A São Pauló-i Nagydíj hétvégéje előtt kiadott versenyigazgatói jegyzet tisztázza, hogy a pilóták milyen módon alakíthatnak ki megfelelő különbséget az előttük lévővel szemben az időmérőn. Ezzel a Mexikóban látott bokszutcai torlódást akarják elkerülni.
A Mexikóvárosi Nagydíj időmérője után Max Verstappent, George Russellt és Fernando Alonsót is beidézték a sportfelügyelők. Mindhármukat azért vizsgálták, mert annak érdekében, hogy kellő mértékben lemaradjanak az előttük lévőtől, megálltak a bokszutca végén, feltartva ezzel a mögöttük lévőket. Bár mindhárman megúszták büntetés nélkül az incidenst, a tanulságot le kellett vonni.
Az egész ügy még az Olasz Nagydíjból, pontosabban egy akkor bevezetett szabályból eredeztethető. Monzában ugyanis Niels Wittich versenyigazgató meghatározta, hogy a mezőny tagjainak mennyi idő alatt kell eljutniuk a pálya elején található második Safety Car-vonaltól a célegyenes előtt lévő elsőig.
Ennek az volt a célja, hogy ne legyenek túl lassú autók a pályán. Innentől kezdve Wittich minden hétvégén meghatározta az időlimitet a kvalifikáció előtt, és ez alól a pilóták csak indokolt esetben kaptak felmentést. Büntetés egyelőre nem született ilyen ügyben, hiszen bár jó néhányszor indult vizsgálat, mindig kiderült, hogy az adott versenyző csak a gyorskörön lévő ellenfelei elengedésének érdekében lassított.
Meglepetés Ferrari-pole és Ricciardo-csoda Mexikóban, Verstappen és Hamilton is megúszta a büntetést
Ahogyan az a Forma–1-ben és általánosságban az élsportban szokás, a pilóták egy része próbálta kijátszani ezt az előírást. Emiatt álltak meg többen is a bokszutca kijáratánál, hiszen az még a második Safety Car-vonal előtt van, vagyis a fent említett szabály nem vonatkozott rájuk. Az FIA azonban most szigorított.
„A Forma–1-es sportszabályzat 33.4-es cikkelyének értelmében a pilóták nem mehetnek szükségtelenül lassan, ami magában foglalja az autó megállítását a bokszutca gyorssávjában – olvasható a szokásos versenyigazgatói jegyzetben. – A sprintszétlövés és az időmérő alatt a versenyzők a bokszkijáratnál lévő lámpa és a második Safety Car-vonal között alakíthatnak ki különbséget. Bármely pilótának, aki ezt szeretné megtenni, a lehető legjobban balra kell húzódnia, hogy a többi versenyző elhaladhasson mellettük a bokszkijárati sáv jobb oldalán.”
Mindez azt jelenti, hogy Verstappen, Russell, illetve Alonso mexikói manővere a São Pauló-i Nagydíj hétvégéjén már büntetést érne. Ráadásul az interlagosi pálya lényegében ugyanolyan hosszú, vagyis inkább rövid, mint a mexikóvárosi, így könnyen előfordulhatnak feltartásos incidensek a pénteki, illetve a szombati kvalifikáción.