Hónapok óta terítéken van Lewis Hamilton idei év végén lejáró szerződésének meghosszabbítása, és bár egyelőre ez nem történt meg, a felek nyilatkozataiból arra következtethetünk, hogy előbb-utóbb meg fog. A Daily Mail értesülései szerint ugyanakkor más kérője is akadhat a hétszeres világbajnoknak.
Lewis Hamilton 38 évesen már egyértelműen pályafutása utolsó harmadában jár, de egyelőre továbbra is magas szinten teljesít, azaz nincs jele a korral járó hanyatlásnak. Mindez pedig nemcsak a Mercedesnek, hanem a Ferrarinak is kecsegtető lehet, a Daily Mail szerint a maranellóiak ugyanis évi 40 millió fontos fizetéssel készülnek elcsábítani a brit szupersztárt a Mercedestől.
A lap saját forrásaira hivatkozva azt írja, hogy az egyeztetések Hamilton és a maranellói istálló között olyannyira előrehaladottak, hogy John Elkann, a Ferrari elnöke közvetlen kapcsolatban áll a hétszeres világbajnokkal, a terve pedig az, hogy Hamilton a Scuderia színeiben szárnyalja túl Michael Schumachert, és szerezze meg nyolcadik világbajnoki címet, elhozva ezzel a csapatnak a 2007 óta hőn áhított trófeát. Azért a Daily Mail cikke kiemeli, hogy ez korántsem jelenti azt, hogy Hamilton döntött, és a 38 esztendős pilóta Mercedesnél maradása is reális forgatókönyv.
A cikket szerző Jonathan McEvoy számos, „jól értesült egyesült királyságbeli és olaszországi” forrásra hivatkozva azt írja, két forgatókönyvet mérlegelnek Maranellóban. A kedvezőbb, hogy a 2024-es szezontól a Charles Leclerc–Hamilton kettőssel folytatják, a másik pedig, hogy „feláldozzák” Leclerc-t Hamilton leigazolásáért, azaz tulajdonképpen elcserélik a Mercedesszel korábban is szóba hozott monacóit a hétszeres világbajnokért.
Itt az árulkodó jel arról, hogy Leclerc válthatja Hamiltont a Mercedesnél
A pénz állítólag nem fog szerepet játszani Hamilton döntésében, mivel a Mercedes és a Ferrari is hajlandó neki kifizetni az eddigi, évi 40 millió font körüli összeget, vagy akár még többet is, mivel a versenyzők fizetése továbbra sem esik a költségplafon hatálya alá.
Végső soron a döntés Hamiltoné lesz, aki ennyi idősen minél előbb versenyképes autóban akarhatja tudni magát. Persze jelenleg a Ferrari és a Mercedes sem az (a Red Bull korábban kizárta Hamilton leigazolását, és valljuk be, őrültség lenne őt összeengedni Max Verstappennel), de utóbbi jelentős, Imolára tervezett, végül a hétvégi Monacói Nagydíjon érkező fejlesztési csomagjával kicsit tisztulhat a kép abból a szempontból, hogy a Mercedes el tud-e indulni a megfelelő irányba, vagy ez az év is az útkeresésről szól majd.
Amennyiben utóbbi valósul meg, talán Hamilton úgy dönt majd, hogy szerencsét próbál a Ferrarival. Elvégre gyerekkori hőse, Ayrton Senna is Maranellóban tervezte befejezni a pályafutását, mielőtt az égiek 1994. május 1-jén közbeszóltak.