Nagyon igyekszik az F1 vezetősége, hogy rentábilis legyen a bajnokság. Ennek megfelelően majdnem másfélszer annyi bevételük volt, mint tavaly ilyenkor.
Miután 2021-ben és 2022-ben is hét nagydíjat rendeztek az április-június közötti időszakban, ez egy jól összehasonlítható időszak. A versenyek száma egyébként azért fontos, mert az F1 a bevételeit az év során aszerint osztja el, hogy az egyes negyedévekben hány versenyt rendeznek.
2021 első felében a versenyeket még mindig korlátozott nézőszám mellett tartották, míg a jövedelmező Paddock Club még nem pörgött fel a járvány után. A Paddock Club egyébként nemcsak teljes kapacitáson működik újra, de népszerűbbnek is bizonyul, mint valaha. Visszatérése hozzájárult ahhoz, hogy a teljes bevétel a 2021 második negyedévi 501 millió dollárról idén ugyanebben az időszakban 744 millió dollárra ugrott.
Ezen belül az F1 bevételei a versenyek promóciójából, közvetítéséből és szponzorálásából 35%-kal, 464 millió dollárról 678 millió dollárra nőttek. Az egyéb bevételeknél (benne elsősorban a Paddock Clubbal és a fuvarozással) jókora volt az ugrás. Itt a bevételek 37 millió dollárról 116 millióra emelkedtek, ez a tavalyi több mint háromszorosa.
2021 második negyedévében az F1 43 millió dolláros működési veszteségét termelt. Ez idén ugyanebben az időszakban 49 millió dolláros plusz. A 10 F1-es csapat között 368 millió dollárt fizettek ki, tavaly ilyenkor ez még csak 308 millió volt.
Az eredményeket magyarázva a Liberty Media hangsúlyozta, hogy az elsődleges bevételek mindhárom területe növekedett 2022-ben.
„A versenypromóciós bevételek növekedtek a megrendezett események különböző lebonyolításából származó magasabb díjaknak és a szerződéses díjemeléseknek köszönhetően. A médiajogok az F1 televíziós előfizetési bevételeinek növekedése, valamint az új és megújított szerződéses megállapodások szerinti díjak emelkedése miatt nőttek. A szponzorációs bevételek az új szponzoroktól származó bevételek elszámolása és a megtartott események eltérő összetételéből származó magasabb versenyspecifikus bevételek miatt nőttek” – fogalmazott a Liberty Media.
Törölt Japán Nagydíj
A számokat némileg torzítja a Liberty szerint az, hogy az F1 tavaly nem utazott Japánba. „A negyedévben arányosan valamivel nagyobb szponzori bevételek számítódtak idén, hiszen ez most 7/22 része a teljes szezonnak. Ez tavaly 7/23 lett volna, hiszen csak később derült ki, hogy a Japán Nagydíj törlésével mégis csak 22 futamos lesz a szezon.”
A Liberty megjegyezte, hogy a COVID még tavaly is komoly problémát jelentett: „A 2021-es évad során, különösen a szezon első felében a járvány miatt a versenyek látogatottsága korlátozott volt, és a Paddock Club az első félévben nem működött. Az F1 nem számít arra, hogy a 2022-es eredményeit még mindig befolyásolnák az ilyen kapacitáskorlátozások, bár a szurkolók látogatottságát továbbra is futamonként értékelik az illetékes kormányzati hatóságok. A 2022-es szezon első felében az F1 mind a lelátókon, mind a Paddock Clubban rekord látogatottságot tapasztalt.„