2024. április 28. 05:02

KezdőlapERCCsomós Mixiék több újdonsággal készülnek a 2024-es szezonra

Csomós Mixiék több újdonsággal készülnek a 2024-es szezonra

-

A Superenduro GP of Hungaryn Csomós Mixi és csapata is részt vett. Az MVM Dome bejáratánál a versenyautót is kiállították, az eseményen pedig szurkoltak a motoros világsztároknak és természetesen a magyar résztvevőknek. A programok közötti szünetben Szabó Krisztián csapatvezetőt kérdeztük arról, hogy áll a felkészülés a 2024-es szezonra.

A terv az volt, hogy a csapatvezető holtszezonbeli munkáját mutassuk be, az első kérdés erről is szólt, de aztán hamar átalakult a beszélgetés bejelentések sorozatává.

„Tiszaújvárosban üzemeltetek munkásszállókat, ez biztosítja számomra azt a szabadidőt, hogy szezonban minél többet tudjak a versenyeken jelen lenni és a csapat körüli teendőkkel foglalkozni. Most van az az időszak, amikor olyan állapotba kell hozni az ingatlanokat, hogy a távollétemben is tudjon működni a vállalkozás” – kezdte Szabó Krisztián.

„Természetesen a háttérben folyik a 2024-es szezon alapozása. Meg kell osztani az időt a két feladat közt, mert nyilván mindkettő nagyon fontos, de ez is egy megoldandó feladat. A legfontosabb a pénzügyi háttér megteremtése, a céloknak megfelelően, emiatt itt bővítésre van szükség, mert a terveink nagyobbak, mint egy évvel ezelőtt. Vannak nagyon jó megállapodásaink, és van előrelépés az előző évekhez képest. Vannak jó ígéreteink is, amelyek néhány héten belül eldőlnek, például az is ilyen, hogy a Citroen Racing tudja e támogatni a mi versenyzésünket is. Ez a döntés határozza meg azt is, hogy az ERC versenyeken Citroennel vagy Skodával indulunk.”

Csomós Mixi
foto: MGR Images

A Citroen Racing két-két párosa már adott a vb és az Eb futamokra, utóbbin Bonato és Ostberg indul majd, ennek ellenére a magyar duóban is lát potenciált a francia csapat.

„Tudják azt, hogy a francia autókkal sikeresen versenyeztünk korábban. Már tavaly is voltak kacsingatások a márka irányába, ami sajnos anyagi okok miatt nem jött össze. Most újra megpróbálnánk ezt, és ebben az is sokat segít, hogy az új fejlesztésű autó nagyon jól teljesít, láttuk ezt a Monte-Carlo Rallyn is. A HRT Racing is profi szinten dolgozik, tavaly berobbantak egy junior Eb címmel, és azt gondoljuk, hogy száz százalékosan üzemeltetik majd az autót, ami hamarosan megérkezik hozzájuk. A mérnökünk, Csaba, a Skoda után ezt az autót is megtanulja, ami nem olyan hatalmas feladat, hiszen tisztában van a Rally2-es autó alapelveivel. Eddig amit kitalált az működött Mixivel minden országban és minden talajtípuson, emiatt ezen a téren is magabiztosak vagyunk. Most tehát az a helyzet, hogy várjuk, hogy megérkezzen az autó a HRT műhelyébe, és várjuk a Citroen Racing döntését és nagyon szeretnénk, hogy a két csapat tudását összpontosítva hatékony és jó évünk legyen.”

Rally Hungary

A csapat túgy számol, hogy a hat magyar bajnoki futamból öt versenyen részt vesznek, az ERC eseményekből pedig hét futamon állnak rajthoz. Az egy-egy futammal kevesebb indulás oka pedig az, hogy ütközések vannak a naptárakban. Ugyanakkor már az ORB és az ERC futamokon túlra is tekintenek.

„A tervünk az, hogy egy WRC2-es versenyen is elindulunk, természetesen ez is az anyagiaktól függ majd. Kinéztük már, hogy melyik eseményen vennénk részt, a lettországi futamra esett a választás, ahol 2022-ben már jól szerepeltünk.”

Rally Hungary
Fotó: @World / Red Bull Content Pool

Merész tervek, sűrű program, ám a kezdeti kérdésre visszatérve a csapatvezető mégis azt mondja, hogy picit kevesebb a munkája.

„A szponzoraink akik évek óta mellettünk állnak továbbra is stabilan támogatnak minket. Olvasunk egymás gondolataiban, ismerik a csapat működést, a teljesítményünket, és rendületlenül hisznek bennünk. Ez olyan stabil alapot ad, ami miatt kevesebb a feladat, ugyanakkor a célok bővülése miatt szükséges új támogatókat is bevonni, erre pedig több időt kell fordítani.”

Csomós
Fotó: Sári Péter

Amennyiben a terveknek megfelelően alakul a szezon, könnyen elképzelhető az, hogy a Citroennel induló Csomós-nagy páros megveri a gyári duók egyikét vagy akár mindkettőt. Az autósport történetében nem egyszer fordult elő, hogy ilyen esetben hátrányba került a nem gyári csapat. Emiatt szerencsére nem aggódik Szabó Krisztián.

„Ha elindulunk onnantól kezdve nem rajtuk múlik. Az autót a HRT Racing üzemelteti, a mi mérnökünk beállításai kerülnek rá. Ettől kezdve ez a pályán dől el, és a versenyzők tudásán múlik. Tudjuk, hogy a rally mennyire összetett, de mindent megteszünk, hogy megelőzzük őket is. Ehhez kapcsolódóan felidézném a Pirelli tavaly év eleji kijelentését. Azt mondták, hogy ha folyamatosan az akkori Pirelli támogatott Filip Mares előtt teljesítünk, akkor könnyen átvehetjük az ő szerepét. Ez meg is történt. A cél ennek ellenére nem az, hogy mindenáron meg kell verni Mads-et vagy Bonatót. Most szemléletváltás van nálunk, arra fordítunk sok energiát, hogy Mixi hogyan tud lassabban és kiegyensúlyozottabban menni. Gyorsan menni tud, azt láttuk, most komoly teszteken keressük azt, hogy hogyan menjen mondjuk kettő tizeddel lassabban, de stabilan, a tempó csökkentése miatt ne essen ki a ritmusból.”

Barum Rally
Fotó: @World / Red Bull Content Pool

Az újdonságoknak ezzel még nincs vége, Szabó Krisztián egy arculatváltást is megemlített a beszélgetés végén.

„Viszonylag nagy arculatváltás előtt állunk. Megjelenésben, dizájnban, dekorban is váltunk, erre felkértünk egy jónevű csapatot. megérkeztek az első tervek, nagyon jól néznek ki, bízunk benne, hogy a szurkolóknak is tetszeni fog majd.”

Csomós Mixi
foto: MGR Images

Csomós Mixi: Örülök, hogy a Rally Hungaryn kezdődik az Eb szezon

Friss