Az 1990-es években Michael Schumacher volt az a pilóta, akit bármelyik istálló szívesen a csapatában tudott volna. Nem volt ez alól kivétel a McLaren sem, de Ron Dennis csapatfőnöknek egy másik németen is megakadt a szeme. Csakhogy ez a német az első találkozás alkalmával eleresztett egy olyan poént, ami miatt Dennis nemhogy nem szerződtette, de soha többet nem szólt hozzá.
Heinz-Harald Frentzen a Beyond the Grid podcastban nemcsak azt elevenítette fel, hogy újoncként, mindössze két Forma-1-es futammal a háta mögött hogyan utasította vissza a Williams ajánlatát, és nem foglalta el az 1994. május 1-jén elhunyt Ayrton Senna helyét, hanem arról is mesélt, hogy miként zárta be maga előtt egy életre a McLaren ajtaját azzal, hogy viccelődni próbált Ron Dennisszel.
F1-es autót kapott ajándékba a pilóta, aki Senna halála után nem ült át a brazil helyére
A száguldó cirkuszban 27 évesen bemutatkozó német pilóta ázsiója nemcsak a szezon elején, hanem annak a végén is nagy volt, ami oda vezetett, hogy a korábban Michael Schumachert is megkörnyékező McLaren-csapatfőnök érdeklődött nála afelől, hogy csatlakozna-e hozzájuk. Csakhogy a Schumacherhez hasonlóan a Mercedes sportautós juniorprogramjában nevelkedő Frentzen nagyon hamar elvágta magát nála.
„Tudod, hogy miért nem kaptam soha esélyt a McLarennél? – tette fel a kérdést a végül 156 nagydíjon 3 győzelemig és 18 dobogós helyezésig jutó pilóta a Beyond the Gridben. – 1994-ben, Adelaide-ben a menedzserem odajött hozzám, és miközben az összes csapat a szezon végét ünnepelte, kaptam egy hívást, hogy Ron Dennis látni akar. Ron Dennis odajött és azt mondta, »Szia, Heinz, milyen az angolod?« Azt mondtam neki, hogy »Az angolom lehetne kicsit jobb«, majd viccből megkérdeztem, »És milyen a te németed?«, mert tudtuk, hogy a Mercedes átmegy a McLarenhez. Merev tekintettel nézett rám.”
„Azt gondoltam, hogy vicces voltam, de a menedzserem meglökte a karomat, hogy »mi a fa**t mondtál?«. Láttam Ron Dennis arcát, aki soha de soha többé nem beszélt velem. Annyira dühös lett ettől a vicctől. Ezért nem kaptam soha esélyt a McLarennél. Valamilyen oknál fogva Ron Dennis nem szerette a humoromat.”
Dennis (jobbra) alighanem a távozó Martin Brundle (balra) helyére ültette volna be Frentzent
Hogy enélkül átigazolhatott-e volna a McLarenhez, az nem derült ki, de a Mercedes korábbi juniorpilótájaként elképzelhető, hogy a stuttgartiak Saubertől McLarenhez pártolásával lett volna helye a csapatban. Ehelyett maradt még két szezont a Sauberrel, és csak 1997-ben jutott be egy topcsapatba, de a Williamsnél csupán egy szezon jutott neki versenyképes autóval, és mire megszokta a kocsit, az azt és a csapatot is jól ismerő Jacques Villeneuve már messze járt a pontversenyben.
Frentzen a hírnevét rendesen megtépázó williamses kaland után a Jordannél született újjá, és 1999-ben két futamot nyerve még a világbajnoki címért is harcban volt. A 2000-es szezon aztán már sokkal gyengébbre sikeredett, 2001-ben pedig év közben kirúgta őt Eddie Jordan, amit a mai napig nem ért. Innen már pedig csak lefelé vezetett az út: 5 verseny az ezután csődbe ment Prosttal, majd 2002-ben 11 futam a rolót a szezon közben szintén lehúzó Arrows-zal, hogy aztán a Sauberhez visszatérve fejezze be a pályafutását a 2003-as Japán Nagydíjon.
„Nehéz megmondani – válaszolt arra a kérdésre, hogy szerinte elérte-e azt a Forma-1-ben, amire a képességei alapján lehetősége volt. – Amikor 2003-ban abbahagytam, nem voltam boldog azzal, ahogy vége lett, mert azt gondoltam, hogy tehettem volna többet, elérhettem volna többet. Magamat hibáztattam azért, hogy politikailag nem voltam elég erős, mint amikor azzal a helyzettel kellett megbirkóznom, hogy Eddie [Jordan] kirúgott. A Ron Dennisszel történt eset után féltem kinyitni a számat, mert az egyértelműen bezárta előttem a McLaren ajtaját. Rájöttem, hogy nem beszélhetek túl sokat, de közben nem is kezdtem el politizálni, mert nem ilyen vagyok. Jobban szerettem a technológiával foglalkozni, de nem tudtam meggyőzni az embereket arról az irányról, amibe menni akartam, amiért magamat hibáztattam. Rájöttem, hogy nem vagyok teljes értékű autóversenyző, mert nem tudom magam mögé állítani és meggyőzni az embereket.”