Miután korábban beszámoltunk róla, hogy az F1 a csapatokkal közösen újabb változtatásokat tervez a sprinthétvégék formátumában, a Brazil Nagydíj alatt részleteke derültek ki arról, hogy mi változhat.
Noha az idei szezontól más lett a sprinthétvégék rendje a Forma-1-ben, és a sprint többé nem a nagydíj rajtsorrendjéről dönt, hanem saját időmérő edzést kapott és különálló egységet képez, jövőre újabb módosítások várhatóak.
Az austini sprint után erősödtek fel azok a hangok mind a nézők, mind a csapatok és pilóták részéről, amelyek szerint a jelenlegi formátum nem jó, mert zavaró, hogy miután pénteken megtartják az időmérő edzést a vasárnapi versenyre, a szombati nap megtöri a hétvége menetét azzal, hogy különálló egységet képez a sprintszétlövéssel és a sprinttel.
Emellett a nagydíj kiszámíthatóságát növeli, hogy már a pénteki egyetlen szabadedzés után életbe lépnek a parc fermé szabályok, így pedig a sprint betekintést nyújt abba, hogy mi várható a versenyen.
Sokak által megvetett formátummal javítana a sprintfutamok színvonalán a Red Bull főnöke
Az Autosport szerint a csapatok egyik javaslata az F1 felé az, hogy 2024-től a rendes időmérő kerüljön vissza szombat délutánra, a pénteki egyetlen szabadedzés után pedig a sprintszétlövést rendezzék meg, a sprint pedig szombat délelőtt legyen.
Így hangsúlyosan elkülönülne a sprint és a nagydíj az ahhoz tartozó időmérővel, a pénteki szabadedzés után életbe lépő parc fermét pedig a sprint után feloldalnák, hogy a csapatok az addigi tapasztalatok alapján az időmérő előtt még változtathassanak az autón.
A változtatásokat Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, valamint Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményigazgatója is támogatja. Utóbbi kiemelte, hogy a sportágat elég jól értő apja a mai napig összezavarodik néha, hogy a pénteki időmérő minek a rajtsorrendjéről dönt, ami szerinte bizonyítja, hogy változtatni kell, mert az átlagnézők ennél is nagyobb gondban lehetnek.
Diogo Ioverno, a Ferrari sportigazgatója eközben pedig azt emelte ki, hogy elegendő időt kell hagyni a sprint és a rendes időmérő között a változtatásokra, úgyhogy miután az FIA és az F1 döntött az új formátumról, a csapatoknak közösen minden részletet ki kell dolgozniuk, mért „elég nehéz”, hogy a nézőknek és az istállóknak is minden megfelelő legyen.