A Red Bull kissé furcsa közleményben tudatta a világgal, hogy valójában ők hozták nehéz helyzetbe Max Verstappent a Brazil Nagydíj végén azzal, hogy hirtelen Sergio Pérez elengedésére kérték.
Még mielőtt bármelyik versenyzője, vagy Christian Horner csapatfőnök a kamerák és mikrofonok elé állhatott volna az Abu-dzabi Nagydíj csütörtöki sajtónapján, a Red Bull közleményt adott ki a Brazil Nagydíj utolsó körében, valamint leintése után történtekkel kapcsolatban.
Max Verstappen az interlagosi futam végén ellenszegült a csapatutasításnak, és nem engedte el a mögötte levő Sergio Pérezt, hogy a mexikói két ponttal többet szerezhessen a Charles Leclerc-rel az összetett második helyéért folytatott harcban. Verstappen ezután közölte, hogy már korábban megindokolta, miért nem lesz hajlandó félreállni.
Itt a bizonyíték, hogy Pérez szándékosan törhette össze a Red Bullt Monacóban
Hamarosan szárnyra kaptak a sajtóhírek a holland pilóta indítékáról is, azt állítva, hogy Verstappen a Monacói Nagydíj időmérő edzésén történtek miatt adta vissza a kölcsönt Péreznek, a mexikói ugyanis a hercegségben direkt hibázott a Q3-ban, hogy csapattársa ne tudja megjavítani az idejét.
A Red Bull közleménye erre nem tér ki, miként Verstappent sem feddi meg azért, amiért nem segített a csapattársának. Az istálló ehelyett sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy csak az utolsó kanyarban kérték Verstappent Pérez elengedésére (ez egyébként nem igaz, mert már a második szektor elején a fülére szóltak), illetve világbajnokuk védelmében leírták, hogy nem volt előre megbeszélve forgatókönyv az ilyen helyzetekre.
„Csapatként elkövettünk néhány hibát Brazíliában. Nem láttuk előre az utolsó körben kialakult helyzetet, és nem egyeztünk meg stratégiában a verseny előtt egy ilyen forgatókönyvre. Sajnálatos módon Maxot csak az utolsó kanyarban értesítették a kérésről, hogy adja fel a pozícióját, mindezt a szükséges információk továbbítása nélkül. Ez Maxot – aki mindig nyitott és igazságos csapatjátékos volt – kompromittált helyzetbe hozta úgy, hogy kevés ideje volt reagálni, ami nem állt szándékunkban.”
A valóság ezzel szemben az volt, hogy Gianpiero Lambiase, Verstappen versenymérnöke már a második szektor elején szólt a hollandnak, hogy amennyiben az utolsó kanyarban nem tudja megelőzni Fernando Alonsót, engedje maga elé Pérezt. Ezt az üzenetet az utolsó kanyar után a mérnök többször is megismételte, majd a célegyenesben már szinte könyörgött Verstappennek, hogy álljon félre, aki ez idő alatt egyetlen szót sem szólt a rádióban, és a gázról sem vette el a lábát.
Így nyer értelmet a Red Bull érthetetlen döntése – Verstappen magának és a csapatának is ártott
Ami a holland pilóta indoklását illeti, a közlemény ezzel kapcsolatban nem bocsátkozott részletekbe. „A verseny után Max nyíltan és őszintén beszélt, lehetővé téve mindkét pilótának a fennálló problémák rendezését. A csapat elfogadja Max indokait, a lezajlott beszélgetés pedig személyes jellegű volt, amely privát marad, és nem fűzünk hozzá további megjegyzést.”
Ahhoz viszont fűztek, hogy a közösségi médiában óriási gyűlöletkampány indult a Red Bull, Verstappen és Pérez ellen – amire egyébként a holland pilóta édesanyja is rátett egy nem kis lapáttal –, aminek következtében az online bántalmazók a családtagokat sem kímélték.
„A közösségi médiában történtek teljességgel elfogadhatatlanok – írták. – A bántalmazó online viselkedés Max, Checo, a csapat és a családjuk irányába sokkoló és szomorú, és sajnos olyasmi, amivel sportként lehangoló rendszerességgel kell foglalkoznunk. Ennek nincs helye a versenyzésben vagy a társadalomban, és jobban kell cselekednünk és jobbnak kell lennünk. Végtére is ez egy sport, és azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk. A halálos fenyegetések és gyűlölködő emailek a tágabb család felé szánalmasak. Nagyra értékeljük a befogadást, és biztonságos teret akarunk mindenkinek, ahol dolgozhat és élvezheti a sportunkat. A bántalmazásnak véget kell vetni!”