Carlos Sainz úgy véli, hiába szolgálta a csapat érdekeit, nem kapta meg a megérdemelt jutalmat az Osztrák Nagydíjon. A spanyol pilóta nemcsak azt a döntést vitatta, hogy nem támadhatta meg Charles Leclerc-t, hanem azt is, hogy vele együtt kellett kiállnia.
Frusztráló futama volt Carlos Sainznak az Osztrák Nagydíjon. A 28 éves pilóta többször nem értett egyet a Ferrari döntésével, amely szerinte hátráltatta őt. Végül a negyedik helyen intette őt le a kockás zászló, de utólag visszasorolták őt a hatodik pozícióba, mivel pályaelhagyások miatt 10 másodperces büntetéssel sújtották.
Verstappen agyonvert mindenkit Ausztriában; Hamiltont Wolffnak kellett rendre utasítani
A verseny elején Sainz közvetlenül csapattársa, Charles Leclerc mögött autózott. Ekkor többször is rádiózott a mérnökének, hogy szerinte üres pályán gyorsabb lenne a monacói pilótánál, ám a csapat megtiltotta neki, hogy támadjon. Bár nyilvánvaló, hogy a DRS sokat torzított a képen, Sainz szavaiból érzékelhető, hogy ezt a döntést is okolja a későbbiekért.
„Igen, nyilvánvalóan csalódott vagyok a végeredmény miatt, miután ennyire erős tempót diktáltam a közepes gumikon – nyilatkozta a sajtó képviselőinek, köztük a Rallycafe.hu-nak a leintés után, amikor még nem tudott az utólagos szankcióról. – Úgy érzem, hogy csapatjátékos voltam, és nem lettem megjutalmazva egy jó eredménnyel. Ez mindig keserű érzést hagy maga után az emberben. Nagyon erős voltam, nagyon gyors, jókat előztem, jól védekeztem, de a negyedik hely nem az, amit szeretnék.”
A Rallycafe.hu kérdésére pedig konkrétabban fogalmazva elmondta, hogy neki is összejöhetett volna a dobogó. „Azt hiszem, lehetséges lett volna a kettős dobogó, figyelembe véve, hogy milyen jó tempóm volt” – fogalmazott. Persze mindez furcsán hangzik a büntetések tudatában, de könnyen lehet, hogy más esetben nem kellett volna túlhajtania az autót, és nem hagyja el annyiszor a pályát.
Miután Sainz ott maradt Leclerc mögött, a Nico Hülkenberg kiesése miatt életbe lépett virtuális biztonsági autós fázis nagyon rosszul jött ki neki. A Ferrarinak két opció közül kellett választania: vagy kihozzák, és akkor csapattársa mögött kell várakoznia, vagy kint tartják, de ez esetben később több időt bukott volna a kiállással. Végül előbbi mellett döntöttek, amivel az egyszeres F1-es futamgyőztes nem volt elégedett, és nem csak a lassú kerékcserék miatt.
Közröhej tárgyává vált az F1, további 100 másodperc büntetést osztottak ki
„Szerintem hat vagy hét másodpercet buktam, valamint három pozíciót, amit aztán vissza kellett szereznem, elhasználva a gumikat és [átlépve] a pályahatárokat – jelentette ki, utalva arra, hogy ezután jobban kellett erőltetnie. – Az első kiállástól kezdve eléggé el lett rontva a versenyem, ami különösen nagy kár, miután ilyen jó tempót diktáltam.”
Ami viszont pozitívum, hogy a Ferrari ezúttal valóban mutatott életjeleket, és a szétlövéses időmérőt leszámítva minden tétre menő eseményen legalább az egyik pilótájuk ott volt az első háromban. Ezzel kapcsolatban Sainz sem panaszkodott. „Nagyon elégedett vagyok az autó teljesítményével és a kocsiban tapasztalt érzéseimmel ezen a hétvégén – hangsúlyozta. – Szerintem a vezetés terén is jó időszakban vagyok, megértettem, hogyan kell vezetni az autót a futamon, csak kár, hogy nem tudtuk hozni a maximálisan elérhető eredményt.”