back to top
2024. november 22. 17:31

KezdőlapF1Alonsóék még nagyobb dobásra készülnek Dzsiddában

Alonsóék még nagyobb dobásra készülnek Dzsiddában

-

Lance Stroll személyi edzője úgy véli, a bahreini pálya még csak nem is feküdt igazán az Aston Martinnak, és többek között a Hungaroringen várják maguktól a legjobb teljesítményt. Nuno Pinto hozzátette, a kanadai pilóta a Szaúd-arábiai Nagydíjra még nem épül fel teljesen, de Ausztráliában már százszázalékos állapotban lesz.

Az Aston Martin remekül kezdte az idényt, hiszen Fernando Alonso a harmadik, míg a sérülten versenyző Lance Stroll a hatodik helyet szerezte meg a Bahreini Nagydíjon. Bár a kétszeres F1-es világbajnok dobogójához Charles Leclerc dobogója is kellett, ő sem mutathatta meg végig a valós tempóját, hiszen a futam elején beragadt a Mercedesek mögé.

Forma-1, Fernando Alonso, dobogó, Bahreini Nagydíj 2023, futam
A bahreini dobogó csak a kezdet volt? (Fotó: Aston Martin)

Ami viszont nyilvánvaló volt, hogy a silverstone-i alakulat a csillagos istálló előtt volt az idénynyitón. Ám a szahíri pályával kapcsolatban sokan hangsúlyozzák, hogy egyedi helyszín a durva aszfalt, valamint a hátsó gumik terhelése miatt, és érdemes megvárni legalább a következő fordulót. Egy, a csapathoz közel álló szakember szerint azonban Szaúd-Arábiában még jobb teljesítményre lehet számítani az Aston Martintól.

„Ki kell elemezni, hogy a számok mennyire valósak – nyilatkozta Stroll személyi edzője, Nuno Pinto a Vamos Falar de Fum podcastban. – Bahrein elméletileg nem a legerősebb pálya volt a csapat számára a bajnokság elején. Dzsiddában elméletben nagyobb az autó potenciálja, mint Bahreinben, ha a gumikopást kivesszük az egyenletből, és csak a tiszta és kemény versenyről beszélünk.”

Hogy a portugál szakembernek igaza lesz-e, az szűk egy hét múlva kiderül. Ugyanakkor a bahreini adatok alapján mindez kétséges, hiszen Szaúd-Arábiában rendkívül fontos a végsebesség, ami Szahírban nem volt kifejezetten jó az Aston Martinnál. Ebből a szempontból Pintónak arra a kérdésre adott válasza, miszerint mely pályák kedvezhetnek a legjobban a csapatnak, már logikusabb, hiszen két kifejezetten kanyargós helyszínt is megemlített. „Barcelonába, Budapestre és Ausztriába akarok eljutni.”

Amennyiben valóban így lesz, akkor Alonso rekordot dönthet a Hungaroringen. Amennyiben ugyanis megnyeri a futamot, megdönti az első és az utolsó diadal között eltelt leghosszabb idő rekordját (ezt Kimi Räikkönen tartja 15 évvel és 212 nappal), hiszen a 2003-as és az idei hungaroringi verseny között 19 év és 333 nap telik el. A két verseny között 380 másik nagydíjat rendeztek, illetve fognak rendezni, ami szintén több a finn pilóta 294-es csúcsánál. Amennyiben pedig korábban nem nyer futamot, úgy a két egymást követő győzelem között eltelt leghosszabb idő (Riccardo Patrese, 6 év, 210 nap), valamint a kettő közötti legtöbb futam (Räikkönen, 114) rekordját is átadná a múltnak (10 év, 72 nap, illetve 207 verseny).

Stroll könnyezett a fájdalomtól, csuklója „lángolt”, amikor nekiment Alonsónak

Ez azonban még messze van, és jelenleg mindenki a dzsiddai futamra koncentrál. Különösen Stroll, aki csukló-, kéz- és lábujjsérüléssel teljesítette az első hétvégét, és az első körös koccanást leszámítva kiválóan szerepelt. Vele kapcsolatban Pinto elmondta, hogy mikorra épülhet fel teljesen „Szaúd-Arábiára nem, de Melbourne-ben százszázalékos [állapotban] lesz” – szögezte le.

Friss