Furcsa körülmények között szólt a Haas csapatfőnöke Mick Schumachernek arról, hogy nem maradhat az istállónál jövőre. Az is kiderült, hogy miként fogadta a döntést a német.
Viharosnak azért nem nevezhető Mick Schumacher és a Haas szakítása, de azért érezhetően nem volt minden rendben a színfalak mögött. Ezt igyekeznek alátámasztani a német Bild értesülései is, amelyek néhány igen érdekes részletet árulnak el a 23 esztendős pilóta és az amerikai istálló különválásáról.
Válogatott kritikák – Alesi, Vettel és Wolff is belerúgott a Haasba Mick Schumacher elküldése miatt
A Haas az Abu-dzabi Nagydíj csütörtöki sajtónapján jelentette be, hogy nem hosszabbítja meg Schumacher szerződését, és Nico Hülkenberget igazolja le a helyére. A német lap pedig most megírta, hogy Günther Steiner csapatfőnök egy nappal korábban, az ötcsillagos abu-dzabi Rotana Resort előcsarnokában közölte Schumacherrel, hogy távoznia kell. Nem túl szokványos hely egy ilyen beszélgetéshez.
A Bild azt is közölte, hogy Schumacher ekkor már tudta, hogy ez lesz a sorsa, Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója és helyettes csapatfőnöke ugyanis már szólt neki, mivel Ferrari akadémista lévén a Haas előbb a maranellóiakat értesítette. A lap idézi Steinert, aki szerint Schumacher „nagyon éretten” fogadta a döntést. Mindez mondjuk abból a szempontból nem meglepő, hogy már egy héttel korábban, a Brazil Nagydíjon tényként kezelte a sajtó, hogy a Haas döntött, és Hülkenberget választotta. „Természetesen sejtett valamit, hiszen nem most jött le a falvédőről” – mondta a csapatfőnök.
Attól féltek, hogy Schumacher megint összetöri az autót
Schumacher és a Haas megromlott kapcsolatát szemléltethette az Abu-dzabi Nagydíj levezető körében történt eset, amely során a csapat vezető versenymérnöke, Komacu Ajao rászólt a német pilótára, hogy hagyja abba a körzőzést. Noha a japán mérnök többször is elnézést kért, Schumacher „Én is szeretlek, Ajao” válasza igencsak kétértelműre sikeredett.
Dicstelenül “búcsúztatta” Schumachert a Haas – ezt mondták neki a levezető körben
Bármi legyen is az igazság, a Haas utólag elmondta, hogy természetesen nem Schumachernek szólt a tiltás, hanem annak, hogy 38 órával később a VF-22-esnek már a keddi teszten kellett szolgálatot teljesítenie, és nem akarták, hogy a távozó versenyzőjük egy pillanatnyi figyelmetlenségből adódóan összetörje a kocsit, vagy a túlzott igénybevétel megrongálja a váltót vagy a kuplungot.