosabb az, hogy közösen nézzenek szembe a problémákkal. Azt ugyanakkor szintén megemlítette, hogy „viszont ha már nem élvezzük, akkor nincs értelme folytatni.”

Verstappen esetében pedig folyamatosan felmerül, hogy hiába még csak 27 éves, saját elmondása szerint sem tervez 40 éves koráig itt lenni. „Jelenleg 2028 végéig, 31 éves koromig szól a szerződésem. Akkor természetesen még mindig nagyon fiatal leszek, de 17 éves koromban kezdtem itt, ez hosszú idő az F1 világában” – nyilatkozta a Road & Track-nek.

Verstappen új élményre tett szert, újabb versenyautót vezetett

Mivel bevallottan szeretne más, az F1-énél kevésbé megterhelő versenynaptárral rendelkező sorozatokat is kipróbálni, és mindezt még akkor akarja megtenni, amikor nem csak levezetni megy oda, hanem ereje teljében van, nem nehéz elképzelni, hogy 2028 után nem láthatjuk már a Forma–1-ben. Juan Pablo Montoya szerint pedig az sem kizárt, hogy nem fogja kitölteni a Red Bull-lal kötött szerződését, és más csapatnál fogja befejezni az F1-es karrierjét.

„Szerintem Max Verstappen néhány éven belül távozni fog, de nem fogja elhagyni a sportágat, hanem először csak a Red Bulltól megy el – nyilatkozta az F1-ben 2001 és 2006 között versenyző, ott 7 futamot nyerő kolumbiai az Instant Casinónak. – Nincs olyan nehéz dolga. Igen, kemény, mert igazán keményen dogozik, és stabil helye van, ahol sok mindent ő kontrollál azzal kapcsolatban, hogy mi történik. A nagy kérdés az, hogy hajlandó lesz-e nyugodt maradni, ha 2026 rossz lesz. Ha a Red Bull erőforrása nem lesz olyan, amilyennek kellene, Max boldogan fog-e majd a 10. helyen körözni. Nem.”

Miként arra Montoya is utalt, 2026 vízválasztó év lehet, hiszen átfogó szabályváltozások jönnek új aerodinamikai és motorszabályokkal. A Red Bull pedig ettől az évtől a Forddal közösen megalkotott saját erőforrással fog versenyezni. Ez hosszú távon a hasznukra válhat, ám nagy kérdés, hogy sikerül-e elsőre ütőképes motort összehozni, miközben nyilván az aerodinamikai változtatásokkal is mellényúlhatnak, mint bármelyik csapat.

A kolumbiai szerint amennyiben a Red Bull visszaesik, az komoly esélyt fog kínálni a Mercedesnek arra, hogy megszerezze a hollandot. „Amennyiben a Mercedes előáll egy ajánlattal, [Verstappen] azonnal váltani fog. Nagyon könnyű lojálisnak lenni, amikor versenyeket nyersz, de én az ő helyében már most felmérném a lehetőségeimet. Meglepne, ha ő nem ezt tenné. Nyilvánosan azt mondaná, hogy »dehogyis«, de meglepne, ha nem kezdődött volna már el egy belső párbeszéd” – utalt arra, hogy a Mercedes és Verstappen minden bizonnyal egyeztetett már a jövőbeli lehetőségeikről.

Különösen akkor lehet vonzó a hollandnak egy ilyen váltás, ha a Mercedes a hibrid-éra kezdetéhez hasonlóan beletalál a 2026-os motorszabályokba is. Az ugyanis nem tűnik valószínűnek, hogy hajlandó lenne éveket azzal tölteni, hogy vagy a Red Bullnak, vagy egy másik csapatnak segítsen felkapaszkodni a csúcsra. „Sok múlik majd azon, milyen lesz vezetni az autókat 2026-tól, élvezni fogom-e? Kimerítő ennyi verseny, ennyi időt távol tölteni otthontól. Nem a sikerek vagy azok hiánya számít, mert már sokat nyertem az F1-ben. Nem akarok sokáig itt maradni pusztán azért, hogy bizonyítsak, nem vágyom nyolc-kilenc vb-címre.”

Verstappen büntetésén felbuzdulva az FIA elnöke szerződésben kötelezné „közmunkára” a pilótákat

Friss