2024. április 25. 19:21

KezdőlapF1Verstappen ismét magasról tett a mérnöke kérésére, de főnökei csak jót nevettek...

Verstappen ismét magasról tett a mérnöke kérésére, de főnökei csak jót nevettek rajta

-

Max Verstappen a Spanyol Nagydíjon eljátszotta, amit például az idei Szaúd-arábiai Nagydíjon is, de utólag elmondta, a Red Bull tanácsadójával csak jót nevettek az egészen. Christian Horner csapatfőnök szerint Verstappen és versenymérnöke olyan, mint egy idős házaspár.

Noha az első hely szempontjából nem sok izgulnivaló volt a Spanyol Nagydíjon, hiszen Max Verstappen a rajttól a célig magabiztosan vezetve húzta be az idei hetedik versenyt, azért így is akadt egy érdekes epizód a kétszeres világbajnok versenyében. A hajrában ugyanis a holland úgy döntött, hogy 8 körös lágy gumikon megfutja a leggyorsabb kört, és elveszi az extra pontot az akkor éppen azt birtokló csapattársától, aki az utolsó etapja elején szerezte meg azt, miközben üldözőbe vette George Russellt a harmadik helyért.

Ám akárcsak az idei Szaúd-arábiai Nagydíjon, versenymérnöke ezúttal sem szerette volna, ha Verstappen felesleges kockázatot vállal, különösen úgy, hogy többszörös pályaelhagyásért már belengették neki a fekete-fehér zászlót, azaz egy újabb hiba időbüntetéssel járt volna.

Hiába mondta a csapata, hogy ne tegye, Verstappen kegyetlenül kitolt Pérezzel a dzsiddai futam végén

„Mi a leggyorsabb kör?” – kérdezte a rádióban Verstappen a 60. körben, mire Gianpiero Lambiase így felelt: „16,6, Checo új lágy gumikon érte el az első körében DRS-sel, úgyhogy nem aggódnék miatta, Max.”

Verstappen azonban erre visszakérdezett, hogy „Mi az én leggyorsabb köröm?”, mire GP nyomatékosította, hogy nem kellene most az extra pontot hajszolnia. „A tiéd 17,3, de mint mondtam, fekete-fehér zászlót kaptál, úgyhogy nem engedhetünk meg semmit.”

A címvédő azonban nem akarta meghallani ezt, és a 61. körben 1:16.330-at repesztett, amivel három tizedet adott Pérez addigi legjobbjának, és elcsente az extra pontot a mexikóitól. „7-es üzemmód, kérlek, Max, 7-es üzemmód. Öt kör van hátra” – szólt ezután Lambiase, majd később hozzátette: „Rendben, most haza tudnád hozni az autót a fehér vonalak között maradva? Köszönöm!” Erre Verstappen részéről egy „Igen, igen” volt a válasz.

Az FIA sajtótájékoztatóján aztán Ben Hunt, a The Sun újságírója megkérdezte Verstappentől, hogy ilyenkor, amikor nem hallgat rájuk, a csapat le szokta-e őt teremteni utólag, vagy megengedik neki, hogy maga döntsön.

„Nos, a fehér vonalak között maradtam, csupán egy kicsit gyorsabban mentem abban a körben, úgyhogy nem tettem semmi rosszat – mondta Verstappen. – Ők nem tudják, hogy mennyi tempó van még az autóban, amikor azt mondják, hogy »Ennyi a leggyorsabb kör, de ne foglalkozz vele«. Én viszont tudtam, hogy meg tudom csinálni, csak a fehér vonalak között kell maradnom. Ez olyasmi, amin már most is nevetni tudunk. Helmuttal már egyből a verseny után jót nevettünk rajta, úgyhogy eléggé biztos vagyok benne, hogy örülnek.”

Max Verstappen, Red Bull, Spanyol Nagydíj
Verstappennek a végén vigyáznia kellett, hogy ne szedjen össze egy büntetést  Fotó: Adam Pretty/Getty Images/Red Bull Content Pool

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója tehát nem haragudott Verstappenre, de Christian Horner csapatfőnök szerint sem volt semmi gond. „Két körben is kiszélesítette a pályát az ötös kanyarban, majd megtette ezt a tízesben is, úgyhogy nagyon meglepődött. Szerintem nem tudta, hogy ott is figyelik a vonalat, ezért a mérnöke informálta, hogy még egy pályaszélesítés és büntetést kap, ezért ne kockáztasson a leggyorsabb körrel.”

„Szinte olyan a kapcsolatuk, mint egy idős házaspárnak, akik arról vitatkoznak, hogy melyik tévécsatornát nézzék. Max teljes kontroll alatt tartotta a helyzetet, tisztában volt a kockázattal, és kényelmesen meg tudta futni a leggyorsabb kört” – idézi Hornert a RacingNews365.com.

Friss