A Red Bull az egykörös tempó mellett versenytempóban is verhetetlennek tűnik Szaúd-Arábiában, de Verstappen és Pérez mögött komoly csata várható.
Noha mindössze 1,4 másodperc választotta el a Szaúd-arábiai Nagydíj pénteki második szabadedzésén az első helyen záró Max Verstappent az utolsó helyen végző Valtteri Bottastól, ez sajnos nem garancia arra, hogy halálra fogjuk izgulni magunkat az idei szezon második versenyének győztesét illetően, a Red Bull ugyanis továbbra is mindenki más előtt jár.
És nemcsak egy körön – ahol Fernando Alonso ugyan elválasztotta a két bikás autót a második edzésen, de amennyiben a bahreini hétvégéből indulunk ki, ezt némileg kevesebb üzemanyaggal tehette –, hanem a hosszú etapokon is, amelyeken ezúttal kevésbé volt domináns Verstappen és Pérez előnye, ami a gumikkal kíméletesebb dzsiddai aszfaltnak köszönhető.
De így is a mexikói pilótáé lett a legjobb hosszú etap, amely során 1:35.096-os átlagot ért el egy 12 körös, közepes gumikon teljesített sztint során. Verstappen ettől nagyjából egy tizeddel maradt el (1:35.217) a 12 körös, lágy gumis etapján, mégis az ő versenyszimulációja volt a meggyőzőbb, hiszen a lágy keveréken mindenki másnál több kört tett meg, de így is az ő átlaga volt a legjobb.
„Pozitív nap volt, de még van min dolgoznunk, mert vannak dolgok, amiket jobban is csinálhatunk. A hosszú etapok eléggé szorosnak tűnnek, de ez amiatt van, mert mindenki óvja a gumikat, mivel a kopás itt alacsonyabb, mint Bahreinben. Ezért nem látni akkora különbségeket” – értékelt a címvédő.
Hátrébb nagy lehet a csata, egy nem várt résztvevővel
Normál körülmények között tehát senki nem fogja tudni megszorítani a Red Bullt a versenyen, amelyre a Pirelli egy kiállást jósol, és a lágy-közepes taktikát tartja előzetesen a legjobbnak, de akár a kemény gumik is előkerülhetnek, nem véletlen, hogy a bikások és az Alpine is megspórolt belőlük két szettet.
Ami a francia istállót illeti, pénteken meglepően jól szerepeltek, és a hosszú etapjaik alapján beleszólhatnak majd az Aston Martin-Ferrari-Mercedes csatába. Pierre Gasly 8 körös lágy etapja során 1:35.293-as átlagot ment, ami – bár 4 körrel rövidebb Verstappenénél – nem sokkal maradt el a hollandtól, és a 11 körös közepes etapján 1:35.281-es átlagot elérő Fernando Alonsótól, ráadásul 9 körös közepes etapja során Esteban Ocon is egy tizeden belül volt a spanyolhoz képest.
Lewis Hamilton átlag alapján második helyre elegendő teljesítményéből eközben nehéz kiindulni, hiszen csupán 4 kört tett meg a közepes, és három kört a lágy keveréken, Russell viszont már 9 kört autózott a lágyakon, és néhány századdal jobb volt, mint az ugyanezen a gumin 10 kört futó Leclerc, miközben egy tizeddel maradt el Ocontól, és több mint másféllel Alonsótól.
A Mercedes ugyanakkor aggódhat, Hamilton ugyanis azért hagyta félbe a lágy gumis etapját, mert túlmelegítette a gumikat, miközben a W14-es egyik keveréken sem rendelkezett jó egyensúllyal.
A brackley-iekhez hasonlóan a Ferrari sem villogott, de ők az egykörös tempóban is messze lemaradtak (a Mercedesnél legalább Russell mutatott valamit), aminek a hírek szerint az az oka, hogy jelentősen letekert motorral köröztek. Persze ez sem ideális, hiszen elővigyázatosságból mindkét autóban motort cseréltek a hétvége előtt, azaz az óvatosság mindenképpen bizonytalanságra utal.
A hosszabb etapok során – ahol már a többiek is visszafogták az erőforrást – viszont már jóval közelebb férkőztek, ami a Red Bull ellen kevésnek tűnik, de ott lesznek a bikások mögötti darálóban. A gumikopásuk a pálya jellegéhez és aszfaltjához viszonyítva azonban még a közepes gumikon is magasabb volt a vártnál, amivel kezdeniük kell valamit, ha legalább a dobogóra oda akarnak érni.