A Rodin Cars bejelentette, hogy az FIA elutasította a Forma–1-be történő jelentkezési kérelmüket. A közlemény igazán érdekes része viszont az, hogy tudni vélik, melyik formációét fogadták el.
Az FIA januárban meghirdette, hogy lehetőséget biztosítanak új csapatok jelentkezésére a Forma–1-be. Többek között a Cadillackel együttműködő Andretti, a Hitech, a szintén az alsóbb kategóriákból ismert Carlinnal szövetkező Rodin Cars, az ázsiai LKY-SUNZ, valamint a BAR istálló egykori alapítója, illetve csapatfőnöke által támogatott Formula Equal is beadta a jelentkezést.
Ezeknek a projekteknek természetesen számos kritériumnak kellett megfelelniük ahhoz, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség egyáltalán fontolóra vegye a jelentkezés elfogadását. Amikor elindult a folyamat, júliusra ígértek eredményt, azóta viszont már hónapok teltek el, és az FIA továbbra is hallgat. Az egyik jelentkező azonban nemrég bejelentette, hogy elbukott.
„Szeretnénk hangsúlyozni, hogy nem az a célunk, hogy kritizáljuk az FIA-t, vagy hogy a döntés felülvizsgálatát kérjük – olvashatóak David Dickernek, a Rodin Cars alapítójának szavai a csapat által kiadott közleményben. – Teljes mértékben tiszteletben tartjuk és elfogadjuk az eredményt. Egyetlen célunk, hogy nyilvánosságra hozzuk azokat az információkat, amelyeket közérdekűnek tartunk, hogy tájékoztassuk a Forma–1 közösségét.”
Itt azonban még nem ér véget a közlemény. Az FIA már a legelején leszögezte, hogy legfeljebb két projekt jelentkezését fogadják el, de az sem kizárt, hogy egyiket sem ítélik megfelelően. Nos, a Rodin Carsnál úgy tudják, hogy a helyes megoldást a kettő között kell keresni, ugyanis a szövetség csak az Andrettinek mondott igent.
Motor nélkül nehéz az F1-ben versenyezni – ez áll az új amerikai csapat beszállásának útjában?
„Nagyra értékeljük a lehetőséget, hogy részt vehettünk az FIA eljárásában, és sok szerencsét kívánunk az Andrettinek a sikeres pályázathoz – szól a meglehetősen érdekes folytatás. – A Rodin Cars továbbra is elkötelezett a motorsport határainak feszegetése iránt, és továbbra is a kiválóságra törekszik a versenyzés világában.”
Akár megfelel a valóságnak a közlemény, akár nem, egyvalamit mindenképpen fontos leszögezni: az, hogy az FIA zöld utat ad valamelyik jelentkezőnek, még korántsem garantálja, hogy a csapat valóban csatlakozhat a mezőnyhöz. Erre ugyanis a sportág kereskedelmi jogait birtokló Liberty Mediának és a jelenlegi istállóknak is rá kell bólintaniuk, és a korábbi kommunikációjuk alapján erről nehéz lesz meggyőzni őket.
Ami a Rodin Carst illeti, a formáció a Forma–2-től a Forma–4-ig mindenhol jelen lévő Carlin Motorsport támogatásával csatlakozott volna a mezőnyhöz. Központjuk Új-Zélandon lett volna, amely meglehetősen szokatlan az európai gyökerű Forma–1-ben. A Ferrarival állítólag már tárgyaltak az esetleges motorszállítói szerződés kapcsán, de azt nem tudni, hogy mindez milyen szintig jutott el. A csapat egyik legfontosabb ígéreteként pedig Jamie Chadwick személyében női pilótát ültettek volna az autóba, bár az korántsem világos, hogy ezt szuperlicencpontok nélkül hogyan valósították volna meg.