A shakedown szakasszal együtt összesen húsz versenygumit használhat fel valamennyi Eb-résztvevő a Lengyel Rallyn. Csomós Mixi és Nagy Attila hatvan darab Hankook versenyabroncsot vitt magával a versenyre, a G5-ös közepes, a G7-es puha és a vadonatúj R213M sárra való keverékből.
Négyféle murvás Hankook R213-as versenyabroncsból választhatott Csomós Mixi és Nagy Attila a Lengyel Rallyra. A Hankook ajánlása alapján a G5-ös közepes és a G7-es puha abroncsokat választották, illetve rendelkezésükre áll a Hankook újfejlesztésű R213M jelzésű saras pályára való abroncsa is.
„A Lengyel Rally nagyon szép környezetben zajló, nagyon nehéz verseny – mondta Kismarty-Lechner Gábor, a Hankook versenygumik Kelet-Európai forgalmazója, az RTH Versenyabroncs Kft. ügyvezető igazgatója. – A Fafe Rally kemény, sziklás talajához képest sokkal puhább, laza szerkezetű talajon zajlik a verseny, ezért mi a G5-ös közepes és a G7-es puha Hankook abroncsokat javasoltuk Mixiéknek.
A versenyabroncsok kiválasztásánál fontos szempont, hogy be kell melegedniük, el kell érniük a működési hőmérséklet tartományukat. Ekkor tudnak ugyanis a minták között lévő blokkok mozogni, amivel kirúgják a mintából a követ, homokot.
A közepes és a puha gumi lesz alkalmas esőben is. Ha olyan égszakadás és özönvíz lesz, mint amilyen a Fafe Rallyn volt, akkor arra van egy speciális abroncsunk, a Hankook R213M (M=mud – sár). Ez egy kicsit keskenyebb, mint a murvás gumijaink és a mintaárok is szélesebb, hogy minél jobban el tudja vezetni a sarat.
Ezeket az abroncsokat tavaly fejlesztette a Hankook, eddig csak teszten tudtuk kipróbálni. Most is visznek belőle Mixiék, de az a tapasztalatom, hogy ilyen szélsőséges időjárás ritkán fordul elő kétszer egy évben.
Mind a négyféle murvás versenyabroncs a rendelkezésükre áll, amiből Mixiék a G5-ös (közepes), a G7-es (puha) és az M (sár) abroncsokat választották. Összesen 60 darab versenygumit visznek magukkal, amiből 16-ot használhatnak fel a versenyen, plusz négyet a shakedownon. Természetesen most is rendelkezésükre áll majd a Hankook versenymérnöke.“
Csomós Mixi korábban úgy nyilatkozott, hogy a Lengyel Rallyn szeretne komolyabb eredményt elérni, mint az idei eddigi két Eb-futamán. Már akkor is megemlítette, hogy a Hankook közepes murvás abroncsai jól működtek, így a gumi nem lesz akadály ennek a tervnek a valóra váltásában.