Tizennégy főről indult, de mostanra jelentősen szűkült az Alpine azon névsora, amely a Fernando Alonso megüresedő 2023-as ülésére eséllyel pályázók neveit tartalmazza.
Továbbra sem történt bejelentés azzal kapcsolatban, hogy miután az Alpine nem tudta megtartani a váratlanul az Aston Martinhoz igazoló Fernando Alonsót 2023-ra, majd juniorját elhappolta a McLaren, ki lesz Esteban Ocon csapattársa jövőre. A francia istálló nemrég Jack Doohannel, Nyck de Vries-el és Antonio Giovinazzival tesztelt a Hungaroringen, de ennél a háromnál több pilótának van esélye – már amennyiben ennek a háromnak van – az Alpine versenyzőjévé válni jövőre.
Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója a RacingNews365.com-nak ugyanis nevek említése nélkül elárulta, hogy mennyire szűkítették le a korábban 14 fős listájukat.
„Nem sietünk, mert nem akarunk hibázni. Nincs kapkodás, kényelmes helyzetben vagyunk. Szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy jelenleg a miénk a legkapósabb ülés a paddockban. Negyedikek vagyunk [a konstruktőri pontversenyben], úgyhogy az emberek ránk várnak, mielőtt döntést hoznak. Tizennégy versenyző volt a listánkon, ahogyan azt Otmar [Szafnauer] korábban elmondta, ezt a listát pedig mostanra hat névre szűkítettük. Néhányuk egyelőre nem teljesen szabad ahhoz, hogy csapatot váltson, míg mások talán nem teljesen illeszkednek a képbe. Szeptember végére elég jó képet kell kapunk arról, hogy kit akarunk leigazolni.”
Amennyiben úgy vesszük, hogy a Hungaroringen tesztelő hármasnak egyaránt van esélye, úgy még három név lehet a kalapban. Szinte biztos, hogy a lista tetején Pierre Gasly áll, Rossi pedig rá utalhatott, amikor azt mondta, hogy vannak egyelőre nem teljesen szabad jelöltek, Gasly-t ugyanis csak akkor engedi el a Red Bull az Alpha Tauritól, ha megfelelő utódot találnak a helyére.
Ez jelenleg úgy tűnik, hogy megtörténik, és Helmut Marko egy huszárvágással leigazolja a Monzában szenzációs bemutatkozást produkáló Nyck de Vries-t, Gasly pedig így – természetesen anyagi kompenzáció fejében – szabadon távozhat az Alpine-hoz.
De ki lehet a maradék két név? Nos, az egyik vélhetően a Haasnál Mick Schumacher helyére is esélyesnek tartott Nico Hülkenberg, aki jól ismeri a csapatot, hiszen 2017 és 2019 között náluk versenyzett. A hatodik névvel kapcsolatban viszont már több a kérdőjel. Daniel Ricciardo? Mick Schumacher? Esetleg valaki, akire eddig senki sem gondolt? Jelen állás szerint ez ugyanakkor nem is annyira lényeges, mert nagyon úgy néz ki, hogy Gasly lesz a befutó.
Azt ugyanakkor nem biztos, hogy jó néven veszi az Alpha Tauri versenyzője, hogy Rossi igencsak lefitymálóan nyilatkozott a pilóta fontosságáról. „Találni fogunk egy pilótát, aki vezeti az autót, végső soron azonban továbbra is az autó jelenti a különbséget. Amiatt vagyunk csalódottak, hogy ennyit fektettünk valakibe, és az iránta mutatott lojalitás után az ember nem számít arra, hogy ezt nem kapja vissza úgy, ahogyan mindenki más visszaadja” – utalt a McLarenhez távozó Oscar Piastrira.
A Piastri-kapcsán a vezérigazgató még elmondta, hogy már túlléptek a dolgon, és ismét hangsúlyozta, hogy az autó az, amely megteremti a különbséget.
„Tudtuk, hogy lesz valamiféle szappanopera [amikor visszatértünk az F1-be], tudtuk, hogy lesz dráma, és legközelebb felkészültek leszünk. Egyre vastagabb és vastagabb a bőrünk, miközben a projekt folytatódik. Fejlődünk és a helyes irányba tartunk. Mint mondtam, a versenyző fontos, de az autó a legfontosabb. A Mercedeshez képest fél, a Ferrarihoz képest egy másodperc a lemaradásunk, ennyit pedig egyetlen pilóta sem képes eltüntetni. [Piastri] csak egy kis bukkanó volt ezen az úton, amit helyrehozunk. Tulajdonképpen már le is zártuk ezt a témát. Amit erről elmondtunk, az szerintünk az igazság, ami nagyon világos és egyszerű. Magunk mögött hagyjuk mindezt, és továbblépünk.”
Amikor az istálló 2016-ban (akkor még Renault néven) újra gyári csapat lett, öt éves tervet jelentett be arra, hogy ismét a győzelmekért és vb-címekért küzdjön. Ez az öt év tavaly letelt, és bár Esteban Ocon nyert a Hungaroringen, egyelőre messze vannak attól, hogy önerőből ott legyenek az élen. Egyelőre pedig a stabilitás is hiányzik, hiszen a 2021-es és 2022-es idény előtt a menedzsment összetétele változott meg jelentősen, miközben a pilótapáros is folyton cserélődik, hiszen a két idényt megélt Alonso-Ocon kettős volt a leghosszabb ideig együtt maradó párosítás az elmúlt hét szezonban.