Továbbra is téma az F1-es paddockban Sergio Pérez szándékosnak tűnő monacói balesete, amelyet az FIA kivizsgálna, ha valaki hivatalos panasszal élne, a rivális csapatok azonban nem akarják bolygatni az ügyet.
A Brazil Nagydíj óta folyamatosan zajlanak a találgatások arról, hogy vajon Sergio Pérez szándékosan csapta-e a falhoz az autóját az idei Monacói Nagydíj időmérőjének végén, ezzel megakadályozva Max Verstappent abban, hogy megelőzze őt, vagy sem. A pletykák akkor indultak be, amikor a holland pilóta egyértelműsítette, hogy egy múltbeli esemény miatt nem volt hajlandó elengedni Pérezt Interlagosban, de ennél többet sem ő, sem a csapat nem mondott azóta sem, Pérez pedig kerek-perec letagadta, hogy szándékosan hibázott volna.
Itt a bizonyíték, hogy Pérez szándékosan törhette össze a Red Bullt Monacóban
A csapat és a pilóták reakciói a csalást kiáltó hangokra, valamint Pérez monacói fedélzeti kamerás felvételei és telemetriája azonban nagyon erősen arra utal, hogy nem volt véletlen a baleset. Hogy az eset „nagyon furcsa”, és nem nagyon van rá a szándékosságon kívül más magyarázat, azt ez az F1-es adatelemzéssel foglalkozó, egy mérnök által kezelt Twitter-oldal is levezette, ami után „számtalan sértést” és még „vállalati fenyegetéseket” is kapott. Sőt, elmondása szerint egy korábbi F1-es pilóta – akinek a nevét természetesen nem árulta el –, illetve egy autóversenyző, a kétszeres VLN Endurance-bajnok Bradley Philpot is egyetértett vele.
Ezért nehéz elhinni Péreznek, hogy nem akarta elcsalni a monacói időmérőt
Az FIA csak ebben az esetben vizsgálódna
Mindez persze kevés ahhoz, hogy Pérez ellen FIA-vizsgálat induljon, Mohammed bin Szulajm FIA-elnök szerint ehhez ugyanis az kell, hogy valaki hivatalos panaszt nyújtson be. Máskülönben szerinte nincs szükség a szövetség beavatkozására.
„Senki nem mondta azt, hogy ki akarja vizsgáltatni az esetet. De ha van mit kivizsgálni, akkor örömmel megtesszük. Amit őszintén mondhatok, hogy nem ódzkodom vagy nem félek megtenni ezt, ha ilyesmi merül fel. Nem fogok elbújni előle. Még fel is fogom emelni a kezem, ha van bármilyen FIA-t érintő ügy. Ha nem ezt tenném, soha nem fejlődnénk. Ezt garantálhatom” – jelentette ki az elnök.
Amennyiben bebizonyosodnak, hogy Pérez szándékosan tette, amit tett, az természetesen súlyos szabályszegésnek minősülne.
A Mercedes és a Ferrari sem akar vizsgálatot
Hogy lesz bármilyen vizsgálat az ügyben, az egyre valószínűtlenebbnek tűnik azután, hogy Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke kijelentette: nehéz lenne bizonyítani a szándékosságot, és amúgy sem akar egy újabb „PR-krízist” látni.
„Nincs meg az adatunk, mivel Monaco mindig elég rossz a GPS szempontjából. Hosszú ideje ismerem Sergiót. Egy pilóta tényleg direkt a falhoz csapná az autóját, kockáztatva ezzel a váltó épségét? Azzal, ahogy történt, a rajtrács végén találhatta volna magát. Szerintem, ha valaki le akarja parkolni az autóját, akkor már utat választ. Szerintem elég PR-krízis történt az utóbb hetekbe e körül a csapat körül, és nincs szükség egy újabbra” – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke, akihez Mattia Binotto is csatlakozott.
Új részletek a Verstappen–Pérez botrányról – ekkor ismerhette be a mexikói a szándékosságot
„Nagyon nehéz kívülről megítélni, hogy mi történt Monacóban. Nem hiszem, hogy meg tudjuk, és ez nem is a mi, hanem az FIA dolga. Biztos vagyok benne, hogy akkor megvizsgálták, most pedig előre kell tekintenünk” – mondta a svájci olasz.
„Elég rég történt, úgyhogy szerintem nekünk sportként gyorsabban kell cselekednünk, ha olyasmit látunk, amit ki kell vizsgálni – közölte Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója. – Monaco rég volt, és ez a vonat már elment.”