A mulatozást és féktelen bulizást soha meg nem vető Jégember 15 évvel ezelőtt a világbajnoki címét is jól megünnepelte, majd egy egész repülőnyi ember várt rá másnap.
Kimi Räikkönen napra pontosan 15 évvel ezelőtt, 2007. október 21-én nyerte meg első és egyetlen Forma-1-es világbajnoki címét. Hogy miként sikerült neki ez a bravúr azok után, hogy két futammal a szezon vége előtt még 17 pontos hátrányban volt (ez az akkori pontrendszerben közel két futamgyőzelem) Lewis Hamilton mögött – és Fernando Alonso is megelőzte 5 egységgel –, azt már sokan sokféleképpen megénekelték, és vélhetően sokan a mai napig élénken emlékeznek rá.
Räikkönen azt sem tudta, hány körös a futam, majd leüvöltötte a csapatot
Arról viszont talán kevesebben hallottak, hogy mi történt a verseny után, hiszen azt már nem közvetítette a tévé. Beat Zehnder, az Alfa Romeo csapatmenedzserének elbeszéléséből viszont megtudtuk. Az 56 esztendős svájci mérnök a Racefans-nek sztorizgatott egy kicsit tavaly, Räikkönen visszavonulása kapcsán, és felelevenítette a 2007-es szezonzáró után történteket is.
Ám mielőtt rátérünk erre, a finn pilótával már legelső F1-es évében is együtt dolgozó szakember szavaival érzékeltetjük, hogy mennyire szoros is volt a kettejük kapcsolata, miközben barátságuk végigkísérte Räikkönen teljes Forma-1-es pályafutását.
„Soha nem beszéltünk félre, soha nem hazudtunk egymásnak, mindig brutálisan őszinték voltunk a másik irányába – jellemezte a kapcsolatukat Zehnder. – Már akkoriban is utálta a PR-eseményeket, és megpróbált kisurranni a PR-rendezvényekről, interjúkról, és néha meg kellett neki mondani, hogy mit tegyen. De végig nyitottak voltunk egymással.”
Amikor Räikkönen a 2001-es szezon után átigazolt a McLarenhez, megmaradt a jó kapcsolat. „Amikor még volt verseny közbeni tankolás, mindig tudtam, hogy mennyi üzemanyag van a McLarenben. Később meg kellett mondanunk, hogy mennyi benzinnel kezdjük a versenyt, de azelőtt mindenki számára rejtély volt, hogy ki, milyen üzemanyag-mennyiséggel kezd. De én mindig tudtam, hogy Kimi autójában mennyi benzin van, és ő is tudta, hogy mi mi milyen üzemanyag-mennyiséggel megyünk.”
Noha soha egyikük sem adott ki bizalmas információkat, tudtak egymás terveiről, így Zehnder tisztában volt vele, hogy Räikkönen a 2007-es szezontól Michael Schumachert váltja a Ferrarinál. „Már nagyon korán tudtam a csapatváltásáról, egy évvel azelőtt, hogy megtörtént.”
Az egykori McLaren-szerelő elmondta, Räikkönen miért nem volt olyan jó, mint Hamilton
Mindezek után nem meglepő, hogy a 2007-es Brazil Nagydíj után Zehnder is tagja volt a Räikkönen világbajnoki címét ünneplő társaságnak. A futamon a finn nyert, miközben a második helyről rajtoló Lewis Hamilton hatalmas meglepetésre csak a hetedik helyen ért célba, így egy ponttal lecsúszott a világbajnoki címről.
A féktelen bulizást és alkoholfogyasztást finoman szólva sem megvető Räikkönen és barátai ezután természetesen óriási bulit csaptak, amelyből Zehnder valamikor hajnalban távozott, miközben a Jégember természetesen tovább folytatta a partizást.
„Elhagytam a szobáját, merthogy hajnali 2 körül ott folytattuk az ivászatot. Azt mondtam neki, hogy »Kimi, össze kell pakolnom a cuccaimat, mert el kell indulnom a reptérre, és te se késs el, barátom!«.”
Abból, hogy Zehnder ezt kiemelte, már sejthető, hogy Räikkönen a gép indulása előtt egy órával még sehol nem volt, majd 45 perccel a felszállás előtt felhívta barátját, és megkérdezte, hogy fel tudnák-e tartóztatni a gépet (tengerentúli futam lévén a pilóták nem magángéppel utaztak haza) egy kicsit. „Kérdeztem tőle, hogy »Hol vagy?«, mire közölte: »Fogalmam sincs. A sofőrrel vagyok, de nem tudom, mennyi idő múlva érünk a reptérre.«”
Végül sikerült meggyőzni a légitársaságot, hogy ne hagyják Brazíliában az újdonsült Forma-1-es világbajnokot. „Eléggé későn érkezett. A csomagcímkéktől kezdve mindent megszerveztünk, őt pedig átkísérték a vámon.”
Räikkönennek azonban egészen más tervei voltak, mintsem, hogy szép nyugodtan végigülje az utat, egy igencsak frusztrált légiutas-kísérő azonban hamar helyre tette, amikor a finn pilóta megkérdezte tőle, hogy mennyit kell még várni a felszállásra. „50 percet” – érkezett a válasz.
„[Räikkönen] azt mondta, hogy »Menjünk a business osztály társalgójába és igyunk egyet.« A hölgy erre teljesen bepipult. »Nem, itt kell maradniuk, itt kell maradniuk«” – idézte fel az esetet Zehnder, aki a 2019-es szezontól aztán ismét együtt dolgozhatott Räikkönennel, és együtt zárhatták le a finn versenyző F1-es karrierjét.
Räikkönen egyébként négy évvel ezelőtt, október 21-én nyerte utolsó versenyét is az F1-ben:
So, here it is…
The Iceman's winning moment 💪 🇫🇮#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/c0E9uUzjUW
— Formula 1 (@F1) October 21, 2018