2024. május 02. 14:00

KezdőlapF1A szenvedő pilóta újabb balesete után Verstappen erődemonstrációval tért vissza a pole...

A szenvedő pilóta újabb balesete után Verstappen erődemonstrációval tért vissza a pole pozícióba

-

Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót a Japán Nagydíj időmérőjén, amelyet Logan Sargeant balesete miatt félbe kellett szakítani. A címvédő több mint fél másodperccel győzte le Oscar Piastrit, aki először rajtolhat az első sorból főfutamon.

A szabadedzések után Max Verstappen tűnt a legnagyobb esélyesnek a Japán Nagydíj időmérőjén, hiszen mindhárom gyakorláson ő volt a leggyorsabb. A harmadik gyakorláson a két McLaren volt a legközelebb a címvédőhöz, de az nem volt egyértelmű, hogy ki szoríthatja meg a leginkább a címvédőt. Közvetlenül a Q1 előtt a levegő hőmérséklete 27, míg az aszfalté 39 fokos volt.

A szingapúri fiaskó után visszaállt a világ rendje, Verstappent nehéz lesz legyőzni Szuzukában

A Q1-ben elsőként Liam Lawson és Lance Stroll hagyták el a bokszutcát, a többiek azonban viszonylag sokáig várakoztak. Az első idő a kanadai pilótáé volt, aki 1:32.246 másodperccel kezdett, de az AlphaTauri versenyzője 517 ezreddel felülmúlta ezt. Ezután a Red Bullok vezetésével sorra rajzottak ki a mezőny tagjai a pályára, és megkezdődött a nagyüzem.

Az első próbálkozások után Verstappen állt az élre 1:29.878-cal, 185 ezreddel megelőzve Lando Norrist, és 561-gyel Oscar Piastrit. A negyedik helyen Sergio Pérez állt, mögötte pedig a Mercedesek következtek. A Ferrarik később jöttek, és egyik pilóta sem tudta megfutni a gyorskörét, ugyanis Logan Sargeant az utolsó kanyarban összetörte a Williamst, aminek következtében 5 másodperc híján félidőben megszakították a körözést.

Az újraindítás után Charles Leclerc a harmadik, Carlos Sainz pedig az ötödik helyre jött fel, Lawson pedig a hetedik pozícióig ugrott. 5 perccel a vége előtt Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg, Sargeant, Alexander Albon és Pierre Gasly voltak kieső helyen, de egyikük sem autózott még mért kört.

Végül a francia és a thai pilóta kikerültek ebből a zónából, a másik három versenyző viszont nem. Bottas a tizenhatodik lett, Stroll pedig ismét kiesett, és a tizenhetedik lett. Mögötte Hülkenberg, Csou Kuan-jü és az idő nélküli Sargeant lett a sorrend, miközben Verstappen maradt az élen. A kínai pilóta különösen bosszús lehetett, ugyanis körét törölték.

A Q2-ben az élcsapatok pilótűi közül Pérez és a McLarenek új, a többiek használt lágyakon mentek ki. Az első próbálkozások után Verstappen 1:29.964-gyel állt az élre, 37 századdal megelőzve Pérezt, és további 19 ezreddel Cunoda Jukit. A negyedik helyen álló Leclerc-t az Alfa Romeo pilótáival együtt vizsgálták, miután a feltételezések szerint nem tartotta be a versenyigazgatói utasítást, és túl lassan hajtott a Q1-ben. Végül azonban egyikük sem kapott büntetést, mert a monzai esethez hasonlóan csak mások elengedése céljából vettek vissza.

A McLarenek később jöttek, és Piastri 158 ezredes lemaradással a második, Norris további 174 ezredes hátránnyal a harmadik pozícióba jött be. Ami a kieső helyeket illeti, 3 perccel a vége előtt Lawson, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Gasly és Kevin Magnussen voltak a veszélyzónában, míg Lewis Hamilton csupán a tizedik pozíciót foglalta el.

A Q2 végére az első három helyezettet és a más üzemben autózó Albont leszámítva mindenki kijött. Pontosabban Piastri is kiment volna, de a bokszutca kijáratánál mérnöke rászólt, hogy álljon meg, hogy gumit spóroljanak. Végül Lawson, Gasly, Albon, Ocon és Magnussen búcsúzott, Alonso 43 ezreddel előzte meg az új-zélandi pilótát, így továbbra is minden Q3-ba bejutott, egyedüliként a mezőnyből. A Q2-t végül Leclerc zárta az élen, miután 24 ezreddel felülmúlta Verstappent.

A Q3-ban George Russell, Alonso és a Ferrarik sokáig a bokszban maradtak. A többiek közül Pérez és Hamilton használt, mindenki más friss lágyakon ment ki. Verstappen három lila szektorral, 1:29.212-vel állt az élre, 446 ezreddel megelőzve Piastrit, és további 35-tel Norrist. Mögöttük Pérez, Hamilton és Cunoda volt a sorrend, legalábbis amíg a többiek meg nem érkeztek. Pontosabban csak Russell és Alonso, ugyanis a Ferrarik csak a végén jöttek ki: előbbi a negyedik, utóbbi a hatodik helyen kezdett.

A végjátékban először Verstappen teljesítette a körét, és a holland versenyző valóságosa erődemonstrációt tartott: újabb három lila szektorral 1:28.877-nél állt meg az óra, amivel megszerezte a pole pozíciót. A McLarenek nem javítottak, de így is maradtak a második, illetve harmadik helyen, mögöttük pedig Leclerc, Pérez, Sainz, Hamilton, Russell, Cunoda és Alonso lett a sorrend. A Ferrarikhoz hasonlóan a Mercedes brit versenyzője és a mezőny korelnöke szintén csak egy mért kört teljesítettek gumispórolás céljából.

A Japán Nagydíj időmérőjének végeredménye

Friss