back to top
2024. november 22. 09:39

KezdőlapF1Nagyot kockáztatott a Red Bull Verstappennel – vagy mégsem?

Nagyot kockáztatott a Red Bull Verstappennel – vagy mégsem?

-

Christian Horner elárulta, hogyan gondolkodtak Max Verstappen futam végi kerékcseréjéről az Osztrák Nagydíjon. A Red Bull csapatfőnöke rámutatott, nem biztos, hogy valójában ez volt az igazán kockázatos megoldás.

Max Verstappen karrierje hetedik mesterhármasát szerezte meg az Osztrák Nagydíjon, vagyis hetedszer szerezte meg a pole pozíciót és a győzelmet, valamint futotta meg a leggyorsabb kört egyazon hétvégén. A holland pilóta ezzel utolérte Alberto Ascarit és Ayrton Sennát az örökranglista hetedik helyén, igaz, az éllovas Michael Schumacher neve mellett még így is 15-tel több ilyen teljesítmény áll.

Verstappen agyonvert mindenkit Ausztriában; Hamiltont Wolffnak kellett rendre utasítani

Ebből a rajtelsőséget már pénteken megszerezte, a diadalhoz pedig egy pillanatig nem fért valódi kétség, a leggyorsabb kör viszont csak a célba érkezés pillanatában került hozzá. Verstappennek könnyedén sikerült megvernie Sergio Pérezt ebben a tekintetben, hiszen több mint 1 másodperccel gyorsabb volt a mexikói pilóta addigi legjobbjánál, ám korántsem volt egyértelmű, hogy erre megkapja-e a lehetőséget.

Verstappen két körrel a vége előtt közölte a csapatával, hogy szeretne új gumikat kapni, hogy megpróbálkozhasson az extra pont megszerzésével. A címvédő előnye ekkor körülbelül 23,7 másodperc volt Charles Leclerc-rel szemben. Mindez azt jelentette, hogy ha minden jól megy, akkor a Red Bull még benne is hagyhat egy kicsit a kerékcserében, ám ha beüt valamilyen gikszer, akkor minimum a győzelmet elbukja. Természetesen ezt a bikásoknál is tudták.

„Volt egy kis vita a kockázat és a nyereség kapcsán – nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök egy sajtóbeszélgetésen. – Azt gondoltuk, hogy hűtsük le gumikat, és menjünk a könnyebbik úton, ne vállaljuk a bokszkiállás kockázatát, melynek során négyszáz dolog mehet félre. Aztán Max elég világosan kifejtette, hogy a gumik elb*szódtak. Az ember elkezdte nézni a futamot, és [feltette a kérdést, hogy] »megkockáztassuk egy rossz gumiszettel, vagy valójában kisebb rizikó, ha a bokszkiállást választjuk, és felteszünk egy szett lágyat?«.”

A futam végén történtekről Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is beszélt, aki kijelentette, hogy Verstappen a használt abroncsokon is ráhajtott volna a leggyorsabb körre, ami így végképp tartogatott volna magában extra kockázatot. Végül a Red Bull belement a címvédő kérésébe, de ehhez Gianpiero Lambiasénak, a 25 éves versenyző mérnökének, valamint Jonathan Wheatley sportigazgatónak is igent kellett mondania.

Nem is Verstappen ötlete volt a legkockázatosabb

„Végül azt mondtuk, hogy »nézd, vállaljuk a kockázatot«, és még mindig három másodperc volt az előnye Charles-hoz képest, amikor kijött a bokszutcából – folytatta Horner. – Nyilvánvaló, hogy ez egy csapatsportág, de a legfontosabb döntéseknek át kell menniük egy parancsrendszeren. Csak mérlegelni kell a rizikót a nyereséghez képest. [Lambiase] belement, Jonathan Wheatley is belement, szóval úgy voltunk vele, hogy »rendben, ne b*sszuk el«.”

A Red Bull végül nem hagyott jelentős időt a kerékcserében, hiszen Verstappennek 2,3 másodperc alatt feltették az új lágyakat. A kétszeres világbajnok így magabiztosan visszajött Leclerc elé, és az utolsó előtti körben még arra is volt ideje, hogy megmelegítse az abroncsokat. Ezt követően pedig magabiztosan vette el az extra pontot Péreztől, így 79 helyett 81 pont az előnye vele szemben.

Friss