Carlos Sainz úgy véli, elég komoly kockázat volt abban, ahogy a Ferrari bemutatta az idei autóját.
Rendhagyó bemutatóval készült a Ferrari a 2023-as szezonra. A maranellói istálló fioranói tesztpályáján leplezte le idei autóját, az SF-23-ast, amely a helyszínre meghívott drukkerek, szponzorok és a média képviselői előtt tette meg első métereit. Persze nemcsak ebből állt a prezentáció. Carlos Sainz és Charles Leclerc előbb köszöntötte az erre az alkalomra felállított mobillelátón helyet foglaló tifosit, majd csatlakozott Frédéric Vasseur csapatfőnökhöz, hogy egy kis beszélgetést követően az új autó kipróbálásának lehetőségét érmefeldobáson megnyerő Leclerc beüljön az SF-23-ba, és megtegyen vele két kört az éljenző tömeg előtt.
Rendhagyó bemutató: így repesztett Leclerc Fioranóban a 2023-as Ferrarival (videó)
A maranellóiak bátor és élvezetes bemutatója nagy kontrasztban állt az általában a csapatoktól megszokott sablonszerű bemutatókkal, amelyeken már az is nagy szó, ha valaki élőben megmutatja a valós autóját, és nem csak kozmetikázott rendereket tesz róla közzé (vagy azt sem, miközben megpróbálja elhitetni a közönséggel, hogy a tavalyi autója valójában az idei, mint ahogyan azt a Red Bull tette).
Képgaléria az SF-23 bemutatójáról:
„Őszintén csodálatos volt, és megengedem magamnak, hogy egy kicsit méltassam a csapatot és azt, amit összehoztak – lelkendezett a RACER-nek Carlos Sainz a Ferrari bemutatója után. – A Forma-1-nek manapság ilyen eseményekre van szüksége, ilyen bemutatókra, ahová meghívják a médiát, a szurkolókat, a partnereket, a projektben részt vevő mérnököket, a szerelőket, akik megépítették az autót az utóbbi hónapokban, és mi csatlakozunk mindannyiukhoz, majd a valós autó pályára vitelével mutatjuk be azt túl nagy titkolózás nélkül.”
Noha a szimulációs technológiák fejlettségének köszönhetően a Ferrari idei autója már több ezer km-t futhatott a próbapadon és a szimulátorban, azért így is bátor lépés az első pályán megtett métereit élőben a nyilvánosság elé tárni, hiszen ilyenkor azért még bőven adódhatnak apróbb problémák. És, ha a kocsi akárcsak valami apróság miatt megáll a pályán, az PR-szempontból katasztrófával ér fel.
A Ferrari kihasznált egy kiskaput, hogy megörvendeztesse rajongóit
„A Forma-1 természetét tekintve szerintem bátrak voltunk, hogy megtettük ezt, mert ez volt az első kör, amit megtettünk ezzel az autóval, és ez rosszul is elsülhet. Vállaltuk a kockázatot, hogy valami mást csinálunk, és remélem, hogy élveztétek. Én egyértelműen igen, és ez egy nagyon jó nap volt a Ferrarinak és a Forma-1-nek” – mondta Sainz.
„Elsősorban amiatt vagyok pozitív, hogy ma semmi sem siklott félre és minden tökéletesen ment. Viszonylag nagy kockázat egy vadonatúj F1-es autót ennyi ember előtt pályára vinni, és egyetlen hiba nélkül élvezni a dolgot. Normál esetben egy installációs körön felmerülnek apróbb gondok itt-ott, de ma minden simán ment” – ecsetelte a spanyol, aki Leclerc után szintén autóba ült, és 3 kört tett meg az SF-23-assal.
A Ferrarinak lehet, ami a Mercedesnek szabálytalan volt? – itt a magyarázat
A Ferrari a bemutató napján csak 15 km-t ment a kocsival, mert bemutatókon ennyit lehet, és nem akartak elhasználni egy filmes napot az évi kettőből. Szerdán, azaz ma viszont már „forgatnak”, azaz 100 km-t tehetnek meg az SF-23-assal.
„Még egy kicsit nyomhattam is az autónak a kanyarokban és megérezhettem néhány dolgot. Már adtam is némi visszajelzést a mérnököknek holnapra, amikor teljesítjük az első forgatási napot a bahreini felkészülés jegyében. Persze Bahrein előtt nem fogunk pontos képet kapni arról, hogy miként viselkedik a kocsi és hogyan teljesít, de legalább megteszünk néhány lépést a jó irányba” – tekintett előre Sainz.
„Ma nyomtam neki. Megkérdeztem Charles-t, hogy »Minden rendben van? Minden jónak érződik? Normálisnak érződik a kocsi fékezés közben?« Ő mondta, hogy igen, én pedig kimentem és nyomtam neki, próbáltam érezni valamit. Így máris tudok adni némi visszajelzést. Persze még hátravan, hogy kihozzuk a legtöbbet a kocsiból. Szerdán már elkezdünk közelebb kerülni a határhoz, de Bahreinig – ahol felkerülnek a rendes versenyabroncsok a demógumik helyett – nem igazán fogjuk megérezni a különbségeket vagy azokat a területeket, amelyeken javítani kell.”