back to top
2025. szeptember 03. 15:18
Többi

    KezdőlapF1Norris kiesése sokakat Hamilton drámájára emlékeztetett, de lehet egy fontos különbség

    Norris kiesése sokakat Hamilton drámájára emlékeztetett, de lehet egy fontos különbség

    -

    Lando Norris zandvoorti esete kapcsán Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, ma már másképp kezelné a Lewis Hamilton 2016-os sepangi kiesését követő szituációt. A két eset abban hasonlít, hogy nagyon nehéz helyzetbe hozta az érintettet, ám sajtóértesülések szerint a meghibásodás okát máshol kell keresni.

    Meglehetősen eseménydúsan alakult a Holland Nagydíj, hiszen például mindkét Ferrari kiesett. Azonban a bajnoki csata szempontjából ezek eltörpülnek ahhoz képest, ami Lando Norrisszal történt. A McLaren versenyzője a 65. körben jelentette, hogy füstöt érzékel a pilótafülkében, és olajszivárgásra gyanakodott, majd az autója tényleg elkezdett füstölni, és megállt.

    Ezt a jelenetet látva sokaknak Lewis Hamilton 2016-os drámája jutott eszébe. Akkoriban szintén két csapattárs küzdött a végső győzelemért, és az akkor még csak háromszoros világbajnok simán vezette a sepangi viadalt, miközben ellenfele, Nico Rosberg a rajtnál elkövetett hibája után igyekezett visszazárkózni. Úgy tűnt, hogy a brit versenyző átveszi a vezetést a tabellán, ám 16 körrel a vége előtt Mercedese elfüstölt, sőt, ki is gyulladt. Toto Wolff számára ez máig fájdalmas emlék.

    „Rendkívül nehéz, mert cserben hagyjuk az egyik pilótát – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Most talán lehetne mondani, hogy »hosszú a szezon, és ez csak egy egyszeri eset volt«. Azonban Lewis jól teljesített, vezette a futamot, nagy előnyt épített ki a bajnokságban, és akkor tönkrement a motor. Ez őt és a kapcsolatunkat is nehezen érintette. Azt hiszem, akkor volt az a beszélgetésünk a konyhámban. Néhány hétig nem beszéltünk egymással, amíg el nem magyaráztam neki, hogy nem akarok válást. Egyszerűen meg kell ezt beszélnünk. Ma másképpen kezelném az idény végét, mint régen, mivel [akkor] mi akartuk irányítani a helyzetet.”

    Vb-címe a füst és lángok ködébe veszett, majd Hamilton szabotázzsal vádolta a Mercedest

    A két eset abból a szempontból is hasonlít egymásra, hogy most a 34 pontos hátránnyal rendelkező Norris is nehéz helyzetbe került, de matematikailag még a saját kezében van a sorsa. Így volt ez Hamiltonnal is, akinek malajziai kiesésével 23 egységnyire nőtt a lemaradása öt futammal a vége előtt. Ekkor még elég lett volna, ha a hátralévő összes fordulót megnyeri, csakhogy a soron következő szuzukai versenyen mindössze harmadik lett, miközben Rosberg nyert, így utóbbinak onnantól kezdve elég volt rendre második helyen bekocognia csapattársa mögött, és ez így is történt.

    „Van egy jó csapattársam – utalt Oscar Piastrira Norris a mostani helyzet kapcsán. – Erős, minden helyzetben, minden forgatókönyv esetén gyors. Nehéz visszavágni valakinek, aki szinte minden szituációban jó. Most viszont más a helyzet. Csak peches voltam, nem én hibáztam, de néha ilyen a versenyzés. Biztosan nem segített. Csak megnehezítette a dolgomat, és nagyobb nyomást helyezett rám. Most viszont már szinte akkora a különbség, hogy megnyugodhatok, és így próbálkozhatok.”

    Egy szempontból viszont nem áll meg a párhuzam Norris és Hamilton kiesése között, már ha lehet hinni a The-Race-nek, amely úgy értesült, hogy egy nem túl jelentős alkatrész okozta az olajszivárgást, amelyet a szenzorok érzékeltek, és lekapcsolták a motort. Amennyiben ez így van, az egyrészt jó hír Norrisnak, mert így valószínűleg nem kell alkatrészcsere miatti rajtbüntetéssel számolnia, másrészt ellentmond annak a feltételezésnek, hogy eddig már számos Mercedes-erőforrás romlott el, és csak idő kérdése volt, hogy a McLarenre is lecsapjon a technika ördöge ilyen formában. Andrea Stella egyelőre nem szolgált konkrétumokkal ez ügyben.

    Drámai fordulat hozott nagy változást az F1-es bajnoki csatában

    „Azonosítottunk egy problémát a kasztnival kapcsolatban, és el fogunk végezni egy teljes körű vizsgálatot, mielőtt Monzában újra versenyzünk – nyilatkozta a McLaren csapatfőnöke. – Az adatok alapján vannak néhány kezdeti jelek. Azonban, hogy őszinte legyek, nincs teljes bizonyítékunk arra vonatkozóan, hogy mi történt Lando autójával. Ezért tartózkodnék az arról való spekulálástól, hogy a kasztni- vagy motorgondról van szó. Őszintén szólva, az eredmény szempontjából ez nem jelent nagy különbséget. Még abban az értelemben sem, hogy ezt hogyan éljük meg, és szeretném megragadni az alkalmat, hogy emlékeztessük magunkat, hogy mi csak a kasztnit és a motort látjuk. Egyetlen csapatról van szó.”

    Friss