back to top
2024. június 18. 02:09

KezdőlapF1Häkkinen és a McLaren 24 évvel ezelőtti szezonja máig kísérti a Red...

Häkkinen és a McLaren 24 évvel ezelőtti szezonja máig kísérti a Red Bull zsenijét

-

Adrian Newey saját korábbi példáját hozta fel arra, hogy miért nem szabad a Red Bullnak hátradőlnie az óriási előny birtokában sem.

A Red Bull még a lassan négy évtizedes Forma-1-es pályafutást magáénak tudó sztártervezője szerint is megdönthetetlennek hitt rekordot adott át a múltnak azzal, hogy a Magyar Nagydíjon zsinórban 12. alkalommal nyert az F1-ben, de méginkább érzékelteti a bikások fölényét az a tény, hogy az idei 11 versenyből a 11.-et megnyerve már több mint kétszer annyi pontjuk (452) van, mint a 223 egységgel második helyen álló Mercedesnek, és több pontot gyűjtöttek, mint a brackley-iek és a harmadik helyezett Aston Martin együttvéve.

„Ez egy csodálatos sorozat, nem is álmodhattunk róla – utalt a Senna-Prost kettős által 1988-ban felállított, zsinórban 11 futamgyőzelmet számláló rekordra Adrian Newey az F1 Nation podcastban. – Soha nem gondoltam volna, hogy meg lehet dönteni a McLaren 1988-as szériáját, úgyhogy ez elismerés az egész csapatnak, minden csapattag kemény munkájának és az idei megbízhatóságunknak. Fantasztikus elismerés.”

Kevésbé ismert, megdönthetetlennek hitt Senna-Prost rekordhoz is egyre közelebb a Red Bull

Eközben pedig hiába tartunk még csak a szezon felénél, már most szinte borítékolhatjuk a Red Bull és Max Verstappen újabb világbajnoki címét. Newey azonban még az óriási előny birtokában is óvatosságra intett, és felemlegette az 1999-es szezont, amelyet Michael Schumacher silverstone-i lábtörése után Mika Häkkinennek és a McLarennek utcahosszal kellett volna nyernie, végül azonban csak az egyik vb-cím lett meg.

„Szezon közben az ember nem igazán gondol arra, hogy hova kell eljutnia, mindig csak a következő verseny jár a fejében. Továbbra is hosszú az út. Nagyon tisztán emlékszem, hogy 1999-ben, miután Mika előnnyel érkezett meg Silverstone-ba, Michael pedig ott eltörte a lábát, hogy teljesen őszinte legyek, csapatként bealudtunk az év hátralevő részére, ezért az utolsó futamig tartott a bajnoki csata, és végül elbuktuk a konstruktőri címet. Ez egy lecke arra, hogy mindegy, mennyire jól néz ki a helyzet, mindig tovább kell nyomni és ébernek kell maradni” – jelentette ki az akkoriban még a McLarennél technikai igazgatóként dolgozó szakember.

Milliók maradtak le róla, de itt a videó az előzésről, ami nélkül Irvine világbajnok lett volna a Ferrarival

Newey emlékeiben bizonyára élénken él, hogy Häkkinen sima győzelem helyett kiesett a Brit Nagydíjról, miután rosszul rögzítették a bal hátsó kerekét, majd Ausztriában újabb sima győzelmet bukott el azzal, hogy David Coulthard kilökte a rajt után. Hockenheimben egy defekt miatt esett ki az élről, azaz zsinórban harmadszor sem váltotta 10 pontra a vezetést, majd a Hungaroringen már nyerni tudott.

Ezután Belgiumban második lett Coulthard mögött, Monzában a saját hibájából esett ki az élről, míg a Nürburgringen csak ötödik lett. Malajziában aztán Schumacher visszatért és kikaparta a gesztenyét Irvine-nak, a szezonzárón viszont Häkkinen és a McLaren nem hibázott, és győzelmével legalább az egyéni serleget megkaparintotta.

A vb-döntő, amit a Ferrari sem akart igazán megnyerni

Friss