Német sajtóértesülések szerint a szezon végén megválik Mick Schumachertől a Haas-istálló. A 23 esztendős németnek a legjobb esélye a Mercedes az Forma-1-ben maradásra.
Miután Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke Brazíliában elismerte, hogy végre döntöttek Mick Schumacher sorsáról, és már tudják, maradhat-e a 23 esztendős német, vagy lecserélik valakire, az F1-insider.com és a Bild is kész tényként közölte, hogy Schumacherrel nem hosszabbítanak szerződést az év végén, és a Haas hamarosan bejelenti a 35 esztendős Nico Hülkenberg érkezését.
A Bild szerint az állandó versenyzői üléssel legutóbb 2019-ben, a Renault-nál rendelkező, azóta a Racing Point/Aston Martin tartalékjaként 2020-ban és 2022-ben is két-két versenyre beugró Hülkenberg kedden, azaz ma írja alá a szerződését, és leghamarabb szerdán jelenthetik be az érkezését Az F1-insider szerint már kedden megtörténhet a bejelentés, miután Günther Steiner csapatfőnök Brazíliában közölte Schumacherrel, hogy az év végén távoznia kell.
Schumacher lecserélésének okai között említik, hogy a második szezonját taposó versenyző túl lassan fejlődött és túl sokba került (csak az idei évben 3 millió dolláros töréskárt okozott, de tavaly is ő zárt ennek a listának az élén az egész mezőnyben), illetve támogatói, élükön a Sky-nak szakértő Ralf Schumacherrel rengeteget kritizálták a Haas-t, rossz színben tüntetve fel az amerikai istállót.
Amiről senki nem beszél: a Haas érthetetlen dolgot művelt, hozzájárulva Schumacher kieséséhez
Schumacher ráadásul már az sem teszi vonzóvá, hogy több szponzor is kifejezetten az ő neve miatt csatlakozott a csapathoz, a Haas ugyanis az USA Nagydíjon főszponzori megállapodást kötött a Moneygrammal, aminek köszönhetően 2023-tól már el fogja érni a költségplafon határát.
A Mercedes dobhat neki mentőövet
Noha minimális esélye még van Schumachernek arra, hogy jövőre is a mezőnyben legyen, ehhez az kellene, hogy Logan Sargeant ne tudja megszerezni a szükséges szuperlicenc-pontokat, és így a Williams kénytelen legyen másik pilóta után nézni. Ennél jóval nagyobb esély mutatkozik viszont arra, hogy a Mercedes leigazolja őt tartalékpilótának.
Megkérdezték erről az elmúlt hétvégén Toto Wolffot is, aki nem zárkózott el a lehetőségtől, noha hangsúlyozta, hogy Micknek az lenne a legjobb, ha versenyzőként maradna az F1-ben.
„Nem tudom, hogy mi Mick helyzete a Haasnál. Szerintem a legfontosabb a számára az, hogy versenyzői üléshez jusson, de nem csinálok titkot belőle, hogy a Schumacher-család a Mercedeshez tartozik, és nagyon nagyra értékeljük Micket mint személyt, és mint autóversenyzőt. Ezért fogjuk egyértelműen megvitatni ezt az opciót, ha felmerül. A legfontosabb viszont az kell legyen, hogy versenyzői üléshez jusson, mert képes erre és megérdemli” – nyilatkozta az osztrák.