back to top
2024. november 22. 04:53

KezdőlapF1Megjött az étvágy a Ferrarinál, pilótájuk már a szuzukai győzelemről beszél

Megjött az étvágy a Ferrarinál, pilótájuk már a szuzukai győzelemről beszél

-

Charles Leclerc elárulta, a Holland Nagydíjon kezdődött az a folyamat, amely a szingapúri győzelemben csúcsosodott ki a Ferrarinál. Azt ugyanakkor még nem tudja megmondani, hogy eredmény mennyire volt betudható a pálya jellegének.

Megszakadt a Red Bull nagy sorozata, és a tifosi legnagyobb örömére a Ferrarinak sikerült megtörnie a rekordot jelentő szériát. A Szingapúri Nagydíjat ugyanis Carlos Sainz nyerte, így ő az első futamgyőztes idén, aki nem a bikásoknál versenyez. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a felborult erősorrend csupán a helyszínnek tudható be, vagy valamennyire máshol is vissza fog köszönni.

A Ferrari másodhegedűst csinált Leclerc-ből és feláldozta őt, de ez volt a jó döntés

A legtöbben úgy vélekednek, hogy a Japán Nagydíjon „helyreáll a világ rendje”, és ismét Max Verstappen, esetleg Sergio Pérez lesz az élen. Charles Leclerc azonban optimista, és bízik benne, hogy Szuzukában is képesek lesznek hasonló teljesítményre. Már csak azért is, mert a Holland Nagydíj óta tudatosan kísérleteztek az autóval, aminek most meglett az eredménye.

„Nagyon remélem, hogy ezt meg lehet ismételni Szuzukában – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen. – Nagyon várom már, hogy ezt lássam, mert ha sikerül, akkor az nagyon jó jel a jövőre nézve. Ahogyan Zandvoortban is mondtam, sok tesztet végeztünk el. Monzában újra meg akartuk erősíteni ezeket a teszteket és azt, hogy megértettük az autót. Innentől kezdve mindent alkalmaztunk, és úgy tűnt, hogy nagy lépést teszünk előre. Szingapúr azonban korábban nagyon kedvező pálya volt nekünk, úgyhogy várnunk kell még egy futamot, hogy lássuk, tartósan tettünk-e egy igazán nagy lépést előre, vagy csak egyszeri alkalomról van szó.”

A Ferrari szingapúri szereplése különösen kontrasztos néhány, az idény első felében rendezett futammal összehasonlítva, amelyeken a maranellói istálló csupán a negyedik erőnek tűnt. Leclerc többször is arra panaszkodott, hogy az autó kiszámíthatatlan, és nemhogy körről körre, de kanyarról kanyarra változik a viselkedése. Ennek következtében a beállítások terén is meg volt kötve a kezük.

Az FIA döntése miatt esett vissza a Red Bull Szingapúrban? – a csapatfőnök válaszolt

„Szerintem rögtön az első futamon [tudtuk], hogy kiszámíthatatlan az autónk – fogalmazott. – Emiatt a kiszámíthatatlanság miatt biztonságra kell mennünk az egyensúlyt illetően, mivel nem tudunk nagy első [tapadással] menni. Amikor pedig van egy kis [túlkormányzottság], akkor az autó óriási tapadást veszít, és ezt nagyon nehéz kezelni. Nem arról van szó, hogy ez egy alulkormányzott kocsi, de alulkormányzottá kell tenni, hogy kiszámítható legyen, és ez kicsit trükkös.”

A nyár folyamán előfordult, hogy a Ferrari a konstruktőri bajnokság negyedik helyén állt, messze elmaradva a Mercedes és az Aston Martin mögött, és még az is benne volt a pakliban, hogy a feltámadó McLaren az idény végére elkaphatja őket. Ehhez képest a silverstone-iakkal szemben már több mint egy kettős győzelemnyi előnyt alakítottak ki, a csillagos alakulattal szemben pedig csupán 24 egység a hátrányuk, amelyet akár egy hétvége alatt behozhatnak.

Friss