Már az idei év vége előtt tesztelni fogja első F1-es motorjának prototípusát az Audi.
Noha csak 2026-ban, az új motorszabályok érkezésének évében száll be a Forma-1-be, az Audi a sanghaji autóshow-n bejelentette, már az idén szeretné tesztelni első F1-es erőforrásának prototípusát. A német gyártó a Sauber felvásárlásával, saját gyári istállójával mutatkozik be nem egészen három év múlva, de a központjában már gőzerővel készül.
Ez azt jelenti, hogy már a tavalyi év vége óta tesztel egy egyhengeres tesztmotort Neuburg an der Donauban, ami az elmondása szerint „értékes tapasztalatokkal” szolgál azon F1-es erőforrás fejlesztéséhez, amely már a jelenleg használatban levő MGU-H nélkül üzemel, 120kW energia helyett pedig 350kW tárolására lesz képes.
Az Audi Kínában elárulta, hogy „az első teljesen hibrid egység, beleértve a belső égésű motort, az elektromotort, az akkumulátort és a vezérlőegységet, még az idei év vége előtt debütál a tesztpadon, és a jövőbeli koncepció alapját ez fogja képezni.”
Mindez fontos lépcsőfok a fejlesztési programban, amelynek keretein belül 2025-ben, egy öszvérautóban tervezik majd kipróbálni a végeleges erőforrást, miközben „a Neuburg-ban található dinamikus fejlesztési szimulátort Forma-1-es sztenderdekre hozzuk fel.”
Az Audi Neuburgban levő F1-es főhadiszállásának bővítése folyamatosan zajlik, jelenleg 260 ember dolgozik a projekten, akik között már korábban is a gyártónál levő szakemberek, illetve az utóbbi időszakban más F1-es csapatoktól szerződtetett mérnökök is vannak. A dolgozók száma még az idei év vége előtt 300 fölé nő.
Nehezebb a dolga, de az Audi már így is szakembereket csábít el a leendő F1-es riválisaitól
Emellett egy új gyárépület építése is zajlik, amely 2024 első negyedévére készülhet el, és tesztpadokat, valamint a mechanikus alkatrészek munkaállomásait tartalmazza majd.
„Az Audi F1-es projektje igazán lendületbe jött az utóbbi hónapokban – nyilatkozta Oliver Hoffmann, az Audi technikai fejlesztésért felelős igazgatótanácsának tagja. – Az erőforrás koncepciós fázisában lefektettük a 2026-os hajtáslánc alapjait. Nagy fontosságot szentelünk a részleteknek, mint az anyagok, gyártási technológiák, és olyan területekre is koncentrálunk, mint a hibrid egység energiagazdálkodása. Végtére is a hatékonyság kulcsfontosságú a sikerhez a Forma-1-ben és a jövő mobilitásában, ezek a megközelítések pedig mindkettőt szolgálják.”