back to top
2024. november 21. 21:38

KezdőlapF1Három piros zászlót és kicsúszások tömkelegét hozta a Holland Nagydíj utolsó szabadedzése

Három piros zászlót és kicsúszások tömkelegét hozta a Holland Nagydíj utolsó szabadedzése

-

A száraz pénteki nap után szombatra megérkezett a beígért eső a Holland Nagydíj helyszínére, így a teljes 3. szabadedzést vizes pályán rendezték, a pilótáknak pedig nagy nehézséget okozott, hogy a pályán tartsák az autójukat.

Max Verstappen volt az első, aki kimerészkedett az eső áztatta zandvoorti pályára a Holland Nagydíj 3. szabadedzésének elején, de hamarosan a kézközépcsont-törést szenvedett Daniel Ricciardót helyettesítő Liam Lawson is követte, hogy a lehető legtöbb időt tölthesse a felkészüléssel. Az élete első F1-es futamára készülő új-zélandi pilótának persze így is nehéz dolga lesz, hiszen amellett, a többiek már két szabadedzéssel „beljebb” vannak, még az esővel is meg kell küzdenie.

De meg kellett küzdenie a többieknek is, Verstappen például kis híján már a tréning elején összetörte a Red Bullt, amikor a 3-as kanyar kijáratán rátette a jobb oldali kerekeket a fehér vonalra, majd óriási ellenkormányzás kíséretében a fűre csúszva éppen, hogy el tudta kerülni a falat. Nem volt azonban ekkora szerencséje Kevin Magnussennek, aki nem sokkal ezután ugyanott hibázott, de ő már megpördült, és a falhoz csapta a Haast, amelynek jobb első felfüggesztése eltört a becsapódástól.

Verstappen és Magnussen hibája:

A Haas mentésének idejére piros zászlóval megszakították az edzést, de miután valamivel több mint 40 perccel a leintés előtt folytatódhatott a körözés, a hibák száma nem csökkent. Ekkor még nem volt egyértelmű, hogy a vizes vagy a köztes esőgumi-e a jobb, így ki ezen, ki azon ment. Charles Leclerc előbbin mérte el az egyes kanyar féktávját és csúszott neki kis híján orral a falnak, de végül sikerült megállnia, majd a szervizúton visszatért a pályára. Ugyanezt a hibát később, a második piros zászlós megszakítás után egyébként Carlos Sainz, Fernando Alonso és Esteban Ocon is elkövette, utóbbi ráadásul a falat is lekoccolta.

A második megszakítás Csou Kuan-jü miatt érkezett, mert a kínai pilóta elásta az Alfa Romeóját az utolsó előtti kanyarban.

Leclerc, majd Csou hibája:

A 11-es kanyarral kezdődő stadionrészben is rendszeresek voltak a rontások, Sergio Pérez és Pierre Gasly is átszánkázott ott a kavicságyon, de az ismételt újraindítás után egyre jobban felvették a ritmust a pilóták, ami annak is volt köszönhető, hogy folyamatosan javultak a körülmények, és mindenki feltehette az intermediate gumikat.

A körülményekkel pedig a köridők is folyamatosan javultak, és 13 perccel a vége előtt Lando Norris már 1:23.677-tel állt az élen, 0,097 másodperccel előzve csapattársát és 0,678 másodperccel Sergio Pérezt. Ám ekkor ismét előkerültek a piros zászlók, mivel Liam Lawson hibázott az utolsó előtti kanyarban, és megpördülve az autója orrkúpjával lekoccolta a belső falat. A megszakítás ugyanakkor kissé elhamarkodott volt, mert az újonc némi álldogálás után irányba állított az AlphaTaurit és visszagurult a bokszba.

A zöld zászló 9 perccel a vége előtt lendült, és mivel továbbra sem esett, számíthattunk némi tűzijátékra. Elsőként Verstappen jött és három lila szektorral 0,919 másodpercet adott Norrisnak – közben Leclerc ismét kiszánkázott az egyes kanyar bukóterébe, és most is csak centikkel állt meg a fal előtt –, hogy 1:22.758-cal átvegye a vezetést.

Leclerc és az egyes kanyar nem barátkoztak össze:

Miközben számos pilóta javított, egyelőre csak George Russell tudta megközelíteni Verstappent (0,021 másodpercre), de csak addig, amíg Verstappen nem javított 1:21.631-re, és lépett el 1,1 másodperccel a Mercedes fiatalabbik britjétől, aki nem akart lemaradni és 0,379 másodpercre zárkózott vissza a második helyen. Verstappen az utolsó körével még tovább faraghatott volna, de a 11-es kanyarban átvágott a kavicságyas bukótéren – közben Leclerc megint kicsúszott az első kanyar bukóterében –, ám így is az övé lett az első hely.

Russell maradt a második, míg a 3. helyre kerek 1 másodperces lemaradással Pérez ért oda. A további sorrend Alonso, Hamilton, Albon, Piastri, Bottas, Leclerc és Norris lett az első tízben.

Friss