back to top
2024. november 22. 09:23

KezdőlapF1Kitiltás egy megbeszélésről és két komoly szponzor elvesztése - ezek nem a...

Kitiltás egy megbeszélésről és két komoly szponzor elvesztése – ezek nem a Ferrari hetei

-

Nem a Ferrari napjai ezek. A maranellói istállóról kiszivárgott, hogy a több gyártó megakadályozta a részvételét egy, a 2026-os motorszabályokról tartott megbeszélésen, majd jött a hír, hogy két szponzora is szakított a Scuderiával.

A RacingNews365.com értesülései szerint a Ferrari nem vehetett részt a motorgyártók legutóbbi, 2026-os erőforrásokról tartott megbeszélésén, mert formálisan nem kötelezte el magát a három év múlva életbe lépő új szabályok mellett. Az eredeti határidő tavaly október 15-e volt, de ezt végül november végéig kitolták, ám a Ferrari eddig sem nyújtotta be a regisztrációját arról, hogy versenyezni kíván az új szabályrendszerben.

Megtette ezt az Alpine SAS, a Honda Racing Corporation, a Mercedes AMG High Performance Powetrains (HPP) és a Red Bull Powertrains (RBPT), a Ferrari SPA viszont nem. Ennek oka az RN365 szerint az, hogy a maranellóiak azon aggódnak, hogy az RBPT-t új gyártóként fogják kezelni, és megkapja az ezzel járó kiváltságokat, miközben hozzáférésük volt a Honda szellemi tulajdonához.

Az FIA véglegesítette a 2026-os Forma-1-es motorszabályzatot, érkezhet a Porsche

Ezt az RBPT felhasználatlanul visszaadta a japánoknak azután, hogy világossá vált, a két vállalat külön utakon folytatja 2025 után. A Ferrari azonban a hírek szerint ellenzi, hogy az RBPT megkapja az új gyártóknak járó, különböző tesztfolyamatokkal és próbapadhasználattal kapcsolatos kedvezményeket.

A RacingNews365.com megkereste a Ferrarit a kialakult helyzettel kapcsolatban, a Scuderia szóvivője azonban csak annyit mondott, hogy a csapatnak „nincs válasza”. A szaklap azonban úgy tudja, hogy a vörösöket kizárták a 2022. december 15-én tartott megbeszélésről, de utólag aláírták

Komoly csapás érte a maranellóiakat

A RacingNews365.com azt is megtudta, hogy két kiemelt szponzor, a Velas és a Snapdragon is szakít a maranellóiakkal. A svájci technológiai vállalat 2021-ben kötött hosszú távú megállapodást a csapattal, logója pedig az autón és a csapatruházaton is komoly megjelenést kapott. A szituációt jól ismerő források arról számoltak be, hogy a Ferrari nem tett eleget a szerződésben foglalt záradékoknak, amelyek lehetővé tették volna a blokklánc-technológiával foglalkozó cégnek NFT-k (non-fungible token, azaz nem helyettesíthető zseton) gyártását, miközben a Velas állítólag pénzügyi szabályszegést követett el. Mindkét fél jogi lépéseket fontolgat.

Pánik és összeomlás a Mercedes szponzoránál, de a csapat kitart

A chip-félvezetőket gyártó Snapdragon esetében eközben közös megegyezéssel történő szakításról lehet szó, amelyet rövidesen közleményben is megerősíthetnek. Itt érdekes, és könnyen lehet, hogy nem véletlen egybeesés az, hogy Benedetto Vigna, a Ferrari 2021 júliusában kinevezett vezérigazgatója a piaci rivális STMicrótól érkezett. Lehet, hogy ez a vállalat lép majd a Snapdragon helyébe, amely valószínűleg egy másik csapattal köt egyezséget, és lehet, hogy visszatér a Mercedeshez, miután a Snapdragon anyacége, a Qualcomm a közelmúltban indított közös vállalkozást a Mercedes autógyárral.

A két prémium szponzor kiválása anyagilag is igen érzékenyen érinti a vörösöket, az RN365 értesülései szerint ugyanis a Velas évi 30 millió, a Snapdragon pedig a technikai támogatás mellett 25 millió dollárt hozott a konyhára, ami összesen 55 millió dolláros kiesés. Ez a Ferrari szponzorbevételének mintegy negyede.

A Ferrari már most közölte, mi lesz a márka rajongóinak Valentin-napi ajándéka

Friss