2022. december 02. 10:02
KezdőlapF1Bombaigazolással érkezik az Audi az F1-be?

Bombaigazolással érkezik az Audi az F1-be?

-

- Hirdetés -

Bár nem világbajnok, de még csak nem is futamgyőztes, a neve mindenképpen jól csengene a Forma-1-be 2026-tól gyári csapattal érkező Audi mellett. 

Noha még több mit három év van addig, mire az Audi 2026-ban beszáll a Forma-1-be, már most megkezdődtek a találgatások arról, hogy kik lehetnek az ingolstadtiak pilótái. „Egy német pilóta érdekes lenne nekünk, de a végső döntést a teljesítmény, és nem a nemzetiség határozza meg” – nyilatkozta ezzel kapcsolatban Adam Baker, a gyártó F1-es projektjének vezetője.

- Hirdetés -

A német Sport1 pedig már tudni véli, hogy az Audi ki is szemelte az egyik potenciális pilótáját, méghozzá a továbbra is bizonytalan jövőjű Mick Schumacher személyében. A csatorna úgy tudja, egyeztetések is történtek már a felek között. „Mick számára a legfontosabb, hogy túlélje 2023-at, mert ahogyan én látom, a jövője az Audinál lesz. Akarják őt, és már egyeztetések is történtek. Biztosan tudom, hogy voltak egyeztetések” – jelentette ki Ralf Bach, a Sport1 újságírója.

Audi, Belga Nagydíj, Markus Duesmann, Oliver Hoffmann
Az Audi vezetése kiszemelte Schumachert? Fotó: Audi Sport

Hogy Bach miért csak 2023-at jelölte meg olyan évnek, amelyre Schumachernek csapatot kell találnia abban az esetben is, ha az Audi vele tervez – miközben a németek csak 2026-ban érkeznek – annak oka az lehet, hogy az Alfa Romeo 2023 végéig marad a Sauberrel, 2024-ben és 2025-ben pedig a svájciak minden bizonnyal Sauber néven, de már az Audi támogatásával fognak versenyezni az F1-ben, így elméletileg 2024-től már ülést adhatnak Schumachernek.

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Az Audi számára az F1-es beszállás óriási marketinglehetőségeket rejt magában, a Schumacher-név pedig még mindig jól cseng az autósport királykategóriájában, így teljes mértékben lenne értelme egy ilyen felállásnak. Már csak az a kérdés, hogy Schumacher a teljesítményével is képes-e felnőni a feladathoz.

Elég rosszul áll Schumacher szénája a Haasnál

Noha a 23 esztendős német az USA Nagydíjon rögtön a rajt után megelőzte többek között csapattársát, Kevin Magnussent is, majd egészen a második kerékcseréjéig jobb tempót autózott a dánnál, mint kiderült, a Lance Stroll és Fernando Alonso balesetéből származó törmelék megrongálta a német pilóta autóját, ami miatt leszorítóerőt veszített. Mindez közrejátszott abban, hogy – bár addig jó esélye volt a pontszerzésre – végül csak a 14. helyen ért célba.

Noha Günther Steiner csapatfőnök nagyon megdicsérte Schumacher első etapban mutatott tempóját, és kiemelte, hogy utána az autó sérülése miatt nem tudta tartani azt, Gene Haas, az amerikai hétvége előtt Schumachernek ultimátumot adó csapattulajdonos mintha más mozit nézett volna.

A Haas végre kimondta: ezt kell tennie Schumachernek, különben repülni fog

„Amikor Mick és Magnussen kiálltak az első kerékcserére, mindketten ugyanolyan gumit kaptak. Amikor Mick visszatért a pályára, egy bolyban haladt, és abban is maradt. Eközben Magnussen visszavett, hogy óvja a gumikat, miközben Mick elhasználta azokat. Mick ezért elkerülhetetlenül ki kellett álljon másodszor, ami visszavetette. Magnussen óvta a gumikat, és képes volt 37 kört megtenni a közepeseken, ami senki másnak nem jött össze. Így tudott szerezi néhány pontot” – nyilatkozta az RTL-nek.

Haas arra már nem tért ki, hogy Schumacher nem akart kiállni, amikor a csapata másodszor a bokszba hívta, és arra sem, hogy a német pilóta sérült autója is közrejátszhatott a rosszabb gumikopásban.

Ez, és az amerikai üzletember korábbi nyilatkozata nem igazán azt mutatja, hogy Schumacher maradni fog az istállóban.

Schumacher reagált az őt kritizáló Haas-főnök szavaira

Nagybátyja szerint ennél többet nem kérhetnek tőle

Mick nagybátyja, a német Sky-nak szakértő Ralf Schumacher ugyanakkor azon a véleményen van, hogy a folyamatos fejlődést mutató unokaöccse a legjobb választás az amerikai csapatnak, amit remélhetőleg Gene Haas és Steiner is be fog látni.

„Mick mindent megtett, amit meg kellett tennie azért, hogy a Haas versenyzője legyen 2023-ban. Gene Haas és Günther Steiner rendesen végig fogja gondolni ezt, aztán rájönnek, hogy nincs alternatíva Mick helyére. Daniel Ricciardo nem az, Nico Hülkenberg pedig már útban van a visszavonulás felé. A teljesítménye és az idei fejlődése alapján látszik, hogy továbbra is mekkora potenciálra számíthatunk Micktől. Ennélfogva pedig nincs alternatívája” – magyarázta Ralf Schumacher a német Sky-nak, majd hozzátette, ennek ellenére nem elképzelhetetlen, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan Mick Schumacher is valamelyik istálló tartalékja lesz jövőre, hogy aztán 2024-ben ismét főállású versenyző legyen.

„A fejlődése szempontjából persze jobb, ha a következő idényben is versenyezne – mondta Ralf – Mindezeken túl pedig Mick jövőre már a harmadik évét taposná az F1-ben. Az autót jól fejlesztették, a költségplafon miatt pedig a többi csapat sem fog nagyokat előrelépni, ezért pedig mindkét fél számára fontos lenne a folytonosság, mert 2023-ban lehet learatni a munka gyümölcsét, és még nagyobb sikereket ünnepelni együtt.”

Mick Schumacher nagybátyja kiosztotta a Haas vezetését

„Mick ismét bizonyította, hogy erős a versenytempója. Austinban szupererős volt, és sokkal Magnussen előtt haladt, de aztán visszaesett. Günther Steiner viszont megfelelően értékelte a helyzetet. Azt mondta, hogy Mick sokáig nagyon gyors volt, de aztán különböző okok miatt nehezebbé vált a versenye. Megvédte Micket, ami nagyszerű.”

„Amit pedig még el kell mondanom, hogy Steiner az utóbbi időben több szempontból is sokkal békülékenyebb. Austinban is az volt. Sok sértést címeztek a Haas-csapatnak és Steinernek is a közösségi médiában az idén, ami sajnálatos és nem a lényegre koncentrál. Egy dolog világos: mindannyian azt akarjuk, hogy jövőre Mick a Forma-1-ben versenyezzen, Mick pedig jól teljesít, és jó látni, hogy most már jobban kijönnek egymással a Haasnál. Sem Steiner, sem Gene Haas nem érdemli meg az ilyen utálkozó kommenteket.”

A Ralf Schumacher által emlegetett nyugodtságnak persze többféle indoka is lehet. A szintén a Sky-nak szakértő Timo Glock szerint például Steinerék már döntöttek, és nem Schumacher mellett.

„Nem vagyok biztos benne, hogy milyen mértékig születhetett már meg a döntés, de most minden egy kissé elhúzódik. Nagyon nagy akadály tornyosul Mick előtt, és nem azért, mert nem teljesít olyan jól, ahogyan kellene, hanem azért, mert a Haasnak más az elképzelése” – ecsetelte a Jordan, a Toyota és a Virgin korábbi versenyzője.

Friss