Az Ausztrál Nagydíjon a maranellóiak fejlesztések nélkül is javulni tudtak, de a folytatásban szükség lesz az újításokra.
Amennyiben nem tudja eltöröltetni Carlos Sainz melbourne-i büntetését, az idei lesz a Ferrari legrosszabb idénykezdete a 2009-es szezon óta, hiszen legutóbb 14 évvel ezelőtt gyűjtöttek annál kevesebb pontot az első három futam során, mint az idén. Frédéric Vasseur csapatfőnök azonban optimista volt az Ausztrál Nagydíj után, amelyen Charles Leclerc már az első körben kiesett, Sainz pedig a büntetés miatt a 4. helyet bukta el, és végül csak a 12. pozícióban rangosolták.
„Kicsit lesújtottak minket a történtek, de összességében szerintem a hangulat pozitív, mert hatalmas lépést tettünk előre a teljesítmény terén a versenyen” – jelentette ki a csapatfőnök.
Már megint mi folyik a Ferrarinál, és meddig bírja ezt idegekkel Leclerc?
Miután mindkét pilótájukkal elrontották az időmérőt, Sainz valóban biztató versenyt futott, hiszen mindössze 15 kör alatt feljött a 4. helyre a 11. pozícióból, miután rajta vesztett az első piros zászlós megszakítás előtti kiállásán. A spanyol pilóta autóján ráadásul annak ellenére nem fogytak el a gumik, hogy folyamatosan nyomás alatt volt, és képes volt tartani Fernando Alonso Aston Martinjának, valamint Lewis Hamilton Mercedesének a tempóját, a Ferrari tehát ezen a téren valóban jobban teljesített, mint Bahreinben vagy Szaúd-Arábiában.
Vasseur a verseny után elismerte, hogy más utat választottak Melbourne-ben a korábbiaknál, ami javított az autó egyensúlyán és a gumikezelésén, de hogy min változtattak, azt nem árulta el. Mindenesetre új fejlesztéseket nem vittek a szezon harmadik versenyére.
Azt viszont hangsúlyozta a csapatfőnök, hogy ahhoz, hogy csökkentsék a különbséget – főleg a versenyen, miután egy körön nem akkora a lemaradás – a Red Bullhoz képest, a folytatásban fejlesztésekre is szükség lesz. „A Red Bullt könnyebb vezetni. Ha túlságosan a határon van a beállítás, a különbség körről-körre nagyobb lesz, mert a pilóták nem tudnak folyamatosan kompenzálni” – mondta, hozzátéve, Bakuban még megerősítést kell nyerjen az új irány, lévén teljesen más pályáról van szó, mint a melbourne-i.
Nem lesz B-autó, sem teljesen megújuló SF-23-as
Ezek a fejlesztések azonban nem öltenek olyan drasztikus méreteket, mint ahogyan azt többen tudni vélték. Az olasz sajtóban ugyanis olyan hírek láttak napvilágot, amelyek a Spanyol Nagydíjra teljesen megújuló autót vizionáltak, amit tulajdonképpen B-modellként is lehet értelmezni, mivel változik az oldalszekrények kialakítása. Az Auto Motor und Sport azonban állítja, ilyesmiről szó sincs, és a Ferrari kitart a koncepciója mellett, viszont felgyorsítja a fejlesztés ütemét.
Bakuba, majd Miamiba még csak kisebb, főként a pálya karakterisztikája miatt szükséges módosítások érkeznek, a Barcelonára tervezett nagy fejlesztési csomagot viszont már Imolában bevetik. „A mérnökök továbbra is nagy potenciált látnak ebben az autóban, ezért van értelme továbbfejleszteni azt” – mondta Vasseur, ami azt jelenti, hogy leghamarabb a szezon második felében dönthetnek úgy, hogy ebben a koncepcióban nincs több, és már irányt kell választani. Ebben az esetben viszont ez leghamarabb 2024-re valósulhat meg.