Az USA Nagydíj után Mexikóban is lehet ellenfele a Red Bullnak.
Noha a második szabadedzésen időnként elkezdett szemerkélni az eső, azért a versenyzők így is jó néhány megtankolt autós kört futottak, amelyekből kiindulva meg lehet saccolni, hogy ki lehet a legjobb a versenyen. Persze az eredményeket számos tényező befolyásolta, és nem zárható ki, hogy péntekről szombatra néhány csapat javítani tud a beállításokon, ugyanakkor több arra utaló jel is van, hogy a Red Bull az USA Nagydíj után ismét komoly ellenállásra számíthat.
Először is, Lando Norris ugyanolyan gumin, nagyjából ugyanakkor mért kört teljesítve maradt el csupán 0,15 másodperccel Verstappentől a második szabadedzésen, másodszor, de nem utolsó sorban pedig ezután az övé lett a leggyorsabb – közepes gumin teljesített – megtankolt autós etap, amely során körönként átlagosan közel 3 tizeddel volt jobb Verstappennél.
Hamilton új csapattársat kapott, Verstappen tarolt Mexikóban, de a McLaren is bizakodhat
Norris autójára ugyanakkor vadonatúj Pirelliket tettek fel, míg Verstappenében már volt néhány kör, és mivel a C4-es keverék körönkénti lassulása 0,1 másodperc körülire tehető, kijelenthetjük, hogy nagyjából mindkét pilóta ugyanolyan tempóra volt képes. Persze a pontos üzemanyagmennyiséget és az erőforrás beállításait nem ismerjük, ami tovább árnyalja a képet.
A közepes gumin futott szimulációk során Norris (23,01 – 11 kör), Verstappen (23,28 – 9 kör), Hamilton (23,47 – 7 kör), Ocon (23,74 – 7 kör) volt a legjobb négy, míg kemény keveréken Pérez (23,20 – 7 kör), Albon (23,36 – 8 kör), Ricciardo (23,71), Piastri (23,76 – 12 kör) volt a sorrend.
Persze kérdés, hogy miként alakulnak majd a stratégiák a versenyen. Előreláthatóan az egy kiállás lesz a leggyorsabb, de például míg a McLaren a közepes gumival spórolt úgy, hogy a két edzésen egyaránt feltett egy-egy kemény szettet az autóira, addig Verstappen egyáltalán nem használta a legkeményebb abroncsokat, és inkább közepes gumiból lőtt el egy garnitúrát.
Ez nem lehet véletlen, a Red Bullon ugyanis a két versenyző megtankolt autós etapját összevetve a kemény gumi működött jobban, de a McLarenen Piastri körönként átlagosan 5 tizedet kapott Norristól ezen a gumin, ha nem számoljuk bele a brit versenyző új gumija által jelentett előnyt.
Amennyiben egy kerékcsere lesz, az élmezőny új közepeseken kezdhet, viszont Verstappen utána új kemény szettet tehet föl, míg a McLarennek nem maradt ilyenje. De persze nem lehet kizárni az esőt és a hőmérséklet növekedését sem, utóbbi pedig a kétkiállás felé tolhatja a stratégiákat.
A Ferrarin és a Mercedesen egyelőre nem látszik, hogy labdába rúghat az első helyért. A vörösök szokás szerint egy körön, a brackley-iek hosszabb etapon voltak jobbak, de egyértelműen nem tudták hozni Verstappen és Norris szintjét. Akadt ugyanakkor néhány meglepő eredmény is, mint például Alex Albon, Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas jó szereplése. Közülük leginkább Albonra érdemes majd figyelni, hiszen kemény gumis megtankolt autós etapja csak másfél tizeddel volt lassabb átlagban Pérez ugyanilyen gumin futott etapjánál.