2024. március 28. 15:41

KezdőlapF1Már megint mi folyik a Ferrarinál, és meddig bírja ezt idegekkel Leclerc?

Már megint mi folyik a Ferrarinál, és meddig bírja ezt idegekkel Leclerc?

-

A Ferrari nem fogja kitenni az ablakba, ahogy az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésének végén kezelte a kialakult helyzetet.

Az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén a szokottól eltérő forgatókönyvet kellett követnie annak, aki mindent ki szeretett volna hozni a lehetőségeiből, hiszen a hűvös időjárási körülmények miatt nem volt tanácsos egyetlen felvezető kör után teljes terhelésnek kitenni a gumikat. Ezért sok csapat egy vagy két extra előkészítő körrel futotta a leggyorsabb mért köreit. A Ferrari is így tett, a Q3-ban a nem megfelelő kommunikáció pedig végül oda vezetet, hogy ahelyett, hogy mindkét autóval a legjobb háromban végeztek volna, az ötödik és a hetedik rajtkockát szerezték meg.

Ismét káosz volt a Ferrarinál, saját csapattársa hátráltatta Leclerc-t

Persze, nincs új a nap alatt, gondolhatnánk, hiszen a maranellói istálló évek óta szenved attól, hogy sok esetben nem képes jó döntést hozni nyomás alatt, és egyelőre úgy néz ki, hogy Frédéric Vasseur csapatfőnök hiába igyekszik változtatni ezen, az elvégzett változtatások és átszervezések egyelőre még nem értek be.

Carlos Sainz szerint tiszta körrel ugyanis a legjobb háromban végezhetett volna a melbourne-i időmérőn, és ha ő képes lehetett volna erre, akkor minden bizonnyal Charles Leclerc is. A vörösök ehelyett azonban ismét elhasaltak egy olyan feladatnál, amit a mezőny többi része, de legalábbis az élmezőny tagjai sikerrel vettek.

Miként azt Charles Leclerc az időmérő után önkritikusan elismerte, az ő teljesítménye is hagyott kívánnivalót maga után, ám mire mindent sikerült összeraknia, a csapat gáncsolta el. A Q3 fináléjára ugyanis csapattársa mögött küldték ki úgy, hogy míg Sainz a felvezető köre után egy extra melegítő kör megtételére készült, addig Leclerc az eső fenyegetése miatt rögtön mért kört kezdett.

Ez már önmagában nehezebb helyzetbe hozta, hiszen az lett volna az ideális, ha ő is meg tud tenni egy extra melegítő kört, ám a Ferrarinál vélhetően úgy voltak vele, hogy ha az időmérő vége előtt megjön az eső, legalább az egyik pilótájuk legyen bebiztosítva.

Mindez még nem is lett volna baj, ám a két pilótával egyaránt a bokszból kivezető körükben közölték, hogy Sainznak szélárnyékkal kellene segítenie Leclerc-t a pálya leghosszabb egyenesében. Amikor ezt felvetették neki, a spanyol azzal válaszolt, hogy itt ez azért nem olyan egyszerű, de oké, megpróbálja. Ebből viszont végül nem lett semmi, mert Sainz úgy döntött, hogy a 4-es kanyar után inkább elengedi a csapattársát, nehogy véletlenül segítség helyett hátráltassa őt.

Aggasztó jelek a bahreini paddockból: Leclerc-nek kezd elege lenni a Ferrariból?

A hetedik helyen záró Leclerc-nek láthatóan nem tetszett a kivitelezés, és a rádióban gúnyosan közölte: „Nagy köszönet a szélárnyékért Carlosnak a hármas és négyes kanyarban. Szép volt, kicsit gyorsultam tőle. Mindig jó közel lenni a pályának ezen a részén” – utalt arra, hogy a legkevésbé sem volt szüksége a kanyargós első szektorban egy előtte turbulenciát keltő autóra.

És ha mindez nem lenne elég, a Ferrari rossz információkat adott a gumimelegítő köre további részében Sainznak, akit félreállítottak például a szintén melegítő körön levő Fernando Alonso elől, mivel Sainz mérnöke azt hitte, hogy a kétszeres világbajnok mért körön érkezik. Emiatt Sainznak nagyon le kellett lassítania az elengedésnél, majd a köre végén helyet kellett hagyjon maga előtt, ami ismét lassabb tempóra késztette.

Mindezek miatt annyira lehűltek a gumijai, hogy rögtön a négyes kanyarig eldobott 4 tizedet a pole-t megszerző Verstappenhez és 2 tizedet a második helyezett Russellhez képest. „Meggyőződésem, hogy egy tiszta körrel a legjobb háromban lehettünk volna – jelentette ki utólag. – Rossz volt az előkészítés abban a körben, mert két-három olyan autót is elengedtünk, amelyekről azt hittük, hogy gyorskörön vannak, utána pedig sokat kellett kockáztatnom, hogy felvegyem a tempót. Ezután valójában igen jó kört mentem, ami máskülönben az első háromba repített volna, ami remek fejlődést jelentett volna Dzsiddához képest.”

Leclerc-nél és a Ferrari főnökénél is kezd betelni a pohár a borzalmas szezonrajt után?

A Ferrari tehát a nem megfelelő kommunikációval és kivitelezéssel – kérdés, hogy mennyire jó ötlet a felvezető körön jelezni a pilótáknak, hogy szélárnyékozniuk kellene –, valamint a Sainz mögött érkezők tempójának hibás megítélésével saját magát fosztotta meg a jobb időmérős teljesítmény elérésének lehetőségétől.

Hogy Leclerc mindezt frusztráltan fogadta, nem meglepő, hiszen a monacói pilóta a tavalyi szezon második fele óta rendszeresen nyíltan kimutatja a nemtetszését, a gyenge idei szezonkezdetet pedig szemmel láthatóan rosszul viseli. Ám az, hogy már-már gúnyos megjegyzésekkel nyugtázza, hogy a csapat megint eltolt valamit, újdonságnak számít, és ha valamire biztosan jó, akkor arra igen, hogy tovább táplálja azokat a pletykákat, amelyek szerint, ha a dolgok hasonló mederben folytatódnak, előbb-utóbb Leclerc lehet Lewis Hamilton utódja a Mercedesnél.


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss