Max Verstappen a hatodik helyről rajtolva is megnyerte az USA Nagydíjat, de mindezt csupán 2,2 másodperces előnnyel tette Lewis Hamilton előtt. Mark Hughes a The-Race.com hasábjain utánajárt, miért nem volt ennél nagyobb a háromszoros világbajnok előnye, és hogyan juthatott volna Verstappen is a kizárás sorsára, ha a Red Bull nem választ ismét óvatos megközelítést.
Hiába szorongatta őt meg Lewis Hamilton és Lando Norris, Max Verstappen a 6. helyről rajtolva is nyert Austinban, ráadásul fékproblémával is meg kellett küzdenie, ami a gumik megfelelő hőmérsékleten tartását is nehézzé tette. Ő azonban türelmesen kivárt és óvta a Pirelliket, miközben szépen lassan lépdelt előre. A verseny után aztán Lewis Hamilton, Charles Leclerc és Lando Norris autója mellett az ő versenygépén is ellenőrizték a padlólemez kopását, de a Ferrarival és a Mercedesszel ellentétben mindent rendben találtak.
Ha Hamiltont és Leclerc-t kizárták, a másik Ferrari és Mercedes is szabálytalan volt?
Mark Hughes a The-Race-en ugyanakkor kiemelte, hogy ehhez a Red Bull elővigyázatossága is kellett, az RB19-esek ugyanis nem a számukra legideálisabb hasmagasság mellett üzemeltek, nehogy véletlenül túlságosan elkopjon a padlólemezük. A bikások ugyanis általában alacsonyabbra tudják engedni az autójukat, mint a riválisaik, mert a padlólemezük és hátsó felfüggesztésük kialakítása lehetővé teszi ezt anélkül, hogy az autó elkezdjen delfinezni, míg a többi csapat autója már azelőtt produkálja ezt a jelenséget, hogy a padlólemez túlzott kopását eredményező tartományba érnének.
A Red Bull így a leszorítóerejének nagyobb részét állítja elő az autó aljával, ami az előnyük nagy részét adja, viszont egyes pályákon jobban ki vannak téve a padlólemez aszfalthoz verődésének, így résen kell lenniük, nehogy túlságosan elkoptassák azt. Ez okozott nekik gondot Szingapúrban, az eddigi egyetlen olyan idei helyszínen, ahol nem nyertek, illetve emiatt kellett Verstappennek és Péreznek elemelnie a lábát a gázról Spában az Eau Rouge alján azzal együtt, hogy a kör során összességében az ő autójuk volt a leggyorsabb.
Austinban az aszfalt egyenetlensége miatt az RB19-esek azonban nem tudtak alacsonyabb hasmagassággal futni, mint a többiek, mert minden csapat számára a padlólemez kopása vált a limitáló tényezővé a delfinezés helyett, lévén a huplikon kevésbé alacsony hasmagassággal is odaverték az autó alját. Ezért mindenkinek emelnie kellett, ami által a Red Bullok veszítettek az aerodinamikai hatékonyságukból, és a riválisokhoz hasonlóan kénytelenek voltak nagyobb szárnyakkal menni.
Ez már magyarázza, hogy miért volt a szokottnál kisebb az előny, és Verstappen miért rontott a pénteki időmérőn, majd a sprintnél jóval melegebb körülmények között rendezett nagydíjon miért nem vadászta le olyan elánnal és gyorsasággal az ellenfeleket, ahogyan korábban tette. Mindez a fékgondokkal összeadódva már jóval kisebb Red Bull-fölényt eredményezett, és természetesen a Mercedes új fejlesztései is csökkentették a különbséget, de amint visszatér a mezőny egy simább felületű pályára, a differencia ismét nagyobb lehet.