back to top
2025. május 14. 20:13
Többi

    KezdőlapERCÍgy élték meg a magyar versenyzők az idei Rally Hungaryt

    Így élték meg a magyar versenyzők az idei Rally Hungaryt

    -

    Csomós Mixi, Herczig Norbi, Ollé Sasa és Kovács Anti is értékelte nekünk a Rally Hungary tapasztalatait, élményeit és kihívásait.

    Parádésan versenyzett a Rally Hungary Ollé Sasa, Ollé Rebeka páros, amely mindenkit meglepve az abszolút hetedik helyen zárta az Európa-bajnoki futamot, megnyerte a Masters-kategóriát a korábban 107 Forma–1-es nagydíjon induló Jos Verstappen előtt, ráadásként másodikként zárt az ORB-értékelésben.

    „Nem is gondoltuk, hogy ilyen jól alakul majd az egész – értékelt a célban Ollé Sasa, aki Škoda Fabia Rally2 evóval indult. – Nekem a Veszprém Rally mindig nagy kedvencem volt, harminc éve indulok itt, és ha nem esek ki vagy nem borulok föl, akkor mindig jó eredményeket érek el. Nagyon jól éreztük magunkat, és nagyon örülök ezeknek az eredmények, ránk fért már a siker. Autót váltottunk, igaz, hogy ez egy régebbi technika, de nekünk nagyon fekszik, nagyon jó vele menni, folytatjuk tovább a bajnokságban.”

    Jos Verstappen, Ollé Sasa
    Fotó: MGR Images

    Herczig Norbert és Ferencz Ramón az abszolút kilencedik helyen futott be az ERC-ben, ami a szombati defekt és a vasárnapi lengéscsillapító-törés után megsüvegelendő teljesítmény volt. A páros a Rally Hungary előtt csapatot és autót váltott, a BRR által szervizelt Škoda Fabia RS Rally2-vel indult.

    „Az már önmagában nagy fegyvertény mindenkinek, aki részt vett ezen a versenyen, hogy itt tud lenni a célban – összegzett Herczig Norbi. – Nagyon nehéz verseny volt, korábban is részt vettünk mi már nem egy Veszprém Rallyn, de akkor nem tűnt ennyire durvának a pálya. Lehet, hogy ez azért van, mert az Európa-bajnokság miatt nagyobb volt a versenytáv. A pályák szenzációsak, én nagyon szeretem őket, még akkor is, ha ennyire köves és durva a talaj. Mi is rajtavesztettünk kétszer, volt egy defektünk, és eltört a jobb első lengéscsillapítónk valahol. Látszik, hogy folyamatosan térünk vissza a versenybe, ez nagyon fontos nekünk, és mindenképpen jó alap arra, amire készülünk, és hogy hosszú távon versenyezzünk még. Az is látszik, hogy meg tud jönni a tempónk – kocsiba kell ülni.”

    Herczig
    Fotó: MGR Images

    A négyszeres magyar bajnok Herczig Norbit – aki huszonegy éve a veszprémi pályákon aratta pályafutása első országos bajnoki futamgyőzelmét – arról is megkérdeztük, milyen volt a régi-új csapat és az új autó.

    „Nagyon jó volt újra a BRR-rel dolgozni, ismét bebizonyították, hogy szenzációsak, igazából mindenre volt megoldásuk, és végig nagyon jó alapot kaptunk tőlük, üzembiztos autót jó beállítással. Köszönettel tartozom nekik, remélem, hogy ugyanitt tudjuk folytatni.”

    Éppen csak kicsúszott a top tízből az ERC-ben a Kovács Antal, Csáki Richárd kettős a Hyundai i20 N Rally2-vel, a tizenegyedik hely miatt azért így sem kell szomorkodniuk. Annak fényében pláne, hogy mennyi nehézséggel kellett nekik is megküzdeniük.

    „A vasárnap délelőtti kör annak ellenére majdnem rendben lement, hogy a második pozícióból rajtoltunk, csak éppen tönkrement a jobb első gátlónk. Onnan kezdődött a kálvária, be kellett tennünk egy aszfaltgátlót, aztán a kormányművünk ment szét, aztán az utolsó gyorson a másik első gátlónk, meg még a féltengelyünk is eltört – de itt vagyunk, nagy nehezen elvonszoltuk magunkat a célig – mondta Kovács Anti a céldobogóra várva. – Egyébként nagyon jó verseny volt, de a szokásosnál sokkal jobban autógyilkos. Fantasztikus volt a hangulat, nagyon sok néző volt, élmény volt ebben a közegben versenyezni.”

    Kovács Antal
    Fotó: Sári Péter

    A szombaton két defekt miatt kiálló Csomós Mixi, Nagy Attila páros vasárnap visszaállt a versenybe, és behozták a Citroën C3 Rally2-est a célba. Ráadásul már egész jó időket autóztak, két szakaszon harmadikak, egyszer negyedikek lettek, a Power Stage-en pedig szervó nélkül is hatodiknak jöttek le…

    „Sikerült jó időket autózni, a fő cél az lett volna szombaton is, hogy top öt környékén menjünk, és a végén valahogy odaérjünk a dobogóra – mondta Csomós Mixi. – Nagyon sok ügyes pilóta volt itt, és gyorsan is mentek, tehát reálisan az első három hely valamelyikére nyers erőből nem lett volna lehetőség, de látszódott, hogy amikor minden rendben van, akkor tudunk menni harmadik-negyedik időket. Sajnos az utolsó gyorson a pálya harmadánál elment a kormányszervónk, úgyhogy nem tudtunk harcba szállni a Power Stage megnyeréséért, ezt egy kicsit sajnáljuk. Összességében ezzel a nappal elégedett vagyunk, köszönjük a lehetőséget az MRF-nek és a saját partnereinknek, hogy részt tudtunk venni egy ilyen futamon. Nagy lehetőség volt, hogy ilyen autóval tudtunk versenyezni, és azt láttam, hogy az autó és a gumi versenyképes, szerintem mi is tudjuk a dolgunkat, picit több szerencsével a mezőny elejében végezhettünk volna.”

    Csomós Mixi
    Fotó: Sári Péter

    Mixit a folytatásról is megkérdeztük, persze az nem kérdés, hogy ők bizony mennének.

    „Nyilván nem csak rajtunk múlik – válaszolta Mixi. – Nem feltétlenül így terveztem a célba érkezést, azt gondoltam, hogy ennél jobb helyen végzünk, és akkor mindenki egy kicsit lelkesebb lesz. A következő hetekben meglátjuk, hogy mennyire lelkesedtek be az emberek.”

    Friss