hétfő, július 4, 2022
KezdőlapE-MOBILITYSainz és Loeb a rally jövőjéről és az Extreme E-ről

Sainz és Loeb a rally jövőjéről és az Extreme E-ről

-

- Advertisement -

A két világbajnok a Dakaron és az Extreme E-ben vetélytársak, de Sébastien Loeb és Carlos Sainz szenvedélye is a rally és annak jövője kapcsán nagyon hasonlók az elképzeléseik.

A futurisztikus sorozat első szezonjáról már levonhatták a tanulságokat, lassan pedig készülhetnek a következő szezonra. Loeb szerződését már be is jelentették, Sainz pedig saját csapattal szerepel az Extreme E-ben.

- Hirdetés -

„Nagyon ígéretes a dolog. Bár volt némi problémánk a homokkal Szaúd-Arábiában, a második verseny már érdekes volt, és nagy kihívás. Az autó-autó elleni versenyzés más, mint amihez hozzászoktam – kezdte Sainz.

Nincs sok beállítási lehetőségünk: három állás a rugóknál, hasmagasság és egy változtatási lehetőség a lengéscsillapítót illetően. Ehhez is hozzá kell szoknom, szeretem a magam ínyére alakítani az autót. A második szezonban már biztos, hogy erősebbek leszünk.

- Advertisement -

Nagy kihívás, de ugyanakkor nincs váltó, így nem kell aggódni a sebességek miatt, mindig van motorerő, és gyorsan reagál az autó. Sok szempontból könnyebbé teszi az életünket, talán összességében is kicsit könnyebb, mint a hagyományos autók. Nagyon érdekes ez számomra, mindig is nyitott voltam, és szeretek új dolgokat kipróbálni.”

Loeb a spanyolhoz képest nem a mezőny második feléből, hanem az éléről kicsit máshogy látta a dolgokat:

„Nagyon magas a mezőny színvonala. Ez egy új műfaj nekem, és mindenki másnak is, de talán a legjobban tereprallysok érezhetik otthon magukat.

A motort könnyű kezelni, néha ugyan nehéz érzékelni a sebességet és a tapadást, de az Odyssey 21-ben minden rendben van. Az erővel nincs baj, az azonnali nyomaték pedig nagyon jó. Még van mit fejleszteni a felfüggesztésen és a karosszérián, de minden csapatnak ugyanazzal kell dolgozni, és én így is élvezem.”

Hogy a WRC is lehet-e elektromos a jövőben, mindketten az időt emelték ki a tényezők közül.

„Az utcai autók közül egyre több lesz elektromos, a motorsport pedig mindig leköveti azt, ami az utakon történik – érvelt Loeb.

– Talán másik műfajban, ahol rövidebbek a versenyek, könnyebb ezt bevezetni, de a WRC és a Dakar esetében ez a hatótávolság miatt nem így van. Viszont ez minden évben növekszik, szóval egy nap talán mi is válthatunk.

Mindenesetre a váltás a hibrid rendszerre szép dolog. Ez egy nyilvánvaló lépés az elektromosság felé, és összhangban van a trendekkel. Ráadásul még a teljesítmény is növekszik általa.”

„Számomra fontos, hogy időt adjunk a gyártóknak arra, hogy rendesen átálljanak – vélekedett Sainz. – Mindezt úgy kell tenniük, hogy közben a show is megmaradjon. Szeretném továbbra is nézni a rally világbajnokságot és a Forma–1-et is azon a szinten, ahol most vannak.

A mai Forma–1-ben láthatjuk, mennyire fantasztikusak az autók a fenntarthatóság szempontjából. Az is lenyűgöző, mennyi erőt adnak le ahhoz képest, hogy milyen kevés üzemanyagot égetnek el közben. Ehhez már e-üzemanyagokra van szükség.

A WRC esetében is van jövője a hibrideknek, de ugyanakkor fontos, hogy megtartsuk a sorozat DNS-ét jelentő dolgokat is. A látványosság, a sokféle helyszín, a sebesség és a vezetés által jelentett kihívás mind ilyenek. Mindnek meg kell lennie.

Ezért ne helyezzünk akkora nyomást a gyártókra. Időt kell adnunk a sportnak, hogy olyan irányba mozduljon el, ami jó neki.”

- Advertisement -
SourceTop Gear

Friss