Többek között új esőgumi és kötelező téli szünet bevezetéséről is döntöttek az F1-ben.
Számos, az idei szezonra vonatkozó változtatásról döntött az F1-es bizottság keddi ülésén, amelyen a korábbi ilyen találkozókkal ellentétben már nem vett részt Mohammed bin Szulajm, az FIA F1-es ügyektől korábban visszalépő elnöke. A találkozón így Nikolasz Tombazisz, az együléses bizottság igazgatója képviselte az FIA-t, valamint jelen volt még Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója, és a csapatok képviselő is.
A legfontosabb döntések egyike az volt, hogy megállapodtak egy újfajta esőgumi bevezetésében, amely az idei szezon hatodik versenyén, Imolában debütálhat (amennyiben esik, persze), és amelynek teljesítménye jobb az eddig sokat kritizált esőguminál, valamint nincs szükség hozzá gumimelegítő paplanra.
Emellett módosították a sportszabályzat azon részét, amelynek pontatlansága jókora zűrzavarhoz vezetett a tavalyi Japán Nagydíjon, ahol még a leintés után is egymásnak ellentmondó információk keringtek arról, hogy ki, mennyi pontot kapott, és Max Verstappen bebiztosította-e a világbajnoki címét, vagy sem.
Az idei évtől a kötelező nyári szünethez hasonlóan bevezetik a téli gyárleállást mind a csapatok, mind a motorgyártók esetében, aminek az alkalmazottak örülhetnek, valamint megkönnyítik az FIA bejárását a gyárakba annak érdekében, hogy az istállók pénzügyi jelentését ellenőrző csapat hatékonyabban végezhesse a munkáját.
Az ülésen elfogadtak továbbá egy javaslatot a csapat és a pilóta közötti rádiózásra vonatkozó szabályok enyhítéséről, illetve több helyszínen változtatnak a DRS-zónákon az előzések elősegítéséért: az első öt futamból Ausztráliában az eddigi háromhoz hozzáadnak egy negyedik zónát, míg Bahreinben, Dzsiddában, Bakuban és Miamiban rövidítenek az adott zónán vagy zónákon ott, ahol korábban túl könnyűnek ítélték az előzést.
A költségplafont illetően is történik változás, a korábbiakkal ellentétben a 21-en felüli versenyekért ugyanis nem futamonként 1,2 millió, hanem 1,8 millió dollárral nő a plafon, mivel ezek a versenyek rendre Európán kívüliek. Emellett a csapatok nagyobb mozgásteret kapnak a „sérülésre hajlamos” alkatrészek cseréjére a parc fermé-időszakban a sprinthétvégéken.
A változtatások azután válnak hivatalossá, hogy azokat az FIA Motorsport Világtanácsa elfogadtak