Brazil sajtóhírek szerint Sergio Pérez a szezon végén repülhet, és nem azért, mert a Red Bull szárnyakat ad neki. A mexikói pilótának ugyan szerződése van 2024-re, de ha nem teljesít egy feltételt, akkor leváltják őt, és már az is megvan, hogy kire.
Sergio Pérez szenvedése egyértelműen tarthatatlan méreteket ölt a Red Bullnál, nem véletlenül nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök a Katari Nagydíj után, hogy a mexikói pilótának össze kell kapnia magát, mert nem engedhetik meg, hogy ekkora legyen a különbség a két versenyzőjük között. Számokkal kifejezve: Pérez az idei első öt futamon 97 pontot szerzett, az azóta eltelt 12 versenyen (plusz 3 sprinten) pedig csak 127 további egységet tett hozzá ehhez. Az elmúlt három futamon pedig egy 8. helyet, egy kiesést és egy 10. helyet tud felmutatni, miközben csőstül jönnek a hibák (Szuzukában nekiment Kevin Magnussennek, emiatt esett ki, Katarban pedig lassú volt az időmérőn, majd a versenyen 15 másodpercnyi büntetést gyűjtött be pályaszélesítés miatt).
A Red Bull már versenyzője kirúgására készül? – Marko érdekes kijelentést tett
Amennyiben Lewis Hamilton nem hibázik, Katarban rengeteg pontot hozhatott volna az összetett 2. helyén álló Red Bull-pilótán, aki jelenleg 30 ponttal áll előtte, de ha így folytatja, a hátralevő 5 verseny alatt akár ezt az előnyt is elherdálhatja. Akkor pedig repülni fog, a brazil Globo „exkluzív” forrásaira hivatkozva ugyanis azt írja, a Red Bull ultimátumot adott neki.
Ez az ultimátum úgy szól, hogy amennyiben Péreznek nem sikerül az összetett 2. helyén végeznie, nem tarthatja meg a helyét 2024-re, az ülését pedig Daniel Ricciardo veszi át. Ebben az esetben szinte biztos az is, hogy a jövő heti USA Nagydíjon kézsérüléséből visszatérő, a szezont az AlphaTaurival befejező ausztrál helyére jövőre az őt kiválóan helyettesítő Liam Lawson ülhet, azaz Pérezt nem lefokozzák, hanem egyszerűen kiteszik a Red Bull kötelékéből.
Azokat a vad pletykákat, melyek szerint Pérezzel már közölték, hogy nincs maradása, ő pedig a Mexikói Nagydíjon be fogja jelenteni a visszavonulását, viszont a Red Bull szóvivője cáfolta.
Így tette tönkre majdnem Norris futamát a bukdácsoló Pérez (videó)
Pérez a régi autót akarta, de nem kapta meg
Hogy Pérez mitől szenved ennyire, arról a jelek szerint eltérő véleményen van csapat és pilóta. A mexikói versenyző ugyanis elmondta, jövőre azt szeretné, ha a szezon során stabilabb alapokkal rendelkezhetne, és az autó nem változna annyit. „Szerintem ez lesz a kulcs, mert az idei első néhány versenyen ez történt. Aztán elkezdtük fejleszteni a kocsit, és úgy éreztem, hogy az autó elkezdett számomra rossz irányba változni, és mindig kerestem az egyensúlyt, kompromisszumokat kötve itt-ott.”
Hogy pontosan milyen változások nem feküdtek neki, azt nem árulta el, de reményét fejezte ki, hogy jövőre más lesz a helyzet. Ez pedig lényegében ugyanaz a történet, ami 2022-ben is lejátszódott, hiszen Pérez akkor is azt állította, hogy a fejlesztések hatására esett vissza.
Christian Horner a Katari Nagydíj után viszont kijelentette, hogy „a gyors autók idegesek”, és „ez nem olyasmi, amit specifikusan ebbe az irányba fejlesztünk, mert az ember a lehető leggyorsabb autóra törekszik.” A csapatfőnök ezután kifejtette, hogy a mélyére kell ásniuk a szenvedés okainak, és Péreznek vissza kell térnie oda, ahol három-négy versennyel ezelőtt volt, amikor még dobogós helyezéseket szerzett. „Mióta elhagytuk Európát, valami egyszerűen nem klappolt” – mondta Horner, majd később kijelentette, hogy semmilyen alapvető változtatás nem történt az autóval.
Pérez küszködésének nagy valószínűséggel az önbizalmához is köze van, ebben pedig alighanem segítene neki, ha a szezon eleji specifikációjú autót vezethetné. Az Auto Motor und Sport szerint a mexikói kérte is, hogy bocsássák a rendelkezésére a Spanyol Nagydíj előtt használt RB19-est, a csapat azonban megtagadta ezt, mert egyszerűen nincs kapacitása arra, hogy két merőben eltérő autót készítsen fel és lásson el tartalék alkatrészekkel a futamokra.
„Az autó karakterisztikája egyszerűen nem passzolt többé a vezetési stílusomhoz – mondta nekik Pérez a Barcelonában bevetett új padlólemezről, amely gyorsabbá tette a kocsit, viszont kiszámíthatatlanabb is lett tőle. – Ismét eljött a pillanat, amikortól többet kellett agyalnom azon, hogy miként vezessem az autót, hogy gyors legyek.”
Pérez közben pedig a mérnököket sem akarja hibáztatni. „Fejlesztéseket hoznak, hogy gyorsabbá tegyék az autót, és az gyorsabb is lesz, csak nekem nehezebb vezetni. Alkalmazkodnod kell, én pedig ezt nem tettem meg olyan gyorsan, mint kellett volna.”